printlogo


کد خبر: 211194تاریخ: 1398/4/16 00:00
ورود ۶۵۰ کالای جدید ایرانی به عراق

رایزن بازرگانی ایران در عراق، از ورود ۶۵۰ قلم کالای ایرانی به سبد مصرفی مردم عراق خبر داد و گفت: اولین کارگزاری رسمی برای تبلیغات کالاها و برندهای صادراتی ایران در عراق ایجاد شد. به گزارش شاتا، ناصر بهزاد در این‌باره افزود: در یک سال گذشته، بیش از ۶۵۰ کالای جدید ایرانی به سبد مصرفی مردم عراق وارد شده که با بهره‌گیری از تبلیغات دیداری در شبکه‌های متنوع تلویزیونی عراق می‌توان بستر مناسبی برای افزایش ضریب نفوذ در بازار و بهره‌گیری از همکاری شرکت‌های عراقی برای تقویت تولیدات مشترک فراهم کرد. وی دیدار با رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق را مثبت ارزیابی کرد و افزود: در این دیدار پیشنهاد ایجاد اولین کارگزاری رسمی برای تبلیغات کالاها و برندهای صادراتی ایران در عراق به منظور بهره‌برداری از ۱۲۰ شبکه رادیو و تلویزیون عراق مطرح و ضمن تفاهم اولیه قرار شد برنامه اجرایی مدونی برای همکاری‌های این بخش تنظیم و ارائه شود. حمید الحسینی، رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق نیز با اعلام آمادگی برای انجام همکاری‌های لازم برای ارتقای آگاهی مخاطبان عراقی به منظور شناخت کیفیت و تنوع کالاهای ایرانی گفت: تبلیغات در کنار شرایط دسترسی آسان و مداوم به کالای مورد نیاز، شرط اصلی ماندگاری در بازار عراق است. در همین باره یحیی آل‌اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: کل روابط تجاری ایران و همه کشورهای اروپایی، کمتر از یک‌دهم حجم تجارت ایران و عراق است. آل‌اسحاق در همایش فعالان اقتصادی 2 کشور ایران و عراق اظهار داشت: سال گذشته حجم تجارت 2 کشور ایران و عراق ١٣ میلیارد دلار بود و امسال زمینه‌سازی برای تجارت 20 میلیارد دلاری دو کشور فراهم می‌شود. وی افزود: این حجم تجارت ٢ کشور، مورد حسادت بدخواهان خواهد بود. وی خاطرنشان کرد: همه بدخواهان باید بدانند در برابر این روابط هرچه مقاومت کنند یا بجنگند، روابط ایران و عراق توسعه‌یافته تر خواهد شد.
 


Page Generated in 0/0064 sec