گروه فرهنگ و هنر: این روزها شبکه نمایش خانگی بیشتر به خاطر عددهای بالایی که در فضای غیرشفاف آن رد و بدل میشود، در رسانهها مطرح است. اذعان به این واقعیت، چندسالی است از سوی تعدادی از تهیهکنندگان در گفتوگوها و اظهارنظرها تکرار شده است. شهرزاد، پرسروصداترین پروژه این سالها در شبکه نمایش خانگی، در فضایی غیرشفاف تولید شد. تهیهکنندگان و سرمایهگذارانش که این روزها در زندان به سر میبرند، در روزهای تولید «شهرزاد» مدعی بودند، سودآورترین پروژه نمایش خانگی را تهیه کردهاند. ادعایی که این روزها دربارهاش تشکیک میشود، چرا که سرمایههای بادآورده آن پروژه آنقدر قدرت داشت که جو تبلیغاتی غیرواقعی را واقعی جلوه دهد. فضای غیرشفاف و عددهای بالا در شبکه نمایش خانگی، سیستم غیرمتعارفی را در سینما و تلویزیون به وجود آورده است، بهطوریکه بازیگری با مجموع فعالیت 30 دقیقهای در سینما هم برای حضور در تلویزیون شرط میگذارد، چرا که عددهای غیرشفاف و نامتعارف در شبکه نمایش خانگی و سینما، در تلویزیون وجود ندارد. این اتفاق نه فقط برای بازیگران که برای دیگر عوامل پروژههای سینمایی و شبکه نمایش خانگی نیز افتاده است. اخبار تایید نشدهای که برخی اوقات برای بالا بردن رقم دستمزد عوامل سینمایی مطرح میشود، گاهی عجیب و غریب است. مثلا اینکه نویسنده برای نگارش هر قسمت یک سریال شبکه نمایش خانگی، 20میلیون تومان دریافت میکند. یا بازیگری برای حضور چند دقیقهای در یک پروژه سینمایی عددی بالای یک میلیارد تومان دریافت کرده است. در این شماره از «وطن امروز»، درباره وضعیت فعلی شبکه نمایش خانگی، با 2 تهیهکننده سینما و تلویزیون و شبکه نمایش خانگی گفتوگو کردهایم. سیدامیر پروینحسینی و ایرج محمدی البته مطرح شدن برخی اعداد و ارقام در سیستم شبکه نمایش خانگی و سینما را اخباری غیرواقعی میدانند و معتقدند نباید هر رقمی که میشنوید را باور کنید، چرا که اگر این عددها واقعی باشد، سنگ روی سنگ بند نمیشود!