printlogo


کد خبر: 213459تاریخ: 1398/9/14 00:00
اخبار

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان منصوب شد
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در حکمی، حجت‌الاسلام سیداحمد شاهرخی را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان منصوب کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر معظم انقلاب، در پی استعفای حجت‌الاسلام سیداحمد میرعمادی از سمت نمایندگی ولی‌فقیه در استان لرستان و امامت جمعه خرم‌آباد، رهبر حکیم انقلاب، در حکمی، حجت‌الاسلام سیداحمد شاهرخی را به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد منصوب کردند.
متن حکم بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام آقای سیداحمد شاهرخی دامت افاضاته
نظر به پایان مسؤولیت جناب حجت‌الاسلام آقای میرعمادی و با تشکر و قدردانی از زحمات ایشان در این سال‌ها، جنابعالی را که خود برخاسته از میان همان مردم و شناخته‌شده و متعلق به آن منطقه می‌باشید به نمایندگی خود در استان لرستان و امامت جمعه‌ شهر خرم‌آباد منصوب می‌کنم. خاطره وفاداری صادقانه‌ مردم شجاع آن استان به انقلاب و نظام اسلامی و راه مستقیم امام بزرگوار هرگز از ذهنیت کشور و ملت زدوده نخواهد شد. حضور جنابعالی ان‌شاءالله باید به تقویت این ایمان خالص و حمایت از جوانان مؤمن و ایجاد فضای سلامت معنوی و محبت اسلامی بینجامد. بهره‌گیری از فرزانگان حوزه و دانشگاه توصیه مؤکد اینجانب است. توفیقات شما را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۱۳ آذر ۱۳۹۸
 
مجلس طرح اصلاح قانون انتخابات را مسکوت گذاشته است
دبیر شورای نگهبان در جلسه این شورا با اشاره به ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس که از روز یکشنبه آغاز شده است، گفت: به دلیل نقص قانون فعلی انتخابات، شورای نگهبان شرایط مصرح در قانون انتخابات را مدنظر قرار می‌دهد.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه با توجه به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری درباره انتخابات، 2 سال کارهای کارشناسی با همکاری شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی روی اصلاح قانون انتخابات انجام شد اما متأسفانه این طرح از سوی مجلس کنار گذاشته شد، تصریح کرد: شایسته‌گزینی با این قانونی که در اختیار داریم برای شورای نگهبان امکان‌پذیر نیست، لذا ما بر اساس شروطی که در قانون فعلی و به صورت حداقلی است، صلاحیت‌های داوطلبان را بررسی می‌کنیم.
دبیر شورای نگهبان بیان کرد: ما تمام دقت خود را بر اساس همین شروط حداقلی انجام خواهیم داد تا در پیشگاه خداوند و مردم شریف ایران سربلند باشیم و مردم نیز در انتخاب خود، افراد شایسته را به‌عنوان نماینده راهی مجلس کنند.
 
حضور رئیسی و قالیباف در دانشگاه‌های تهران
رئیس قوه‌قضائیه به مناسبت ۱۶ آذر، روز دانشجو به دانشگاه تهران می‌رود. به گزارش «وطن امروز»، بنا به دعوت ۴ تشکل بسیج دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل و جنبش عدالت‌خواه دانشگاه تهران، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه‌قضائیه روز شنبه ۱۶ آذر به دانشگاه تهران می‌رود.
این مراسم در تالار شهید چمران دانشکده فنی برگزار خواهد شد. همچنین به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی، همایش «دوباره لبخند» به مناسبت روز دانشجو برگزار خواهد شد. این مراسم با حضور محمدباقر قالیباف، شهردار اسبق تهران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می‌شود.
 

Page Generated in 0/0053 sec