printlogo


کد خبر: 213299تاریخ: 1398/9/10 00:00
اخبار

مراسم گرامیداشت شهدای امنیت برگزار شد
مراسم گرامیداشت شهیدان «مرتضی ابراهیمی»، «مصطفی رضایی» و «مجید شیخی» با حضور مسؤولان در محل سپاه سیدالشهداء(ع) تهران برگزار شد. به گزارش تسنیم، این مراسم با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی‌صادقی مسؤول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی پایتخت، سردار محمد کوثری جانشین فرمانده قرارگاه ثارالله(ع)، سردار سعید فرجیان‌زاده جانشین معاون فرهنگی سپاه، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه سیدالشهدای تهران و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی در حسینیه حضرت فاطمه الزهرا(س) سپاه سیدالشهدا(ع) برگزار شد. در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی در سخنانی یاد شهدای مدافع امنیت اخیر را گرامی داشت.
***
لاریجانی: برنامه‌ای برای نامزدی مجلس ندارم
علی لاریجانی در دیدار مدیران اقتصادی در قم اظهار کرد: 3 دوره 4 ساله وکیل مردم قم بودم و برای من افتخاری بود که بتوانم به این مردم خدمت کنم، چرا که مردم قم بر گردن ملت ایران حق دارند و در مکتب تشیع و انقلاب اسلامی پیشرو هستند اما در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه‌ای برای حضور ندارم. به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: در شرایط فعلی که فشارهای مختلفی بر مردم تحمیل شده است قیمت‌ها باید منصفانه باشد و ما نیز تلاش می‌کنیم مشکلات را در سطح ملی و استانی در حد توان رفع کنیم. رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با افزایش قیمت بنزین و حمایت‌های معیشتی به دنبال حمایت از قشر ضعیف جامعه هستیم، چرا‌که مصرف 3 دهک بالا 21 برابر مصرف دهک‌های پایین جامعه است و بخشی از مردم خودرو و وسیله نقلیه شخصی ندارند به همین علت هدف از اجرای این طرح کمک به مردم بود. وی گفت: متاسفانه در اجرا مسائلی پیش آمد و مباحثی در فضای جامعه ایجاد شد که تبعاتی به دنبال داشت.
***
* تلاش دختر صدام برای عقده‌گشایی علیه ایران
«رغد صدام» همگام با رسانه‌های سعودی و آمریکایی، پیامی صوتی منسوب به پدرش را با ماهیتی ضدایرانی منتشر کرد تا او نیز از قافله تحریک‌کنندگان معترضان عراقی علیه ایران باز نماند. به گزارش ایسنا، همزمان با تشدید اعتراضات در شهرهای مختلف عراق، رغد صدام، دختر دیکتاتور پیشین و معدوم عراق در پیامی به معترضان، یک فایل صوتی منتسب به پدرش را در صفحه توئیتر خود منتشر کرد تا مردم عراق را علیه ایران تحریک کند. در این فایل صوتی که تاریخ آن مشخص نیست، صدام می‌گوید: آنها گمان می‌کردند می‌توانند زنجیر به گردن‌تان بیندازند و شما را به تهران ببرند و عراق را به روستایی از توابع سرزمین فارس تبدیل کنند اما شما امیدشان را ناامید کردید و درس‌های بیشتری به آنان خواهید داد که شایسته‌ آن هستند». گفتنی است شهرهای مختلف عراق اخیرا شاهد اعتراضات گسترده مردمی بوده که در این میان برخی رسانه‌های غربی و منطقه‌ای در کنار دست‌های پشت پرده، تلاش بسیاری کرده‌اند که رنگ و بوی ضد‌ایرانی نیز به این اعتراضات بدهند.
***
* رونمایی از 3 دستاورد جدید نیروی دریایی ارتش
3 دستاورد نیروی دریایی ارتش شامل پهپاد دریاپایه پلیکان، پروژه سورن و جاسک ۲ رونمایی شد. روز گذشته با حضور دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش، دستاوردهای جدید نداجا شامل پهپاد دریاپایه پلیکان، پروژه سورن و پروژه جاسک ۲ رونمایی شد. پهپاد دریاپایه پلیکان ۲ با توانایی نفوذ در عمق، توانایی ماموریت‌های گشت و شناسایی را دارد. این پهپاد با استفاده از 4 موتور عمود پرواز و یک موتور پیشران پرقدرت توانایی نشست و برخاست عمودی از روی شناور در حال حرکت را دارد. دستاورد دیگر پروژه «سورن» است که طراحی و ساخت واحد آی‌اِن‌اس است و با تکنولوژی روز دنیا ساخته شده و بدون نیاز به جی‌پی‌اس، موقعیت زیردریایی به همراه وضعیت تعادل آن را با خطای کم ارائه می‌کند. دستاورد دیگر نیروی دریایی ارتش طراحی و ساخت سامانه موشکی زیر سطح به سطح جهت بهره‌برداری در شناورهای زیرسطحی و زیردریایی‌ها با عنوان جاسک 2 است.
***
* بازرس آژانس به دنبال خرابکاری هسته‌ای بود
رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان با بیان اینکه ایران اقدام اخیر بازرس آژانس را در راستای خرابکاری صنعتی می‌بیند، گفت: مستندات حمل مواد مشکوک توسط بازرس آژانس را در اختیار داریم. علی‌اکبر صالحی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حواشی یک بازرس آژانس انرژی اتمی در تاسیسات نطنز گفت: بازرسان آژانس باید هنگام ورود به سایت‌‌های ایران چک شوند و چنین موضوعی در زمان بازدید از تأسیسات هسته‌ای در سراسر دنیا طبیعی است و این قانون تنها مربوط به ایران نمی‌شود. در این چک و کنترلی که انجام شد دستگاه‌ها تشخیص دادند یکی از بازرس‌ها مواد مشکوکی را حمل می‌کند. وقتی از او در این ‌باره سؤال کردند، پاسخ‌هایش قانع‌کننده و قابل قبول نبود. علاوه بر این، مسائل دیگری نیز پیش آمد که جزئیات آن را نمی‌‌توانم بگویم؛ در نهایت همه این وقایع مستندسازی، فیلمبرداری و صدابرداری شد، ولی به‌دلیل اینکه مصونیت دیپلماتیک داشت نمی‌توانستیم بازرس را نگه‌داریم. وی افزود: آنها بدافزار استاکس‌نت را علیه ما به‌کار گرفتند که در این رابطه هوشیار بودیم و اقدام اخیر بازرس آژانس را هم در این راستا می‌بینیم.

Page Generated in 0/0056 sec