printlogo


کد خبر: 213441تاریخ: 1398/9/13 00:00
حمل‌و‌نقل

تاکسی‌های خارجی به خیابان‌های پایتخت می‌آیند
معاون شهردار تهران با بیان اینکه واردات تاکسی‌های خارجی در کمیسیون‌های دولت تصویب شده است، گفت: پیشنهادات شهرداری نیز مورد تایید قرار گرفت. به گزارش فارس، محسن پورسیدآقایی در مراسم رونمایی از ناوگان نوسازی شده تاکسیرانی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، گفت: امروز 370 مورد از خودروهای کلاس «‌ای» توسط سرمایه‌گذار خصوصی به تاکسیرانی اضافه شده که قرار است این رقم به حدود 900 تا هم برسد. معاون شهردار تهران همچنین از واردات تاکسی‌های خارجی به کشور خبر داد و گفت: این مسأله در کمیسیون‌های دولت تصویب و پیشنهادات ما تایید شده است که ان‌شاءالله در صورت موافقت دولت تاکسی‌های وارداتی به کشور می‌آید. پورسیدآقایی در ادامه افزود: 3 هزار اتوبوس در پایتخت فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد. آمار تاکسی‌های فرسوده نیز کم نیست و اگر این مشکلات برطرف شود و موتورهای کاربراتوری برقی شود، همچنین مشکل خودروهای دیزل رفع شود، 55 درصد ذرات معلق در هوای پایتخت کاهش می‌یابد. 
***
فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد
جریمه ۲۹ هزار خودروی دودزا در تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: ۲۹ هزار خودروی دودزا جریمه و یکهزار و ۲۰۰ خودروی دودزا هم فک پلاک شدند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه طرح رعد ۳۱ گفت: ۷۷۹ نفر از سارقان، زورگیران، مالخران را توانستیم دستگیر کنیم. سردار رحیمی با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار قلم اموال مسروقه مردم کشف شد، گفت: یکهزار و ۱۴۸ پرونده کشف و ۳۰ باند هم منهدم شدند و ۸۵ درصد مالکان اموال مسروقه نیز شناسایی شدند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین گفت: ۲۹ هزار خودروی دودزا جریمه و یک هزار و ۲۰۰ خودروی دودزا نیز فک پلاک شدند، ۳ میلیون خودروی فاقد برگه معاینه فنی در تهران هم شناسایی شده‌اند که تعدادی از آنها پلاک شهرستان دارند.
***
موتوسیکلت‌های فرسوده بزرگ‌ترین آلاینده هوای تهران!
مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی (HSEE) سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: موتوسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای تهران دارند. همایون توفیقی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نتایج مطالعات انجام شده از سوی انستیتوی تحقیقاتی ژاپن در زمینه آلودگی هوای تهران و چند کلانشهر دیگر نشان می‌دهد ۷۵ تا ۸۵ درصد آلودگی هوای تهران مربوط به منابع متحرک؛ یعنی خودروها، موتوسیکلت‌ها و سایر وسایل نقلیه است. به گفته وی، موتوسیکلت‌های فرسوده بیشترین سهم را در آلودگی هوای کلانشهر تهران دارند. وی در ادامه به ماده ۲ قانون هوای پاک اشاره کرد و گفت طبق این قانون، موتوسیکلت‌سازان موظف شده بودند موتوسیکلت‌های فرسوده را اسقاط کنند. بنا به این گزارش، طبق ماده ۱۱ آیین‌نامه فنی ماده ۲ قانون هوای پاک، «شماره‌گذاری موتوسیکلت بنزینی منوط به اسقاط یک دستگاه موتوسیکلت است». 
 

Page Generated in 0/0057 sec