printlogo


کد خبر: 211203تاریخ: 1398/4/16 00:00
اخبار

تهران نیازمند ۳ هزار دستگاه اتوبوس جدید شهری
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: برای کم کردن سرفاصله‌ حرکت اتوبوس‌ها به ۳ هزار دستگاه اتوبوس نیاز داریم. پیمان سنندجی‌ در گفت‌وگو با ایلنا،‌ درباره فرسوده بودن ناوگان اتوبوسرانی و اضافه شدن تنها ۱۳ اتوبوس بی‌آرتی طی 2 سال گذشته به این ناوگان گفت: تهران سال‌های زیادی از اتوبوس‌های جدید محروم بوده است، در حالی که از سال ۹۰ به بعد به دلیل افزایش طرح‌های توسعه، این کلانشهر نیاز بیشتری به اتوبوس داشته است. وی «مساله سرفاصله‌ها» را یکی از مشکلات جدی در ایستگاه‌های اتوبوسرانی عنوان کرد و افزود: کمبود اتوبوس به این معنی نیست که اصلا اتوبوسی وجود ندارد،‌ بلکه نکته اینجاست که در برخی خطوط سرفاصله‌ها طولانی است و اعلام نیاز برای اتوبوس‌های جدید نیز به منظور کم کردن سرفاصله‌هاست. اکنون در تهران
۶ هزار دستگاه اتوبوس داریم و برای کم کردن سرفاصله‌ها نیازمند ۳ هزار دستگاه اتوبوس دیگر هستیم. وی افزود: زمان میانگین توقف مسافران در ایستگاه‌ها حدود ۷ تا ۸ دقیقه است که این زمان باید به ۴ دقیقه کاهش یابد. سنندجی اظهار داشت: براساس مصوبه دولت، طی ۵ سال در تهران باید هزار اتوبوس گازسوز وارد ناوگان حمل‌ونقل عمومی شود و با ورود این اتوبوس‌ها، کاهش سرفاصله‌ها عملی می‌شود.

راه‌اندازی ۴۰ بیمارستان جدید در کشور تا پایان سال
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۴۰ بیمارستان جدید تا پایان سال در کشور افتتاح می‌شود. به گزارش میزان، قاسم جان‌بابایی در گفت‌وگویی تلویزیونی از افتتاح ۴۰ بیمارستان جدید تا پایان سال خبر داد و گفت: این بیمارستان‌ها در راستای پروژه‌های طرح تحول سلامت کلنگ‌زنی شده است. وی در ادامه بیان کرد: بالای ۹۵ درصد از فرآیند ساخت این بیمارستان‌ها انجام شده است، تجهیز آنها هم همزمان فراهم شده و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید. معاون درمان وزارت بهداشت در ادامه افزود: از مرداد و شهریور بتدریج افتتاح‌ها شروع خواهد شد و تا پایان سال ادامه خواهد داشت. وی در ادامه گفت: این بیمارستان‌ها غالبا در استان‌های مرزی و کم‌برخوردار ساخته خواهد شد. وی در ادامه اظهار کرد: بیشترین تخت‌ها برای سیستان‌وبلوچستان است. این بیمارستان‌ها غالبا عمومی هستند. ضریب تخت به جمعیت در استان‌های مختلف کشور به صورت ناهمگون تقسیم شده و در بیشر مناطق مرزی این میزان از میانگین کشوری پایین‌تر است. جان‌بابایی در پایان بیان کرد: ۷۰۰ پزشک متخصص در استان‌ها با تعهد ۱۲ ساله توزیع کردیم، اعزام‌ها به مناطق محروم نیز بیشتر خواهد شد.

ثبت‌نام در «سامانه تهران من» محدودیت زمانی ندارد
مدیر ساماندهی طرح‌های ترافیکی درباره عدم محدودیت زمانی برای ثبت‌نام در سامانه تهران و ورود به محدوده ترافیکی توضیحاتی داد. عمار سعیدیان‌فر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اجرای طرح ترافیک جدید و لزوم ثبت‌نام شهروندان در «سامانه تهران من» برای استفاده از سهمیه ۲۰ روز رایگان حلقه دوم ترافیکی گفت: اگر کسی تا مدت‌ها بعد قصد ورود به محدوده حلقه دوم ترافیکی را ندارد، هیچ الزامی نیست که از الان ثبت‌نام کند و می‌تواند هرگاه قصد ورود داشت اقدام به ثبت‌نام کند. وی تصریح کرد: کسانی هم که تاکنون ثبت‌نام نکرده‌اند و در حال تردد در محدوده حلقه دوم ترافیکی هستند، برای اینکه ۲۰ روز ترددشان به صورت رایگان محاسبه شود، تنها تا پایان تیرماه می‌توانند ثبت‌نام کنند.


Page Generated in 0/0067 sec