عضو انستیتو تحقیقات تغذیهای با اغواگرانه دانستن تبلیغات روغن در تلویزیون گفت: مشکلی که در روغنهای سرخکردنی موجود در بازار کشورمان وجود دارد، مقدار بیشتر روغن سویا نسبت به روغن پالم در فرمولاسیون روغنهای سرخکردنی است. به گزارش تسنیم، فاطمه اسفرجانی در نشست بررسی چالشهای تبلیغات مواد غذایی از دیدگاه ذینفعان در انستیتو تحقیقات تغذیهای و صنایع غذایی کشور با بیان اینکه روغنهای سرخکردنی از فرمولاسیون کاملاً مناسبی برخوردار نیستند، اظهار کرد: مشکلی که در روغنهای سرخکردنی موجود در بازار کشورمان وجود دارد، مقدار بیشتر روغن سویا نسبت به روغن پالم در فرمولاسیون روغنهای سرخکردنی است. وی افزود: روغن سویا بهعلت دارا بودن مقدار زیادی اسید چرب غیراشباع از مقاومت پایینی برخوردار است و هنگام سرخ کردن بهدلیل تولید آلدئیدها احتمال ابتلا به سرطان و بیماریهای قلبی را افزایش میدهد. عضو انستیتو تحقیقات تغذیهای و صنایع غذایی کشور با انتقاد نسبت به اغواگرانه بودن تبلیغات روغن در تلویزیون و در قالب تبلیغات مختلف متذکر شد: امروز شاهد تبلیغ روغنهای سرخکردنی بدون پالم هستیم در حالی که وجود روغن پالم در روغنهای سرخکردنی در صورتی که از فرمولاسیون صحیحی برخوردار باشند بهتر از روغنهایی با مقاومت حرارتی پایین است. اسفرجانی عدم حضور متخصصان تغذیه در شورای سلامت و شورای بازبینی صداوسیما را یکی از دلایل این تبلیغات ناصحیح دانست.