printlogo


کد خبر: 211030تاریخ: 1398/4/11 00:00
اخبار

پلمب تجهیزات غیراستاندارد 3 شهربازی
روابط عمومی اداره کل استاندارد استان تهران خبر داد همه تجهیزات شهربازی‌ امامزاده داوود و رنگین‌کمان شهرستان دماوند به‌دلیل نداشتن مجوز استاندارد، پلمب شده و متولیان آن تا رفع کامل همه نواقص و گرفتن مجوز استاندارد حق بهره‌برداری ندارند. محمودرضا طاهری، مدیر کل استاندارد استان تهران در این‌باره اظهار داشت: در جریان بازرسی‌های بازرسان استاندارد از مراکز تفریحی استان تهران، یک وسیله تفریحی غیراستاندارد در برج میلاد تهران به نام ‌سافت‌پلی نیز پلمب شد. همچنین بازرسان سازمان استاندارد برخی تجهیزات تفریحی غیراستاندارد در شهربازی شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) را پلمب کردند. وی تاکید کرد: در بهار امسال 160 وسیله غیراستاندارد و 13 شهربازی بدون مجوز پلمب شدند.

خطای 30 درصدی خوانش پلاک خودروها
دبیر کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران گفت: برخی دوربین‌های قدیمی محدوده طرح ترافیک به درستی عمل نمی‌کنند و حتی تا ۳۰ درصد خطا در خوانش پلاک‌ خودروها را شاهد هستیم. محمدعلی کرونی در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به آمارهای ارائه شده درباره کاهش بار ترافیکی در محدوده طرح کنترل آلودگی هوا گفت: آمارهای معاونت حمل‌و‌نقل درباره کاهش ترافیک در محدوده زوج و فرد سابق نامعتبر است و جنبه تبلیغاتی دارد. همچنان تردد غیرمجاز در محدوده‌های طرح ترافیک و کاهش آلودگی هوا ادامه داشته و متاسفانه دوربین‌های خروجی محدوده زوج و فرد سابق نیز تکمیل نشده است کما اینکه تعدادی از دوربین‌های قدیمی محدوده طرح ترافیک به درستی عمل نمی‌کنند و حتی تا ۳۰ درصد خطا در خوانش پلاک خودروها را شاهد هستیم.

تشدید برخورد با مشمولان غایب
به‌دنبال انتشار برخی شایعات درباره احتمال از سرگیری طرح فروش سربازی، بخشش اضافه ‌خدمت غایبان و معافیت‌های جدید سنی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد نه‌تنها هیچ تصمیمی درباره ارائه تسهیلات به سربازان غایب اتخاذ نشده، بلکه بزودی برخورد با این افراد تشدید نیز خواهد شد. سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بخشش اضافه خدمت سربازان غایب اظهار کرد: برابر قانون، سربازانی که تا 3 ماه غیبت از سربازی داشته باشند، 3 ماه اضافه خدمت، سربازانی که از 3 ماه تا یک سال غیبت داشته باشند 6 ماه اضافه خدمت و سربازانی که بیش از یک‌سال غیبت داشته باشند علاوه ‌بر 6 ماه اضافه خدمت، مشمول مجازات‌های مربوط به سربازان فراری نیز می‌شوند. وی اظهار کرد: دیگر خبری از بخشودگی اضافه خدمت‌های ناشی از غیبت، تکرار نمی‌شود. کمالی درباره اینکه آیا احتمال اجرای دوباره طرح فروش سربازی یا همان جریمه ریالی سربازی وجود دارد؟ گفت: پرونده فروش سربازی یا جریمه ریالی سربازی مختومه شده و دیگر اجرا نخواهد شد، بنابراین لازم است مشمولان غایب به امید اجرای دوباره چنین طرح‌هایی نمانند و وضعیت سربازی خود را مشخص کنند. کمالی همچنین از تشدید برخورد با مشمولان غایب نیز خبر داد و گفت: بزودی طرح تشدید برخورد با مشمولان غایب و همچنین به‌کارگیرندگان این افراد اجرا خواهد شد و برابر قانون با این افراد برخورد می‌شود.

تجهیز ۲۰۰ مأمور «پلیس ۱۱۰» به لباس‌ دوربین‌دار
رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از تجهیز ۲۰۰ نفر از مأموران پلیس ۱۱۰ به لباس دوربین‌دار خبر داد. سردار کیوان ظهیری در گفت‌وگو با فارس، درباره تجهیز ماموران کلانتری‌ها و پلیس 110  به لباس‌های دوربین‌دار، اظهار داشت: در هر لحظه 200 نفر از ماموران پلیس پیشگیری مجهز به لباس دوربین‌دار هستند. رئیس پلیس پیشگیری پایتخت با بیان این مطلب که تخصیص لباس دوربین‌دار به کلانتری‌ها براساس وضعیت جغرافیایی محل، نوع کلانتری و حادثه و جرائم منطقه و ارزیابی اخبار واصله است، تصریح کرد: لباس‌های دوربین‌دار به شخص تحویل نشده، بلکه تحویل کلانتری است و بعد از پایان شیفت هر مامور به نفر بعدی تحویل داده می‌شود.


Page Generated in 0/0044 sec