معاون حملونقل و ترافیک شهرداری تهران شرایط نظارت بر مسافربرهای اینترنتی را تشریح کرد. به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی در نشست مسافربرهای اینترنتی اظهار داشت: مسأله اصلی در بحث نظارت بر این سامانه این است که چه سازمانی باید بر آنها نظارت کند. وی با بیان اینکه ما چند خواسته مشخص از این شرکتهای اینترنتی داریم، افزود: مسأله اصلی این است که این خودروها باید همانند تاکسیها معاینه فنی داشته باشند، در حالی که مسافربرهای اینترنتی از انجام هر گونه معاینه فنی خود را معاف میدارند. پورسیدآقایی در ادامه با بیان اینکه ما با پدیده ماشین خوابی در تهران مواجه هستیم،
اظهار داشت: جوانانی را میبینیم که با کمک یکدیگر ماشین خریده و محلاتی را به عنوان پاتوق و گعده در نظر گرفته و ماشینخوابی میکنند. اینها جوانان شهرهای دیگری هستند که بهدلیل نبود شغل به تهران میآیند و میبینیم محلات تهران بین آنها تقسیم شده است و بچههای یک استان در یک محله و استانهای دیگر در محلات دیگر جمع میشوند و در خودروهایشان میخوابند. وی با بیان اینکه تهران بهشت بیقانونی است، تصریح کرد: سال قبل به دعوت شهرداری مدیران 2 شرکت مسافربری اینترنتی را دعوت کردیم و به آنها اعلام کردیم میخواهیم به آنها کمک کرده و فعالیتشان را آسانتر کنیم اما به شرطی که آنها روی خودروهایشان نظارت داشته باشند ولی فکر میکنید چه جوابی به ما دادند؟ آنها گفتند این افراد راننده هستند و شرایطمان را تا حالا قبول نکردهاند. وی با بیان اینکه یکی از شرکتهای مسافربر اینترنتی ۶۰ میلیارد تومان تخلف عوارض دارد اما مسؤولیت آن را قبول نکرده،
خاطرنشان کرد: دادستانی حکم داده است که این خودروهای فعال باید معاینه فنی عادی داشته باشند. وی تصریح کرد: این شرکتها باید 2 درصد درآمدشان را بابت عوارض بدهند تا صرف توسعه حملونقل عمومی شود که تاکنون قبول نکردهاند. وی با بیان اینکه متاسفانه نظارت قیمتی نیز بر این شرکتها نمیشود، گفت: این شرکتها در بستر امکانات شهر تهران درآمدزایی میکنند و حالا مصاحبه میکنند که شهرداری برای جبران کسری بودجهاش برای ما کیسه دوخته است. وی افزود: ۳۰۰ هزار تاکسی در کشور است و باید حاکمیت تصمیم درستی درباره آنها
بگیرد.