printlogo


کد خبر: 211024تاریخ: 1398/4/11 00:00
اخبار

هشدار زنگنه درباره بقای اوپک
وزیر نفت ایران در دیدار با مانوئل کودو، رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر نفت ونزوئلا، بر ضرورت مقابله با یکجانبه‌گرایی در اوپک تاکید کرد و گفت: تصمیم‌گیری خارج از اوپک و تحمیل آن به اوپک، بقای این سازمان را تهدید می‌کند. به گزارش فارس، بیژن زنگنه در این ملاقات درباره جایگاه اوپک تاکید کرد: نمی‌شود برخی کشورها خارج از اوپک تصمیم‌گیری و آن را به اوپک تحمیل کنند؛ چنین رفتاری برای بقای اوپک خطرناک است. وی با اشاره به اینکه اوپک یک سازمان سیاسی نیست، تصریح کرد: برخی اعضا متاسفانه می‌خواهند هماهنگ با آمریکا از اوپک به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده کنند. زنگنه در بدو ورود به هتل کوبورگ وین نیز اعلام کرده بود یکجانبه‌گرایی را گرفتاری اصلی اوپک در برهه کنونی می‌داند. گفتنی است روز گذشته یکصد و هفتاد و ششمین نشست اوپک در حالی برگزار ‌شد که تصمیم نهایی آن می‌تواند تاثیر مستقیمی بر بازار جهانی این طلای سیاه بگذارد. گروه اوپک محدودیت عرضه خود را در ژانویه سال ۲۰۱9 به منظور پایان دادن به اشباع عرضه جهانی نفت و تقویت قیمت‌ها آغاز کرد. تحت این پیمان قرار شد تولید از اول ژانویه برابر با ۱۱ دی ۱۳۹۷ به مدت 6 ماه 2/1 میلیون بشکه در روز محدود شود که سهم اوپک از این کاهش تولید ۸۰۰ هزار بشکه در روز است.


بحران آب در تهران جدی است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران در نشستی خبری درباره میزان بارندگی در استان تهران در سال آبی جاری (ابتدای مهر ٩٧ تا نهم تیرماه) گفت: میزان بارندگی در استان تهران در سال آبی جاری ٣٨٦ میلیمتر بود، در حالی که این میزان در سال آبی گذشته ٢٣٩ میلیمتر بوده است. سیدحسن رضوی از افزایش ٦١ درصدی میزان بارندگی در تهران خبر داد و افزود: بحران آب در تهران جدی است. وی با بیان اینکه متوسط بارندگی بلندمدت در تهران (بیش از ۵۰ سال) ۲۶۰ میلیمتر بوده است، گفت: این میزان حدود ۴۸ درصد افزایش داشته است. رضوی با بیان اینکه ورودی سدهای پنجگانه تهران در سال آبی جدید ۱۲۰ درصد نسبت به سال آبی گذشته افزایش داشته است، توضیح داد: میزان ورودی این سدها در سال آبی جدید به ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون متر مکعب رسید. وی در ادامه با تاکید بر اینکه بحران آب در تهران جدی است، توضیح داد: نه نمایندگان شهر تهران و نه مسؤولان توجهی به طرح‌های تأمین آب تهران در درازمدت ندارند. این در حالی است که در استان‌های دیگر از جمله البرز حساسیت دو چندان است. به گفته‌ وی، سامانه جایگزین انتقال آب از طالقان و البرز به تهران، انتقال آب از هراز به کن، تأمین آب شرب شهر پردیس و... از جمله طرح‌های نیمه‌تمام تأمین آب تهران هستند. وی از بی‌توجهی نمایندگان تهران به وضعیت آبی این استان انتقاد کرد و گفت: بیش از ۵ ماه است که از نمایندگان تهران برای توضیح وضعیت آب این استان درخواست جلسه کرده‌ایم اما آنها وقت نداده اند.


افزایش قیمت نان قطعی نیست
«هنوز مصوبه‌ای درباره افزایش قیمت نان به دست اتاق اصناف ایران نرسیده، بلکه فعلا در حال مذاکره برای افزایش قیمت نان هستیم». ابراهیم درستی، نایب‌رئیس اتاق اصناف کشور در گفت‌وگو با تسنیم، در واکنش به موضوع افزایش قیمت نان افزود: قیمت نان در سراسر کشور بویژه در نانوایی‌های بدون مجوز به صورت غیرکارشناسی افزایش یافته است اما همانطور که استانداری نیز اعلام کرده هنوز هیچ مصوبه‌ای برای افزایش رسمی قیمت نان نداریم. وی ادامه داد: صحبت‌هایی درباره افزایش قیمت نان شده اما هنوز مصوبه‌ای در این باره نیامده و قیمت‌هایی که در بازار مشاهده می‌شود غیرکارشناسی است. وی تصریح کرد: 4 سال است قیمت نان به نفع نانوایی‌ها افزایش نیافته اما هزینه‌های تولید آنها بالا رفته است؛ سال قبل قرار بود 15 تا 20 درصد قیمت نان افزایش یابد اما دولت مخالفت کرد. وی تصریح کرد: در هر حال یا باید قیمت نان افزایش یابد یا معافیت‌های خاصی به لحاظ بیمه، مالیات و غیره برای نانوایان در نظر گرفته شود تا این قشر زحمتکش نیز آسیب نبیند.
 


Page Generated in 0/0063 sec