printlogo


کد خبر: 211285تاریخ: 1398/4/18 00:00
چگونه فرزندم را به ادبیات و مطالعه علاقه‌مند کنم؟
خط کش فلزی
زهرا کاظم زاده

 الگوی مناسبی باشید
فرزندان بیش از هرکس از والدین الگو می‌گیرند. در روز دقایقی از تلفن همراه خود دل کنده، کتابی در دست گرفته و خود را مشغول مطالعه‌کردن نشان دهید. اگر وابستگی شدید به تلفن همراه دارید تنها کاری که می‌توانید انجام دهید انتخاب یک کتاب قطور و جاسازی موبایل درون آن است.

خرید لوازم‌التحریر مناسب
لوازم‌التحریر نقش به سزایی در تربیت و تشویق فرزندان به مطالعه دارد. برای آن‌ها خودکارهایی بخرید که برای لای انگشت گذاشتن مقاوم باشد و خط‌کشی‌فلزی که با چندبار اصابت و ضربه زدن نشکند. در کل به مقاومت لوازم‌‌ التحریر دقت کنید.

فواید مطالعه را برای آنها تشریح کنید
نمونه‌های موفق تحصیل بین اقوام و آشنایان را به نرمی توی سرشان بکوبید. مثلا اگر در فامیل مهندس با معدل بالا یا فارغ‌التحصیل ادبیات‌فارسی که دیوان حافظ و شاهنامه را کامل از حفظ است دارید، به بیکار بودنش اشاره نکنید و تنها نیمه‌ پر لیوان را ببینید تا فرزندتان نیز مثبت‌اندیش بار بیاید و مسیرش تغییر نکند. اگر هم در دور و برتان الگویی ندارید از ترکیب کار راه‌انداز «بچه مردم» استفاده کنید.
 

تنبیه
اگر هیچ‌کدام از روش‌ها افاقه نکرد از فرزندتان دعوت کنید به اتاقش برود و به کارهای بدش فکر کند و خودتان در این فرصت به بازی کردن با تلفن‌همراه ادامه دهید.


Page Generated in 0/0055 sec