تغییر نام فرودگاه بندرعباس به «شهدای پرواز ۶۵۵ هما»
با موافقت وزیر راهوشهرسازی، فرودگاه بندرعباس به فرودگاه شهدای پرواز ۶۵۵ هما تغییر نام یافت. به گزارش فارس، تورج دهقانیزنگنه در مراسم گرامیداشت سیویکمین سالگرد یاد و خاطره ۲۹۰ نفر از شهدای حمله ناو آمریکایی به ایرباس مسافری هما اظهار داشت: صنعت حملونقل هوایی کشور از ابتدای پیروزی انقلاب آماج حملات آمریکا بوده است و با جلوگیری از پرواز هواپیمای هما به نیویورک در سال ۵۸ تحریمهای آمریکا علیه صنعت هوانوردی ایران شروع شد و در ادامه با هدف قرار دادن پرواز ایرباس هما با شماره پرواز ۶۵۵ در ۱۲ تیر ۶۷، آمریکا اوج جنایت و دشمنی خود را با به شهادت رساندن ۲۹۰ انسان بیگناه شامل ۲۷۴ مسافر و ۱۶ خدمه پرواز نشان داد. دهقانیزنگنه افزود: خدمه این ناو آمریکایی که به ایرباس هما حمله کرد نه تنها به خاطر این حمله وحشیانه محکوم نشدند، بلکه فرمانده ناو مدال شجاعت هم گرفت. دهقانیزنگنه ادامه داد: جابهجایی سالانه ۳۰ میلیون مسافر با حدود ۳۰۰ فروند هواپیما، آموزش صدها نیروی متخصص و شکلگیری شرکتهای دانشبنیان در این صنعت از دستاوردهای ایران در عرصه هواپیماهای غیرنظامی است.
رئیس سازمان صمت استان تهران در گفتوگو با «وطنامروز»:
اتحادیه آسانسور و الکترومکانیکی تهران باید به کارش ادامه دهد
گروه اقتصادی: حدود 2 ماه پیش پیمان زندی، رئیس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران در نامهای به یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به دادنامه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، ابطال تشکیل اتحادیه کشوری صنف آسانسور و پله برقی را ابلاغ کرد. بهدنبال این نامه، «وطنامروز» با صادقی درباره جزئیات نامه و رأی دیوان گفتوگو کرد. صادقی در این باره اظهار داشت: دادنامه هیأت عمومی دیوان عدالت اداری خطاب به مرکز امور اصناف است و این مرکز باید درباره اجرای آن تصمیم بگیرد؛ دادنامه گفته است استانها میتوانند بر اساس تشخیص کمیسیون نظارت بر امور اصناف هر استان نسبت به تشکیل اتحادیههای استانی اقدام کنند. حالا استانها ممکن است حتی در شهرستانهایشان نیز اتحادیه صنف آسانسور داشته باشند یا تشخیص دهند اتحادیه استانی تشکیل دهند. رئیس سازمان صمت استان تهران افزود: چون اتحادیه کشوری آسانسور تشکیل شده بود، دیگر اتحادیههای آسانسور باید تحویل اتحادیه کشوری آسانسور میشد و این اتحادیه امور مربوط به صنف آسانسور را اداره میکرد اما چون دادنامه دیوان عدالت اداری و نامه رئیس مرکز امور اصناف، این موضوع (تشکیل اتحادیه کشوری آسانسور) را ابطال کرده است، بنابراین ضرورتی ندارد اعضای صنف آسانسور به اتحادیه کشوری بپیوندند. وی با بیان اینکه امور اتحادیه کشوری ربطی به سازمان صمت استانها ندارد و بر اساس نامه ارسالی مرکز امور اصناف، اتحادیه کشوری آسانسور ابطال شده است، تاکید کرد: شهر تهران در حال حاضر اتحادیه صنف آسانسور دارد که همان اتحادیه صنف آسانسور و تولیدکنندگان و تعمیرکاران وسایل الکترومکانیکی تهران است. به تصریح وی، اتحادیه کشوری آسانسور بر اساس رأی دیوان و نامه مرکز امور اصناف نمیتواند فعالیت کند و ضرورتی ندارد اتحادیه صنف آسانسور شهر تهران تحویل اتحادیه کشوری شود. صادقی اضافه کرد: حال چنانچه کمیسیون نظارت بر امور اصناف استان تهران تشخیص دهد نیاز به تشکیل اتحادیه استانی صنف آسانسور است، موضوع بررسی میشود، اگرچه آن هم الزامی نیست. وی خاطرنشان کرد: اعضای صنف آسانسور باید همچنان با همان اتحادیه آسانسور شهر تهران به کار خود ادامه دهند. صادقی یادآور شد: حکم دیوان به مرکز امور اصناف میگوید پیوستن اتحادیه صنف آسانسور تهران به اتحادیه کشوری آسانسور الزامی نیست و اتحادیه کشوری در صورتی که اتحادیه شهرستان و استان نباشد و رئیس اتاق اصناف ایران تقاضا دهد و هیأت عالی نظارت هم آن را بپذیرد، میشود نسبت به تشکیل اتحادیه کشوری اقدام کرد. وی تصریح کرد: سازمان صمت استان تهران بر اساس این نامه، موضوع تشکیل اتحادیه آسانسور را در کمیسیون نظارت استان مطرح میکند که یا اتحادیه استانی یا اتحادیه مستقل شهرستانی صنف آسانسور با توجه به دارا بودن حد نصاب تشکیل شود.