printlogo


کد خبر: 211759تاریخ: 1398/4/31 00:00
چهارگوشه

جاسوسی نئونازی‌ها برای  پلیس آمریکا علیه مخالفان ترامپ
پلیس فدرال آمریکا در حال همکاری با گروه‌های فاشیستی حامی دونالد ترامپ علیه مخالفان او است. روزنامه گاردین با انتشار اسنادی فاش کرد پلیس لس‌آنجلس در سال 2017 که اعتراضات مردمی در سراسر ایالات متحده نسبت به روی کار آمدن رئیس‌جمهوری با عقاید نژادپرستانه در کاخ سفید به اوج رسیده بود، از فعالان آمریکایی جاسوسی می‌کرده است. بر اساس این گزارش، اسناد مربوط به جاسوسی پلیس لس‌آنجلس در دادگاهی فاش و مشخص شد که یکی از جاسوسان مخفی این اداره به صورت محرمانه محتوای جلسات گروهی موسوم به «مخالفت با فاشیسم» را ضبط و ثبت می‌کرده است. پلیس فدرال ایالت کالیفرنیا، جاسوس خود را با یک دستگاه ضبط صدا به جلسات دورهمی گروه مخالفت با فاشیسم در یک کلیسای محلی در پارک اکو می‌فرستاد تا اطلاعاتی را درباره مسدود شدن آزادراه‌ها در تظاهرات‌های بعدی علیه ترامپ به دست آورد. قرار بود در  تاریخ 27 سپتامبر 2017 این گروه فعالان ضدترامپ آزادراهی را در مرکز شهر لس‌آنجلس مسدود کند اما عوامل اصلی آن دستگیر شدند. سپس در نشست 11 اکتبر فعالان ضدفاشیست، جاسوس پلیس لس‌آنجلس به یکی از فعالان نزدیک شد و از او درباره برنامه‌های آینده برای مسدود کردن آزادراه پرسید. او وانمود کرد که تمایل دارد در اعتراضات آتی آنها شرکت کند و از طریق نزدیک شدن به این گروه، اطلاعاتی درباره دیدگاه این گروه و برنامه‌های آنها را در اختیار پلیس لس‌آنجلس قرار ‌داد. یکی دیگر از اسناد فاش شده نیز نشان می‌دهد که پلیس علیه فعالان ضدترامپ در شهر«ساکرامنتو» در نزدیکی لس‌آنجلس با گروه‌های نئونازی همکاری کرده تا علیه فعالان چپ‌گرا و مخالف نژادپرستی پرونده‌سازی کند. پلیس این منطقه به صورت نظام‌مند معترضان به حملات گروه‌های  فاشیستی حامی ترامپ و جمهوری‌خواهان حاکم را مورد اتهامات مختلف قرار می‌داد. در شهر دانشگاهی برکلی در نزدیکی سانفرانسیسکو در شمال ایالت کالیفرنیا که از زمان روی کار آمدن ترامپ محل شدیدترین تنش‌ها بوده است نیز  پلیس فدرال با یک معترض خشن حامی ترامپ همکاری کرد تا یک گروه مخالف نژادپرستی را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. روند جاسوسی پلیس از مخالفان سیاست‌های افراطی ترامپ تنها به ایالت کالیفرنیا محدود نشده و موارد دیگری در شهرهای واشنگتن دی‌سی، اورگان و همین طور شهر شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا که به خاطر راهپیمایی کوکلوکس کلان‌ها
- گروه سنتی نژادپرستان سفید - در جهان مشهور شد گزارش شده است.


تلفات 26 نفری حمله تروریستی  خیبرپختونخواه
یک حمله انتحاری در ایالت تروریست‌خیز شمال پاکستان 26 تن را کشته و زخمی کرد. ساعت 8 صبح دیروز به وقت محلی در شهر دیره‌اسماعیل‌خان از توابع ایالت خیبرپختونخواه تروریست‌ها حمله مقدماتی را آغاز کردند. این حمله در نزدیکی بیمارستان مرکزی و مقر پلیس شهر دیره‌اسماعیل خان برای فراهم کردن مقدمات عملیات اصلی انجام شد. به گزارش پلیس عامل انتحاری یک زن بوده است. آمار اولیه تلفات حاکی از کشته شدن دست‌کم 4 تن و مجروحیت 22 است.

تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا و بریتیش ایرویز به قاهره
خطوط هوایی لوفت‌هانزا اعلام کرد همه پروازهایش به قاهره را به مدت ۷ روز تعلیق کرده است. در بیانیه این شرکت آلمانی آمده است: «ما به‌طور مداوم تمهیدات امنیتی را در تمام فرودگاه‌های مقصد خود در سراسر جهان ارزیابی می‌کنیم و تصمیم گرفته شد که پرواز‌ها به قاهره را برای ارزیابی‌های بیشتر به مدت ۷ روز لغو کنیم. امنیت و ایمنی مسافران و خدمه ما در اولویت است و تا زمانی که یک پرواز کاملا امن باشد، انجام نخواهد شد». پیش از آن خطوط هوایی انگلیسی بریتیش ایرویز نیز پروازهای خود از لندن به مقصد قاهره را به‌خاطر آنچه عدم اطمینان از امنیت آنها خوانده، به مدت یک هفته تعطیل کرده بود.
 


Page Generated in 0/0060 sec