printlogo


کد خبر: 213301تاریخ: 1398/9/10 00:00
جمعه دوم اسفند روز برگزاری
امروز؛ شروع ثبت‌نام انتخابات مجلس

گروه سیاسی: فرآیند ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح امروز (یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸) آغاز می‌شود. 
به گزارش «وطن امروز»، در فاصله 81 روز تا زمان برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، ثبت‌نام از داوطلبان این انتخابات از امروز آغاز می‌شود. داوطلبان حضور در این انتخابات در حوزه انتخابیه تهران باید در محلی که از سوی فرمانداری تهران اعلام شده است، حضور یافته و فرآیند ثبت‌نام خود را طی کنند.
بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و تبلیغات فرمانداری تهران، داوطلبان کاندیداتوری در حوزه انتخابیه تهران جهت ثبت‌نام باید به مجموعه «چهل‌سرای مصلای امام خمینی(ره)» واقع در خیابان شهید مطهری، خیابان علی‌اکبری، روبه‌روی کوچه تیرداد مراجعه کنند. داوطلبان کاندیداتوری در حوزه انتخابیه تهران می‌توانند علاوه بر محل تعیین شده از سوی فرمانداری تهران، جهت ثبت‌نام به وزارت کشور نیز مراجعه کنند.
طبق این گزارش، بررسی سوابق داوطلبان در مراجع چهارگانه تا 21 آذر و در هیات‌های اجرایی تا 26 آذر به طول خواهد انجامید. یک روز بعد از آن یعنی 27 آذر ابلاغ مراتب ردصلاحیت به داوطلبان توسط فرماندار مرکز حوزه انتخابی انجام می‌شود و 15 تا 21 بهمن نیز به شکایت داوطلبان توسط شورای نگهبان رسیدگی خواهد شد. در نهایت 22 بهمن به مراکز حوزه‌های انتخابیه اسامی قطعی نامزدها توسط وزارت کشور اعلام شده و 23 تا 30 بهمن نیز بازه یک هفته‌ای برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها در نظرگرفته شده است. انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.
 
* مدارک لازم برای ثبت‌نام در انتخابات مجلس
روز گذشته همچنین سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مدارک لازم برای ثبت‌نام در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی توضیحاتی ارائه کرد. سیداسماعیل موسوی در گفت‌وگو با فارس، درباره مدارک مورد نیازی که نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام نیاز دارند تا از امروز به مدت 7 روز در فرمانداری‌‌ها ثبت‌نام کنند، گفـت: یک قطعه عکس پرسنلی، فرم پرسشنامه داوطلبان (در فرمانداری‌ها قرار داده شده)، مدارک تحصیلی که حداقل کارشناسی ارشد یا معادل آن است، مدارک مربوط به نظام وظیفه و اگر مقامات موضوع ماده 29 باشند نیز مدرک پذیرش استعفای آنها، از مدارک مورد نیاز همراه ثبت‌نام‌کنندگان خواهد بود.
 
* شروع انتخابات میاندوره‌ای مجلس خبرگان رهبری
دیروز همچنین وزیر کشور طی بخشنامه‌ای به فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه استان‌های تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، فارس و قم دستور شروع اولین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد. در بخشی از بیانیه رحمانی‌فضلی در این‌باره آمده است: با عنایت به اینکه هیأت‌های اجرایی مراکز حوزه‌های انتخابیه و هیأت‌های اجرایی حوزه‌های فرعی باید همزمان از روز یکشنبه مورخ 10/9/98 حداکثر در مدت 5 روز تشکیل شوند، مقتضی است بر اساس قانون، آیین‌نامه اجرایی و دستورالعمل مربوط و در چارچوب برنامه زمانبندی انتخابات و بخشنامه‌های صادره از سوی ستاد انتخابات کشور نسبت به تشکیل هیأت اجرایی و سایر مراحل قانونی اقدام لازم را به عمل آورده و نتیجه اقدامات را به ستاد انتخابات کشور منعکس نمایید. ضمناً اضافه می‌شود که داوطلبان نمایندگی اولین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شخصاً یا بوسیله نماینده خود که کتبا معرفی شده باشد، می‌توانند از روز جمعه مورخ 15/9/98 تا پایان روز پنجشنبه مورخ 21/9/98 جمعاً به مدت ۷ روز به فرمانداری مرکز حوزه انتخابیه (فرمانداری مرکز استان) یا به وزارت کشور مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

Page Generated in 0/0057 sec