printlogo


کد خبر: 211041تاریخ: 1398/4/11 00:00
اخبار

تجاوز موشکی اسرائیلی‌ها به حومه دمشق 4 کشته و 21 مجروح برجا گذاشت
شهادت طفل سوری در حمله رژیم کودک‌کش
تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به حومه پایتخت سوریه به شهادت و جراحت 25 شهروند این کشور منجر شد. به  گزارش سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، شامگاه یکشنبه موشک‌هایی از حریم هوایی لبنان به سمت مواضع نظامی این کشور در حمص و اطراف دمشق شلیک شدند. سامانه دفاع هوایی سوریه چند فروند از موشک‌های هدایت شونده را که توسط جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شلیک شده بودند رهگیری کردند. در نتیجه این حملات صدای انفجارهایی در شهرک صحنایا در اطراف دمشق شنیده شد که دلیل آن اصابت موشک‌ها به برخی منازل شهروندان بود. به گفته منابع رسمی، 4 شهروند غیرنظامی از جمله یک کودک شیرخواره به شهادت رسیدند و 21 نفر دیگر زخمی شدند. حدود 20 روز پیش (11 ژوئن) نیز سامانه دفاع هوایی سوریه با تجاوز موشکی رژیم صهیونیستی به تل‌الحاره در منطقه جنوبی دمشق مقابله کرده و تعدادی از موشک‌‌ها را  رهگیری و ساقط کرده بود.

افشای نتایج نظرسنجی از یک میلیون شهروند سعودی
عربستانی‌ها بن‌سلمان فاسد و ناکارآمد را نمی‌خواهند
یک تارنمای تحلیلی آمریکایی فاش کرد دست‌کم بیش از نیمی از مردم عربستان سلمان، شاه فرتوت سعودی و پسر و ولیعهد جنایتکارش را نمی‌خواهند. جئوپلیتیکز الرت در گزارشی به نتایج نظرسنجی مخفیانه و گسترده گروهی از دانشگاهیان عربستان از حدود یک میلیون نفر از شهروندان این کشور درباره پادشاه آینده اشاره کرد و نوشت: مردم با در نظر گرفتن ویژگی‌های شخصیتی، سوابق اجرایی و میزان نفوذ قبیله‌‌‌ای، به ترتیب محبوبیت احمد بن‌عبدالعزیز، محمد بن‌نایف، محمد بن‌سلمان و متعب بن‌عبدالله را بیش از سایر شخصیت‌ها می‌دانند‌... با توجه به تخریب وجهه بین‌المللی  رژیم سعودی در طول یک سال گذشته بویژه پس از قتل فجیع جمال خاشقجی و همچنین عدم کارآمدی برنامه‌‌های توسعه بن‌سلمان در قالب سند چشم‌انداز ۲۰۳۰، حدود ۵۳ درصد از شهروندان عربستان معتقدند با روی کار آمدن احمد بن‌عبدالعزیز، امکان بازیابی آبروی از دست رفته عربستان وجود دارد. همچنین 30 درصد از جامعه سعودی با مبنا قرار دادن عملکرد مثبت محمد بن‌نایف در دوران صدارت وزارت کشور و همچنین ولایتعهدی، خواهان بازگشت او به عنوان جایگزین محمد بن‌سلمان هستند. این در حالی است که بر اساس این نظرسنجی عملکرد ضعیف محمد بن‌سلمان و سیاست‌های اشتباهش در حکمرانی موجب افزایش بیکاری، توسعه فقر، گرانی، ترویج بی‌بند و باری، فساد، گسترش دستگیری، صدور و اجرای احکام اعدام فعالان سیاسی، اجتماعی و مذهبی و شکست در پرونده‌‌های مهم منطقه‌ای از جمله جنگ یمن شده است و تنها ۱۴ درصد از جامعه سعودی وی را برای تصدی پادشاهی آینده عربستان مناسب می‌دانند. ۳ درصد از مردم عربستان نیز خواهان به قدرت رسیدن متعب بن‌عبدالله، رئیس سابق گارد ملی و فرزند سوم ملک عبدالله هستند.

ترامپ: ایوانکا و پمپئو  دیو و دلبر هستند!
به دنبال جلب توجه غیرمعمول دختر رئیس‌جمهور ایالات متحده در اجلاس جی 20 در اوساکای ژاپن، دونالد ترامپ خود بر این رسوایی صحه گذاشت و دخترش را با وزیر خارجه خود قیاس کرد. ترامپ که در حضور کارکنان پایگاه نظامی آمریکا در اوسان در نزدیکی پایتخت کره‌جنوبی حضور یافته بود، وقتی ایوانکا ترامپ و مایک پمپئو به‌عنوان همراهانش به سوی جایگاه می‌آمدند چنین مزاح کرد: «چه زوج زیبایی! آنها دیو و دلبر هستند!» این در حالی است که برخی تصاویر منتشرشده در شبکه‌‌های اجتماعی از صحنه اجلاس سران 20 کشور توانمند اقتصادی جهان به همراه چند مدعو افتخاری از جمله ولیعهد سعودی در ژاپن حاکی از آن است که ایوانکا بیشتر نقش یک مدل را بازی می‌کرد تا یک دیپلمات ارشد کاخ سفید. ترامپ در حالی در سفر کره‌جنوبی دخترش را سوژه رسانه‌ها کرد که خود ساعاتی پیش از آن به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهور زنده آمریکا که پا به خاک کشور کره‌شمالی گذاشته، سوژه شده بود.
 


Page Generated in 0/0050 sec