printlogo


کد خبر: 213275تاریخ: 1398/9/10 00:00
دور دنیا

درخواست تشکیل کابینه بدون نتانیاهو
بنی گانتس، رهبر ائتلاف آبی و سفید خواستار تشکیل ائتلاف بدون حضور نتانیاهو شد. گانتس شامگاه جمعه طی یک پیام فیسبوکی برای ترغیب اعضای حزب لیکود جهت عبور از نتانیاهو، گفت بهترین کاری که آنها اکنون باید برای برون‌رفت از بن‌بست کنونی کابینه در اسرائیل انجام دهند، تشکیل دولت بدون حضور نتانیاهو است.
***
تمجید پوتین از کمک کردهای سوریه
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با بیان اینکه کشورش همواره با کردها روابط دوستانه‌ای داشته، گفت آنها در سوریه از پلیس نظامی روسیه حمایت می‌کنند. پوتین طی سخنرانی در شورای روابط ملیت‌های روسیه، گفت پلیس نظامی روسیه در مناطق شمالی سوریه و نزدیک مرز ترکیه، از حمایت مردم کرد این منطقه برخوردار است، زیرا برای همه مشخص است که ماموریت ارتش روسیه در آنجا، محافظت کردن از همان مردمان است.
***
3 کودک در سیل آریزونا مفقود شدند
پلیس آمریکا از مفقود شدن 3 کودک در سیل روز گذشته در ایالت آریزونا خبر داد.
***
ناتو: چین و روسیه چالش استراتژیک هستند
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو با بیان اینکه هم‌اکنون تهدید فوری از سوی روسیه و چین علیه کشورهای اروپایی وجود ندارد، فعالیت‌های این دو کشور را چالش استراتژیک توصیف کرد. استولتنبرگ در واکنش به صحبت‌های امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه که گفته بود ناتو دچار مرگ مغزی شده و باید به جای تمرکز بر روسیه و چین، روی تروریسم متمرکز شود، گفت: ما در حال حاضر هیچ تهدید فوری از سوی روسیه علیه اعضای ناتو نمی‌بینیم اما آنها را چالش استراتژیک می‌دانیم.
***
نشست چهارجانبه درباره سوریه
در ادامه تلاش‌های ترکیه برای ایفای نقش موثرتر در بحران سوریه و گرفتن امتیازهای سیاسی در تحولات منطقه، رئیس‌جمهور این کشور مجددا با سران آلمان، فرانسه و انگلیس دیدار می‌کند.
***
کره‌شمالی، ژاپن را تهدید کرد
رسانه دولتی کره‌شمالی دیروز در ادامه توهین‌ها علیه آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن، وی را کوتوله سیاسی و ابله خطاب کرد که بزودی شلیک واقعی موشک‌های بالستیک را با چشم‌هایش نظاره‌گر خواهد شد. کره‌شمالی روز پنجشنبه یک سکوی پرتاب بزرگ چند‌گانه را با شلیک 2 راکت «KN-25» به سمت دریای ژاپن آزمایش کرد که آبه از این اقدام پیونگ‌یانگ به عنوان پرتاب موشک بالستیک و تهدیدی برای امنیت کشورش و جامعه بین‌المللی یاد کرد.
***
ورود سلاح‌های امارات به لیبی
برخی منابع خاص مصری فاش کردند که امارات ۱۰ نوامبر جاری (۱۹ آبان) محموله بزرگ سلاح را به همراه تعدادی نظامی اماراتی و مصری از طریق مرز غربی مصر وارد لیبی کرد تا نیروهای حفتر را به این سلاح‌ها مجهز کند. وبگاه العربی الجدید به نقل از این منابع نوشت که سلاح‌های جدید به منظور ایجاد تعادل بین نیروهای حفتر و نیروهای دولت وفاق ملی ارسال شده است بویژه اینکه نیروهای حفتر اخیرا تلفات زیادی داده و شماری از نیروهای شرکتی طرف قرارداد امارات برای حمایت از نیروهای حفتر، کشته شده‌اند.
***
آماده‌باش ارتش ونزوئلا
رئیس‌جمهوری ونزوئلا با استناد به اطلاعاتی تاکید کرد، کلمبیا و ایالات‌متحده در تحریکاتی در مرز غربی این جمهوری بولیواری دست دارند و از تمام نیروهای مسلح کشورش خواست برای نبرد آماده باشند.
 

Page Generated in 0/0056 sec