printlogo


کد خبر: 213105تاریخ: 1398/9/5 00:00
باید برنامه افزایش قیمت گازوئیل را کنار گذاشت

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی گفت:‌ می‌گویند به دولتمردان یارانه داده شده اما هنوز اقشار ضعیف و کم‌درآمد دریافت نکرده‌اند. رحیم زارع اظهار داشت:‌ لازم است در رابطه با قیمت‌ها، مقایسه قیمت چند کالا را اعلام کنم. وی افزود: دولت و وزرای اقتصادی بدانند محصولات فولادی پس از افزایش قیمت بنزین 15 درصد افزایش قیمت داشتند. وی با اشاره به افزایش صد‌در‌صدی کرایه وانت‌های کرایه حمل بار طی یک هفته اخیر گفت: تاکسی‌های درون‌شهری و برون‌شهری طی روزهای اخیر 30 درصد افزایش نرخ کرایه داشته‌اند. زارع با بیان اینکه کودهای شیمیایی 25 درصد و گوجه‌فرنگی 700 درصد افزایش قیمت داشته‌اند، گفت: این افزایش پس از افزایش قیمت بنزین صورت گرفته و قیمت گوجه‌فرنگی هم از 2 هزار تومان به 14 هزار تومان افزایش یافته است. وی ادامه داد: پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین هر کیسه آرد 1300 تومان،‌ گاز مایع 40 درصد، ماهی 25 درصد، برنج‌های وارداتی 25 درصد و تخم‌مرغ 20 درصد افزایش قیمت داشته است. همچنین داروها بسیار کمیاب و گران شده است.
سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی همچنین یادآور شد: بحث بنزین امروز اقتصاد کشور را مختل کرده است. لازم است به دولت بگوییم اگر قیمت گازوئیل را افزایش دهیم باید فاتحه کشور را بخوانیم. لذا هر برنامه‌ای برای افزایش قیمت گازوئیل دارید را کنار بگذارید، چرا که خسارت آن دو برابر بنزین می‌شود.
زارع خطاب به دولت گفت: امروز برای قیمت کالاها برنامه دارید اما برنامه شما برای بخش غیردولتی چیست؟ وی با انتقاد از تعداد اندک بازرس برای نظارت بر بازار گفت: تعزیرات نباید احساساتی عمل کند، چرا که برخی عملکرد این سازمان در سال گذشته و پس از افزایش قیمت دلار احساسی بود. سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی ادامه داد: دولت لازم است در پرداخت یارانه همان 30‌درصد و 50 درصد را برای بسته‌های حمایتی راه بیندازد و پولی را که از افزایش قیمت‌ حاصل می‌شود صرف مردم کند. زارع همچنین با انتقاد از اینکه پس از 11 سال هنوز سیستم شناسایی خانوارها مشخص نیست ابراز تأسف کرد. وی خطاب به دولت گفت: چگونه یارانه معیشتی را پرداخت کردید در حالی که هنوز خیلی‌ها آن را دریافت نکرده‌اند. سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی در خاتمه سخنانش خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین، ارز و گازوئیل روی قیمت کالاها تاثیر‌گذار است.
 

Page Generated in 0/0066 sec