printlogo


کد خبر: 213109تاریخ: 1398/9/5 00:00
اخبار

* تسلیت رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت همشیره مکرمه آقای روحانی رئیس‌جمهور را تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌‌الاسلام آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم
درگذشت همشیره‌ مکرمه‌ جنابعالی را تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال رحمت و مغفرتش را برای آن مرحومه مسألت می‌کنم. لطفا تسلیت اینجانب را به همه‌ بازماندگان ایشان ابلاغ فرمایید.
سیدعلی خامنه‌ای
 ۴ آذر ۹۸
***
* اغتشاشگران به دنبال تخریب زیرساخت‌های کشور بودند
رئیس قوه‌قضائیه گفت: افرادی که متاسفانه موجب ایجاد ناامنی و اغتشاش شدند، وضعیت‌شان مشخص خواهد شد و در دادگاه به جرم آنها رسیدگی می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی قوه‌قضائیه، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه با اشاره به حوادث اخیر در کشور، ضمن قدردانی از مسؤولان قضایی بابت سرکشی بازداشتگاه‌ها، بر تعیین تکلیف فوری بازداشتی‌ها و پیگیری مستمر وضعیت آنها تاکید کرد و گفت: طبعا با کسانی که در این حوادث، تقصیر کمتری دارند باید برخورد متناسب شود و کسانی هم که دست به ایجاد ناامنی و اغتشاش زده‌اند، باید پرونده‌شان در اختیار دادگاه قرار گیرد تا به جرم آنان به صورت قاطعانه و بر اساس حق و عدل رسیدگی شود. رئیس قوه‌قضائیه در بخش دیگری از سخنان خود، بر لزوم تحلیل همه‌جانبه فتنه اخیر تاکید کرد و گفت: برخی اقدامات مانند تلاش برای تخریب زیرساخت‌های کشور، واقعا کار مردم نیست و باید ردپای اشرار، اغتشاشگران، معاندان و سرویس‌های بیگانه در این قبیل رویدادها را به صورت جدی دنبال کرد.
***
* مکرون کنار ترامپ ایستاده است
نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: غرب، آمریکا و دشمنان با هر اهرمی خواستند فشارهایی علیه کشور وارد کنند و موضوع هسته‌ای بهانه‌ بود، زیرا اگر بهانه دست‌شان می‌دادیم و یک درخواست را قبول می‌کردیم، قطعا بهانه دیگر پیدا می‌کردند که نمونه آن را دیدیم که هنوز موضوع برجام خشک نشده بود، روی موشک و... پا گذاشتند.  سعید جلیلی با بیان اینکه از قدیم گفته‌اند کسی که بخوابد را می‌توان بیدار کرد ولی کسی  را که خود را به خواب بزند با هیچ چیزی نمی‌توان بیدار کرد، افزود: وقتی یک آژانس رسمی اعلام کرد ایران هر تعهدی داشت را انجام داده و طرف مقابل به جای انجام تعهدات خود گذاشت و رفت و اروپا نیز تاکنون رفتار آمریکا را نه محکوم کرده و نه نقض برجام دانسته، تنها حرفی که گفته این است که متاسفم، لذا از این روش چه انتظاری دارید؟  جلیلی خاطرنشان کرد: مکرون کنار ترامپ ایستاد و به صراحت اعلام کرد این فشارهای ترامپ است که امروز نتیجه داده است و ما باید قدردان باشیم.
***
* وزیر دفاع فرانسه سخنان نامربوطی زده است
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: موضع وزیر دفاع فرانسه از مواضع همیشگی اروپایی‌ها بوده که در حرف سخنی می‌گویند و عمل دیگری انجام نمی‌دهند. این گفتار درمانی موجه نیست. به گزارش مهر، عباس موسوی در نشست خبری اظهار داشت: وزیر دفاع فرانسه سخنان نامربوطی زده که مورد قبول ما نیست. این اظهارات را سازنده نمی‌دانیم و مخالف سیاست‌های اعلامی آنهاست. بین اظهارات وزرای خارجه و دفاع فرانسه با سخنانی که در جلسات خصوصی می‌زنند تفاوت زیادی وجود دارد. وی گفت: کمیسیون مشترک برجام به احتمال زیاد ۶ دسامبر در سطح معاونان وزارت خارجه در وین برگزار می‌شود و آخرین تحولات مورد بررسی قرار می‌گیرد. بحث گام‌های کاهشی ایران و اقدام‌های طرف مقابل، چه آنهایی که انجام داده‌اند و چه انجام نداده‌اند، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
***
* دستگیری عوامل اغتشاشات تهران در مازندران و همدان
5 نفر از عوامل اصلی اغتشاشات اخیر تهران در بابلسر دستگیر شدند. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرمانده انتظامی مازندران گفت: 5 نفر از عوامل اصلی اغتشاشات در پایتخت، در عملیات مشترک پلیس امنیت عمومی بابلسر و تهران بزرگ، شناسایی و دستگیر شدند.سردار سیدمحمود میرفیضی با اعلام این خبر گفت: این 5 نفر که در اغتشاشات اخیر تهران اقدام به تخریب بانک‌ها و فروشگاه‌ها در منطقه تهرانپارس کرده بودند پس از متواری شدن در خانه‌ای اجاره‌ای در بابلسر مخفی شده بودند. فرمانده انتظامی مازندران افزود: پس از آنکه موضوع در دستورکار ویژه پلیس قرار گرفت با اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، مخفیگاه متهمان در بابلسر شناسایی شد و این افراد با هماهنگی قضایی دستگیر شدند. سردار میرفیضی به کشف مقادیری مشروبات الکلی دست‌ساز در بازرسی از مخفیگاه متهمان اشاره کرد و افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.فرمانده انتظامی استان همدان نیز از شناسایی و دستگیری 2 نفر از عوامل اغتشاشات تهران و حمله به بانک مسکن شهرستان شهریار در همدان خبر داد.

Page Generated in 0/0119 sec