سود هالیوود در بازار داخلی و نیز فروش بینالمللی آن که برای هالیوود حائز اهمیت بسیار است، با کاهش قابل توجه روبهرو بوده است. به گزارش مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، تحلیلگرانی که تا به حال به یک سال رکوردشکن دیگر در باکسآفیس هالیوود امیدوار بودند، فکر میکردند تابستان بتواند نیرویی ثباتآور بعد از زمستان و بهاری سخت باشد اما اینطور نشد. سود داخلی باکسآفیس آمریکا تا پایان ژوئن شاهد یک کاهش سالانه تقریباً ۱۰ درصدی بود و فروش بلیتها در تابستان هم بعد از عملکرد ضعیف فرنچایزهایی مثل «گودزیلا: سلطان هیولاها»، «مردان سیاهپوش: بینالمللی» و «زندگی مخفی حیوانات خانگی ۲» با کاهشی 3/7 درصدی مواجه شد. فروش بینالمللی هم برای هالیوود بسیار حائز اهمیت است. تا اینجا در سال ۲۰۱۹ عناوین هالیوودی که در بیش از هزار پرده سینما در آمریکای شمالی به نمایش درآمدهاند، در باکسآفیس جهانی تقریباً 4/13 میلیارد دلار فروختهاند که نمایانگر کاهشی ۵ درصدی نسبت به سال گذشته است. البته تنها استثنای این مسأله امپراتوری دیزنی است. این استودیو که در حال حاضر مالک فاکس هم هست، سهمی ۴۰ درصدی از بازار داخلی آمریکا دارد. این برتری بیسابقه در هفتههای آینده فقط رشد خواهد کرد چون «شیر شاه» قرار است نوزدهم جولای اکران شود و «داستان اسباب بازی ۴» هم به اکران خود ادامه خواهد داد. چهار فیلم از برترین پروژههای سال ۲۰۱۹ در آمریکای شمالی متعلق به دیزنی است. از نظر سهم از باکسآفیس داخلی تا پایان ژوئن، استودیوی برادران وارنر با سهمی 3/15 درصدی در رتبه دوم قرار دارد و یونیورسال با 29/15 درصد سوم است. لاینزگیت با ۷ درصد، سونی با 8/5 درصد و پارامونت با 4/5 درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.