printlogo


کد خبر: 212386تاریخ: 1398/8/18 00:00
روزنامه لبنانی «اللواء» مطرح کرد
نظر حزب‌الله درباره دولت آینده لبنان

یک روزنامه لبنانی آنچه را جزئیات دیدار نخست‌وزیر مستعفی لبنان با نماینده حزب‌الله در راستای رایزنی‌ها برای تشکیل دولت جدید لبنان خوانده منتشر کرد.
روزنامه لبنانی «اللواء» در سایه ادامه رایزنی‌ها در لبنان برای تشکیل دولت جدید، از محتوای دیدار سعد حریری، نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با نماینده حزب‌الله خبر داد.
این روزنامه تاکید کرد: «حسین الخلیل» معاون سیاسی دبیرکل حزب‌الله در دیداری که روز گذشته با حریری داشت به او گفت حزب‌الله با تشکیل کابینه‌ای مرکب از 18 وزیر به ریاست خود حریری و با تقسیم برابر کرسی‌ها بین مسلمانان و مسیحی‌ها موافق است.
اللواء ادعا کرد: پیشنهاد حزب‌الله به حریری ترکیب چهار وزیر اهل تسنن، چهار وزیر شیعه، یک وزیر دروزی، 9 مسیحی است و یک وزیر هم به نمایندگی از جنبش اعتراضی مردم حضور داشته باشد. این روزنامه لبنانی به نقل از الخلیل آورده است حزب‌الله مانعی نمی‌بیند که دولت جدید مرکب از وزرای تکنوکرات باشد.
از سوی دیگر روزنامه لبنانی البناء نوشت: تلاش‌های سیاسی که با ملاقات حریری با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان آغاز شد و روز پنجشنبه به دیدار حریری با میشل عون رسید هنوز به نتیجه نرسیده است و سخن از دولتی که حریری رئیس آن نباشد و شامل باسیل هم نباشد مورد قبول حریری واقع نشده است و سخن از دولتی به ریاست حریری که شامل باسیل هم نباشد، مورد قبول عون نیست. 

Page Generated in 0/0077 sec