printlogo


کد خبر: 211908تاریخ: 1398/5/5 00:00
اخبار

اجرای پرونده الکترونیک سلامت  تا نیمه 99
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره مباحث مطرح شده در جلسه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی با وزیر بهداشت توضیحاتی را ارائه داد. حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با فارس، درباره پرونده الکترونیک سلامت گفت: این ابتدای راه است. از وزیر بهداشت درخواست کردیم سیستم ارجاع و پزشک خانواده را با جدیت پیگیری کند و وزیر بهداشت قول داد که پرونده الکترونیک سلامت در ۵۰ درصد مناطق کشور امسال اجرا و مابقی آن تا نیمه سال ۹۹ تکمیل شود. این نماینده مجلس در ادامه افزود: سطح‌بندی خدمات باید مستندسازی شود، این موضوع به این معناست که میزان MRI تجویزی برای بیماران چقدر است و هزینه آن به چه میزان خواهد بود و این موضوع چقدر برای کشور اثربخش خواهد بود این موضوعات اگر مستندسازی شود، می‌توانیم جلوی درخواست‌های اضافی را بگیریم.


سخنگوی دولت وعده داد
ارائه مسکن ارزان‌قیمت  به زوج‌های جوان
سخنگوی دولت گفت: علائم خوبی داریم که تا 24 ماه آینده و حتی تا پایان امسال رشد اقتصادی در کشور حاصل شود و تورم در قیمت کالاها کاهش یابد. به گزارش فارس، علی ربیعی در حاشیه حضور در ستاد اجرایی پنجمین دوره از انتخابات شورایاری‌ها در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه خبر خوبی برای مردم تهران دارید، گفت: برای 24 ماه آینده علائم خوبی از لحاظ رشد اقتصادی داریم که احتمالا پایان امسال هم مشاهده شود، البته نمی‌‌گوییم ارزانی می‌شود؛ به مردم بویژه در جنوب تهران فشارهای زیادی وارد شده ولی موفق شدیم جلوی رشد تورم را گرفته و آن را منفی کنیم و حتی تورم برخی کالاها نیز به سمت منفی شدن است. ربیعی اعلام کرد: در حوزه مسکن هم تصمیمات خوبی گرفته‌ایم؛ شهرداری با رئیس‌جمهور تصمیم گرفتند در کلانشهرها خانه‌های کوچک و ارزان‌قیمت به تازه ازدواج کرده‌ها ارائه شود و پس از آن برای سایر مردم نیز موضوع مسکن مدنظر قرار گیرد.


برادران دالتون به دام افتادند
4 فرد سابقه‌دار معروف به برادران دالتون حین درگیری با ماموران دستگیر و روانه زندان شدند. به گزارش میزان، سرهنگ حسن نورآبادی، رئیس کلانتری ۱۱۹مهرآباد جنوبی گفت: ماموران این کلانتری هنگام گشت‌زنی با یک خودروی ۴۰۵ مشکوک که هیچ‌گونه پلاکی روی آن نصب نبود برخورد کردند. سرنشینان این خودرو وقتی از طرف ماموران مورد پرس‌وجو قرار گرفتند جواب‌های ضد و نقیضی را مطرح کردند و در اقدامی ناگهانی بدون توجه به ماموران، با گرفتن ماشین سمت ماموران برای زیر کردن‌شان از محل متواری شدند. وی در ادامه اظهار کرد: بعد از ۴۰ دقیقه ماموران واحد گشتی دیگری موفق به رویت این خودرو شدند که متهمان ضمن درگیری با ماموران قصد داشتند دوباره از محل متواری شوند که این بار با اقدام سریع، ماموران گشتی موفق به دستگیری هر 4 متهم و انتقال آنها به کلانتری شدند. وی در ادامه تصریح کرد: 3 نفر از متهمان برادرند و یکی از آنها نیز خواهرزاده این افراد است که با تشکیل باندی معروف به برادران دالتون اقدامات تبهکارانه خود را انجام می‌دادند.


افزایش حقوق معلمان  با اجرای رتبه‌بندی
سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان با اجرای رتبه‌بندی خبر داد و گفت: ارزش افزوده اموال صندوق ذخیره فرهنگیان برای ۷۰۰ هزار معلم عضو این صندوق محاسبه و پرداخت خواهد شد. به گزارش تسنیم، سیدجواد حسینی اظهار کرد: 2 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است و از نیمه شهریورماه آن را اجرا می‌کنیم، رتبه‌بندی در این مرحله شامل حال تمام معلمان می‌شود. وی افزود: بین 400، 500 و 600 هزار تومان با اعتبار 2 هزار میلیارد تومانی رتبه‌بندی به حقوق معلمان اضافه می‌شود و افزایش حقوق معلمان در احکام حقوقی آنان از شهریور اعمال می‌شود. وی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان به آرامش رسیده است، عنوان ‌کرد: رقم پرداختی بازنشستگی 15 تا 20 میلیون تومان شده است و این صندوق با افتتاح برخی پروژه‌ها تا سال 1400 به 5 هزار میلیارد تومان سود می‌رسد که سال گذشته 620 میلیارد تومان بود.


Page Generated in 0/0058 sec