printlogo


کد خبر: 211020تاریخ: 1398/4/11 00:00
اخبار

پیگیری‌های سیاسی و حقوقی درباره «اسدی» در حال انجام است
سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آخرین وضعیت اسدالله اسدی، دیپلمات دستگیر شده گفت: پیگیری‌ها از لحاظ حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک در حال انجام است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سیدعباس موسوی، در حاشیه مراسم بزرگداشت مرحوم صفاری نطنزی، نماینده مردم نطنز با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت اسدالله اسدی، دیپلمات دستگیر شده در آلمان به بهانه بمب‌گذاری در همایش منافقین گفت: پیگیری‌ها از لحاظ حقوقی، سیاسی و دیپلماتیک در حال انجام بوده بویژه وکلای وی در حال پیگیری مجدانه این پرونده هستند. وی افزود: امیدواریم بزودی بی‌گناهی اسدی ثابت شده تا بتواند از این بند رها شود. موسوی در پاسخ به سوالی درباره اینکه ارزیابی شما از شرایط فعلی اینستکس چیست؟ بیان کرد: اینگونه که اکنون اینستکس در حال اجراست و بر اساس خبر‌های منتشر شده، آن چیزی نیست که مطالبه ایران و ملت ما بوده باشد لذا رایزنی‌ها ادامه دارد و پیام ما به طرف‌های اروپایی منتقل شده است. موسوی همچنین درباره گام دوم ایران هم تأکید کرد: به اروپایی‌ها اعلام شده در صورت عدم پیگیری‌ها ایران گام دوم را برخواهد داشت البته مقدار غنی‌سازی و درصد و سطح آن را بزودی اعلام خواهیم کرد.

وعده اروپا برای اجرای «اینستکس» وقت‌کشی است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، وعده اروپایی‌ها برای اجرای «اینستکس» را اقدامی برای وقت‌کشی به نفع آمریکا خواند و بر ضرورت ادامه روند کاهش تعهدات برجامی ایران تاکید کرد. ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با مهر، درباره وعده اروپایی‌ها درباره عملیاتی شدن «اینستکس»، گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، اروپا هیچ تلاشی برای اجرای این معاهده بین‌المللی نکرد و تنها با وقت‌کشی، ایران را پایبند برجام کرد. حسن‌بیگی با بیان اینکه وعده‌های اروپا در راستای خرید زمان برای آمریکاست، گفت: ایران به اروپا امیدوار نیست؛ مسؤولان و ملت ایران به اجرای تعهدات برجام از سوی اروپا امیدوار نیستند زیرا می‌دانند اروپا تحت امر آمریکاست و قدرت عمل مستقل برای تأمین منافع خود ندارد. وی تصریح کرد: اگر برجام برای ما منفعتی نداشته باشد هیچ دلیلی ندارد برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها منفعت داشته باشد و ایران باید به اقدامات خود در کاهش تعهدات برجام عمل کند.

ریخته‌گران به دادسرا احضار شد
چهاردهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات تعدادی از متهمان بانک سرمایه دیروز در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به مفسدان و اخلال‌گران اقتصادی به ریاست مسعودی‌مقام به صورت علنی برگزار شد. به گزارش میزان،  در بخشی از این جلسه نماینده دادستان گفت: آقای ریخته‌گران به دادسرا احضار شد و نیامد و مهلت قانونی نیز منقضی شده و دستور جلب وی صادر خواهد شد.
وی افزود: نکته جالب توجه پرخاشگری آقای ریخته‌گران در جلسات اعضای هیات مدیره بوده است، ما اکنون در مرحله ردیابی حساب‌ها هستیم که در زمان محاکمه وی (ریخته‌گران) عرض می‌شود اما پول‌هایی که به جیب وی (ریخته‌گران) رفته در مسیر تولید نبوده است.

اتصال ریلی بندر امام (ره) به بندر لاذقیه سوریه
مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از اتصال ریلی بندر امام خمینی(ره) به بندر لاذقیه سوریه خبر داد. به گزارش ایسنا، سعید رسولی روز گذشته در نشست سه‌جانبه همکاری‌های حمل‌و‌نقل جمهوری اسلامی ایران، جمهوری عراق و جمهوری عربی سوریه اظهار کرد: پروژه اتصال سربندر از بندر امام خمینی به خرمشهر مدنظر قرار گرفته و فاز اول آن در منطقه آزاد خرمشهر آغاز شده است. وی ادامه داد: با تکمیل خط آهن شلمچه – بصره و در امتداد اتصال بندر امام خمینی(ره) به بندر خرمشهر شاهد اتصال بندر امام خمینی(ره) به بندر لاذقیه سوریه خواهیم بود و اهمیت این کریدور ریلی بسیار بیشتر از سایر کریدورهای ترانزیتی است، چرا که خوزستان قطب بزرگ فولادی و نیز مرکز کشاورزی کشور است. مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه در این نشست یک سند جامع سه‌جانبه در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی بین 3 کشور ارائه شده است که مهم‌ترین محورهای آن در حوزه توسعه حمل‌و‌نقل ریلی است، اظهار کرد: قصد داریم بتوانیم با اتصال راه‌آهن شلمچه – بصره حلقه مفقوده اتصال خطوط ریلی بین ایران، عراق و سوریه را کامل کنیم.
رسولی با تاکید بر اینکه راه‌آهن نماد و کلید‌واژه توسعه هر کشوری است، گفت: به همین دلیل توسعه حمل‌و‌نقل ریلی همواره مورد توجه دولت‌ها قرار دارد و ایران، سوریه و عراق 3 کشور همسایه مهم در منطقه هستند و تاکنون همکاری‌های خوبی را بین آنها شاهد بوده‌ایم و امیدواریم در این نشست سه‌جانبه نیز بتوانیم توافقنامه‌های خود را در حوزه حمل‌و‌نقل عملیاتی کنیم. وی افزود: هر سه کشور اراده جدی برای توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی دارند و اتصال ریلی و برقراری کریدورهای ترانزیتی بین ایران، عراق و سوریه خواسته مقامات عالی‌رتبه هر 3 کشور است.


Page Generated in 0/0052 sec