printlogo


کد خبر: 211026تاریخ: 1398/4/11 00:00
مدیرعامل بنیاد برکت خبر داد
عرضه محصولات روستایی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

مدیرعامل بنیاد برکت از برندسازی و فروش محصولات روستایی در نمایشگاه دائمی همچنین ایجاد غرفه در مال‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد. سعید جعفری در گفت‌وگو با فارس، از راه‌اندازی واحد پشتیبانی، بازاریابی و صادرات برای فروش محصولات روستایی خبر داد و افزود: در ساختار خودمان مدیریتی ایجاد کردیم تا با توجه به حجم حضوری که در مناطق روستایی و محروم داریم و طرح‌های اشتغال‌زایی که اجرا کردیم بتوانیم فروش مناسبی برای محصولات تولید شده محقق کنیم. وی یادآور شد: معمولا محصولات تولید شده در روستاها نیازمند پشتیبانی و فروش و بازاریابی است و واحدی که برای این منظور ایجاد کردیم به صورت علمی سامانه و پلتفرم‌های مربوطه را اجرایی می‌کند. مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: در مدیریت بازاریابی و فروش تولیدات روستایی پشتیبان‌هایی با شناخت رویکرد بازار محصولات را به فروش می‌رسانند و رویکرد کلی حذف دلال‌هاست، چرا که یکی از موانع موجود درباره محصولات روستایی نبود دسترسی روستاییان به بازارهای مصرف است و در این مسیر بیشترین سود نصیب واسطه‌ها می‌شود. وی از تنظیم آیین‌نامه‌ای برای فروش محصولات روستاییان خبر داد و اظهار داشت: روی استاندارد کردن محصولات و قابل رقابت بودن آنها در بازارهای مصرف کار می‌کنیم. مدیرعامل بنیاد برکت در پاسخ به این پرسش که آیا درصدد ایجاد بازارچه‌هایی برای فروش محصولات روستایی در شهرها هستید؟ گفت: واقعیت این است که ما خود را در مقام اجرا نمی‌دانیم و بنیاد برکت با ۴۰ نفر ساختار اجرایی ندارد و اینکه ۴۰ نفر ۱۰ هزار طرح را اجرا می‌کنند نقطه قوت است. جعفری در همین رابطه افزود: ما از امکانات و ساختار موجود در بخش‌های دولتی، مردمی و عمومی استفاده می‌کنیم و به عنوان نهادی حرکت‌دهنده و توسعه‌دهنده عمل می‌کنیم و خودمان در صدد ایجاد بازارچه نیستیم اما این بحث مطرح است که باید نمایشگاه دائمی ایجاد کنیم تا در استان‌ها امکان ارائه محصولات فراهم شود و روی برند‌‌سازی محصولات روستایی هم فعالیت می‌کنیم. وی خاطرنشان کرد: مطالعاتی انجام داده‌ایم که در 6 ماه دوم سال برندسازی محصولات روستایی محقق و در قالب نمایشگاه عرضه شود. مدیرعامل بنیاد برکت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر حضور پررنگ مال‌ها در شهرهای بزرگ و امکان فروش مستقیم محصولات روستایی در مال‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهرها بیان کرد: یکی از بحث‌‌های برندینگ ارائه محصولات روستایی در مال‌هاست که با ایجاد غرفه‌های فیزیکی تدارک این مهم دیده شده است.


Page Generated in 0/0053 sec