printlogo


کد خبر: 212672تاریخ: 1398/8/23 00:00
اخبار

دستگیری سرشبکه آمدنیوز در دل دشمنان هراس انداخت
فرمانده کل سپاه پاسداران در چهارمین همایش جامعه اطلاعاتی سپاه با بیان اینکه نقطه آغاز کار جامعه اطلاعاتی فضای تفکر دشمن است، اظهار کرد: شناخت دشمن اول از شناخت نوع تفکر و فضای تصمیم او آغاز می‌شود. درگیر شدن در مساحت ذهنی دشمن، اولین کار جامعه اطلاعاتی است و هیچ عملی در میدان واقعیت بدون ساختن یک تصویر در ذهن صورت نمی‌گیرد، باید بر قوه عاقله دشمن تسلط پیدا کنیم تا دریابیم دشمن چگونه می‌اندیشد.
سردار سرلشکر حسین سلامی با تاکید بر اینکه اطلاعات علاوه بر حضور فیزیکی باید حضور روانی هم داشته باشد، محصول این حضور را تولید اقتدار توصیف و تصریح کرد: اقتدار اطلاعاتی اصل بازدارنده است که هزینه‌های برخورد را کاهش می‌دهد و ضامن امنیت و آرامش جامعه است. مهم است در دل دشمنان و مفسدان؛ ترس و هراس از اقتدار اطلاعاتی ایجاد شود، اطلاعات چیزی را نباید غیرممکن بداند و هیچ مانعی بر سر اقدام براساس سنت الهی وجود ندارد.
وی در پایان با قدردانی از اقدامات سازمان اطلاعات سپاه در حوزه‌های مختلف، دستگیری سرشبکه کانال آمدنیوز را محصول برنامه‌ریزی دقیق و هوشمندانه دانست که امید و امنیت را بیش از پیش در دل مردم زنده کرد و هراس را در دل دشمنان ایران اسلامی انداخت.
***
دستگیری همزمان تعدادی از کارکنان سازمان ثبت اسناد و املاک کشور
تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به صورت همزمان دستگیر شدند. به گزارش روابط عمومی قوه‌قضائیه، در ادامه اقدامات این قوه در زمینه سالم‌سازی و برخورد با متخلفان درون‌سازمانی، به صورت همزمان تعدادی از کارکنان متخلف سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دستگیر شدند.
بر اساس این گزارش با اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز حفاظت اطلاعات قوه‌قضائیه، صبح دیروز تعدادی از کارکنان سازمان ثبت که مبادرت به تخلفات گسترده‌ای علیه منافع مردم می‌کردند، دستگیر شدند. این اقدام با هماهنگی و پیگیری ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفته است.
اخذ رشوه‌های کلان، جعل و همکاری با افراد سودجو در جهت تصرف اموال عمومی یا خصوصی، سوء‌استفاده از اسناد مرتبط با اشخاص حقیقی و حقوقی، ایجاد خلل و کاهش سرعت در فرآیند کار جهت اخذ رشوه‌های کلان از جمله تخلفات صورت گرفته توسط این افراد بوده است.
***
سکوت نوبخت در واکنش به سؤالی درباره اظهارات رئیس‌جمهور در یزد
معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مقابل سوالی پیرامون جزئیات اظهارات رئیس‌جمهور در یزد سکوت کرد. محمد باقر نوبخت دیروز پس از حضور در میان خبرنگاران پس از پایان جلسه هیات دولت در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه جزئیات ادعای رئیس‌جمهور درباره اینکه نهادی  ۹۴۷ میلیون دلار گرفته چیست؟ سکوت کرد. حسن روحانی، رئیس‌جمهور در سفر به استان یزد گفته بود نهادی ۹۴۷ میلیون دلار گرفته اما حساب پس نداده است. 
***
روحانی تضمینی برای گلابی‌های FATF نمی‌دهد
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس FATF  را ابزاری سیاسی خواند و اظهار داشت: غرب به دنبال این است از این ابزار سیاسی علیه جمهوری اسلامی استفاده کند و پیوستن جمهوری اسلامی به FATF  به صلاح نیست. پیوستن به این کنوانسیون در شرایطی که آمریکا با وضع تحریم‌های متعدد جمهوری اسلامی را تحت فشار قرار داده است و کشورهایی که در حوزه تروریسم سردمدار هستند رها شده‌اند به آن معناست که به کنوانسیونی تن بدهیم که منافع ملی‌مان را زیر پا بگذاریم.
محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با مهر، تاکید کرد: دولت در زمان بررسی برجام نیز تمام اقتصاد کشور و منافع ملی را به تصویب برجام گره زده بود، غرب‌ گرایان با تصویب برجام به کجا رسیده‌اند که حالا اصرار دارند به کنوانسیون FATF  بپیوندیم؟ وزیر امور خارجه در صحن علنی مجلس اعلام کرد هیچ تعهدی نمی‌دهم اگر ما به FATF پیوستیم طرف مقابل به تعهدات خود عمل کند.
وی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور در برجام سینه چاک داد همه مشکلات اقتصادی حتی تامین آب کشور با پیوستن کشور به برجام حل می‌شود و ما تضمین می‌دهیم اما نتیجه برجام این شد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به برجام پایبند نماندند و حتی آمریکا از برجام خارج شد. روحانی تضمینی برای گلابی‌های FATF نمی‌دهد.
***
دستگیری رئیس شورای شهر رودهن
رئیس حوزه قضایی بخش رودهن در گفت‌و‌گو با فارس، از دستگیری رئیس شورای شهر رودهن در ارتباط با پرونده فساد در شهرداری این شهر به جرم اختلاس و ارتشا خبر داد. حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین علیرضا تقیان ادامه داد: با توجه به اینکه حجم پرونده سنگین و تعداد بازداشتی‌ها زیاد است، تحقیقات همچنان ادامه خواهد داشت.
لازم به ذکر است در پرونده ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در رودهن تاکنون ۲۵ نفر بازداشت شده‌اند و 2 روز پیش نیز رئیس حوزه قضایی از دستگیری ۷ نفر دیگر خبر داده بود.

Page Generated in 0/0060 sec