printlogo


کد خبر: 212389تاریخ: 1398/8/18 00:00
دور دنیا

مذاکرات محرمانه انصارالله و ریاض
یک منبع نزدیک به انصارالله یمن اعلام کرد مذاکرات محرمانه‌ای میان انصارالله یمن و مسؤولان عربستانی در مسقط در حال برگزاری است. به گفته این منبع، آمریکا، مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن، صلیب سرخ و عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان جزو میانجیگران این مذاکرات هستند.
 
استعفای کمیسر عالی آنروا
پی‌یر کرنبول، کمیسر عالی آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در پی اتهامات وارد شده علیه وی مبنی بر سوء مدیریت در این نهاد از سمت خود استعفا کرد. در پی این استعفا، کریستین ساندرز، قائم‌مقام کمیساریای عالی این آژانس به عنوان جانشین وی معرفی شد.
 
باج‌خواهی ۴/۷ میلیارد دلاری آمریکا از کره
آمریکا از کره‌جنوبی خواست ۴/۷ میلیارد دلار هزینه استقرار نیروهای نظامی آمریکا در این کشور و حفظ این حضور نظامی را بپردازد. هزینه تمرینات نظامی مشترک که شامل هزینه سربازان و تجهیزات از آمریکاست، مورد بحث قرار گرفته است. حتی واشنگتن درخواست حقوق سربازان اداری نیروهای آمریکایی و هزینه اقامت خانواده‌های‌شان را دارد. آمریکا بارها از متحدانش در سراسر جهان خواسته هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند؛ در حال حاضر ۲۵ هزار نیروی آمریکایی و بسیاری تجهیزات دفاعی در کره‌جنوبی مستقر هستند.
 
خط و نشان کره‌شمالی برای آبه
کره‌شمالی روز پنجشنبه در پاسخ به انتقاد آبه شینزو از آخرین آزمایش تسلیحاتی این کشور، نخست‌وزیر ژاپن را فردی ابله و احمق توصیف کرد که حتی نباید رویای پا گذاشتن در پیونگ‌یانگ را هم ببیند.
 
سیسی: قصد نداشتم رئیس‌جمهور شوم
عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر اعلام کرد قصد نداشته کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور شود. وی گفت: از عدلی منصور خواستم برای کاندیدا شدن این پست اقدام کند اما وی مخالفت کرد.
 
دیدار رئیس سیا با شاه عربستان
جینا هاسپل، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) با سلمان بن‌عبد‌العزیز آل‌سعود، پادشاه عربستان دیدار کرد. 2 طرف در این دیدار درباره مسائل مورد علاقه بحث و رایزنی کردند. در این نشست، فیصل بن‌فرحان، وزیر خارجه عربستان، عبد‌العزیز بن‌سعود بن‌نایف بن‌عبد‌العزیز، وزیر کشور، مساعد بن محمدالعیبان، وزیر مشاور و عضو کابینه سعودی، خالد بن‌علی‌الحمیدان، رئیس سرویس اطلاعات و جان ابی‌زید، سفیر ایالات متحده در عربستان حضور داشتند.
 
داعش: جنگل‌ها را آتش بزنید
روزنامه آمریکایی واشنگتن اگزماینر نوشت: حامیان گروه تروریستی داعش که نام«قریش» را بر خود نهاده‌اند، با صدور پوسترهای تبلیغاتی، اعضای وابسته به خود را به آتش‌افروزی در آمریکا و کشورهای اروپایی دیگر مانند فرانسه، انگلیس و آلمان ترغیب کردند. در یکی از این پوسترها نوشته شده است: جنگل‌های آمریکا، فرانسه و آلمان را آتش بزنید، چرا که برای آنها دردناک است.
 
توافق بزرگ در سودان جنوبی
رئیس‌جمهوری سودان جنوبی و رهبر مخالفان این کشور توافق کردند به منظور اجتناب از بروز جنگی دیگر، پس از پایان مهلت مقرر برای تشکیل دولت متحد ملی یعنی ۱۲ نوامبر، ۱۰۰ روز دیگر تشکیل این دولت به تأخیر افتد. 
 
گشتزنی هوایی روسیه در شمال سوریه
وزارت دفاع روسیه تصمیم دارد در چارچوب گشتزنی‌ها در منطقه مرزی سوریه و ترکیه طبق توافق سوچی، بالگردهایش را به شکل روزانه بر فراز شمال سوریه به پرواز درآورد.
 

Page Generated in 0/0052 sec