printlogo


کد خبر: 213093تاریخ: 1398/9/5 00:00
اخبار

استقلال برابر نساجی به پیروزی رسید و به رده سوم صعود کرد
* آبی به جای قرمز
استقلال برابر نساجی مازندران به برتری رسید تا پس از سال‌ها در جدول رده‌بندی بالاتر از پرسپولیس قرار بگیرد. آخرین دیدار از هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر دیروز بین تیم‌های نساجی مازندران و استقلال در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر برگزار شد که این دیدار با برتری ۲ بر یک آبی‌پوشان به پایان رسید. علی کریمی(۳۳) و مهدی قائدی(۴۹) برای استقلال و محمد عباس‌زاده(۶۱) برای نساجی گل زدند. شاگردان استراماچونی با این پیروزی ۲۱ امتیازی شدند و به رده سوم جدول صعود کردند و جای پرسپولیس را گرفتند. به این ترتیب استقلال پس از 4 فصل برای نخستین‌بار در جدول رده‌بندی بالاتر از پرسپولیس قرار گرفت. آندره استراماچونی، سرمربی استقلال در نشست خبری پس از برتری تیمش برابر نساجی حاضر شد و اظهار کرد: می‌دانستیم بازی سختی برای ما خواهد بود. با توجه به سیستم بازی ما، کار کردن در چمن مصنوعی سخت است. در این چمن سرعت توپ کم می‌شود و اگر تجربه نداشته باشید، کار سخت می‌شود. نساجی در نیمه اول خوب بازی کرد و ما به مشکل خوردیم. در نیمه دوم بیشتر شبیه استقلال بودیم. موقعیت‌های زیادی داشتیم اما یک گل هم دریافت کردیم. لیگ ایران سخت است و در بازی‌های خارج از خانه احتمال امتیاز از دست دادن بالاست اما خدا را شکر به سومین پیروزی خارج از خانه پیاپی خود رسیدیم. او درباره اینکه استقلال پس از حدود ۱۳۰۰ روز از رقیب سنتی خود یعنی پرسپولیس پیشی گرفته است و این نکته می‌تواند سبب افزایش روحیه بازیکنان این تیم شود، گفت: در مقابل پرسپولیس در داربی مشکل داشتیم اما ما استقلال هستیم و یکی از بهترین‌ تیم‌های آسیا به شمار می‌رویم. نمی‌توانیم برای اینکه بالاتر از پرسپولیس هستیم خوشحال باشیم. هدف ما اول شدن در لیگ است. هدف بعدی ما پیروزی در بازی بعدی است. استراماچونی در پاسخ به این سوال که آیا قول قهرمانی می‌دهد؟ گفت: باشگاه‌هایی هستند که بازیکنان مهمی دارند. حقوق بازیکنان ما از سال‌های قبل کمتر است و از ۲ بازیکن به جای ۴ بازیکن خارجی استفاده می‌کنیم. در بعضی پست‌ها، بازیکن جایگزین نداریم. تیم خوبی دارم که کامل نیست. امیدوارم بازیکنانم در هر بازی اشتیاق و انگیزه را به معنای واقعی کلمه داشته باشند. وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به داوری بازی چه بود هم گفت: درباره داوری صحبت نمی‌کنم اما برای مهاجری آرزوی موفقیت می‌کنم. برای او که در بیمارستان است آرزوی سلامتی دارم.
***
* داورزنی دبیر و خزانه‌دار فدراسیون والیبال را معرفی کرد
رئیس فدراسیون والیبال، سرپرست دبیری و خزانه‌داری این فدراسیون با صدور 2 حکم معرفی کرد. محمدرضا داورزنی پس از معارفه‌اش به‌عنوان رئیس فدراسیون والیبال، عصر روز یکشنبه سوم آبان‌ماه ۱۳۹۸ دبیر و خزانه‌دار خود را با صدور 2 حکم معرفی کرد. به این ترتیب علی فتاحی در سمت سرپرست دبیری فدراسیون والیبال و مهدی اسلامی به عنوان سرپرست خزانه‌داری فدراسیون والیبال انتخاب شدند. علی فتاحی پیش از این نیز در زمان سرپرستی افشین داوری دبیر فدراسیون بود و پس از آن با حکم وزیر ورزش و جوانان به عنوان سرپرست فدراسیون انتخاب شده و مجری برگزاری انتخابات فدراسیون بود.
***
«لشگری» رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو شد
رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشو به عنوان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو انتخاب شد. به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو،  امیرعباس لشگری که پیش از این (به مدت 8 سال) به‌ عنوان عضو کمیته پزشکی فدراسیون جهانی فعالیت می‌کرد، به ریاست این کمیته رسید. لشگری سال گذشته نیز رئیس کمیته پزشکی فدراسیون آسیایی ووشو شد. وی که از چهره‌های نام‌آشنای پزشکی در عرصه ورزش است، سال‌هاست به‌عنوان رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ووشوی ایران فعالیت می‌کند. ووشوی ایران در سالیان اخیر به‌واسطه دیپلماسی ورزشی و کسب موفقیت‌های متعدد در مسابقات مهم بین‌المللی، از جایگاه ویژه‌ای در فدراسیون‌های جهانی و آسیایی برخوردار است. در این راستا، نمایندگان ووشوی ایران دارای کرسی‌های مختلفی در عرصه بین‌المللی هستند.
***
* لغو انتخابات هیأت فوتبال استان تهران
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران می‌گوید انتخابات هیات فوتبال استان تهران در تاریخ ۶ آذر لغو و زمان جدید آن با نظر وزارت ورزش اعلام خواهد شد. رضا گل‌محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لغو برگزاری انتخابات هیات فوتبال تهران گفت: دلایلی وجود داشت که نمی‌شد با توجه به آن دلایل انتخابات را برگزار کرد. اصلی‌ترین دلیل هم این بود که گفته بودیم اگر رئیس فعلی هیات فوتبال بخواهد کاندیدا شود، باید از سمتش استعفا کند زیرا نمی‌تواند هم کار اجرایی انجام دهد و هم نامزد انتخابات شود. وی ادامه داد: بر این اساس، سازمان بازرسی کل کشور نامه‌ای به وزارت ورزش نوشت و از آنها خواست تا این اقدامات انجام نشده، انتخابات را غیرقانونی بداند. بر این اساس ما موضوع را با رئیس فدراسیون فوتبال در میان گذاشتیم و تاج هم به ما این قول را داد که پیشنهادهای ما را در هیات‌رئیسه بررسی کند و به ما خبر دهد. طول کشیدن این فرآیند عملا باعث می‌شد نتوان در تاریخ ۶ آذر انتخابات را برگزار کرد پس تصمیم به لغو آن را گرفتیم. گل‌محمدی در پایان گفت: تاریخ جدید انتخابات پس از جمع‌بندی وزارت ورزش اعلام خواهد شد.

Page Generated in 0/0064 sec