printlogo


کد خبر: 213473تاریخ: 1398/9/14 00:00
جامعه

اعطای بسته معیشتی به یک میلیون و ۳۵۰ هزار خانواده کمیته امداد
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها۱۰۰ درصد مددجویان کمیته امداد بسته حمایت معیشتی دریافت می‌کنند. سیدمرتضی بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره میزان پرداخت بسته معیشتی به مددجویان کمیته امداد گفت: این بسته به شکل نقدی (مانند سایر مشمولان) به حساب مددجویان کمیته امداد امام خمینی واریز شده است. وی افزود: در صورتی که اختلاف آماری وجود داشته باشد و عده‌ای از مددجویان هنوز بسته معیشتی خود را دریافت نکرده باشند، ۱۰۰ درصد به آنها پرداخت می‌شود چرا که سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام کرده است مددجویان کمیته امداد و مددجویان بند «الف» تبصره ۱۴،
۱۰۰ درصد بسته معیشتی دریافت می‌کنند. بختیاری ادامه داد: اگر احیانا عده‌ای هنوز دریافت نکرده‌اند، ممکن است این تاخیر به دلیل مشکلات فنی باشد که به محض برطرف شدن مشکل بسته معیشتی به حساب آنها واریز می‌شود.
 
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک:
پیمانکاران شهرداری‌ها به بهره‌کشی از کودکان پایان دهند
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: به پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری‌ها تذکر می‌دهم بساط بهره‌کشی از کودکان را که یکی از شنیع‌ترین نوع سوء‌استفاده از کودکان است، پایان دهند، زیرا بزودی باید پاسخگوی رفتارهای غیرقانونی خود باشند. محمود عباسی افزود: از شهردارها بویژه شهرداری تهران نیز می‌خواهیم سریعا به قراردادهای پیمانکارانی که از کودکان بهره‌کشی می‌کنند، پایان دهند و از این نوع سوء‌استفاده‌ها جلوگیری کنند؛ البته این نفی مسؤولیت مباشران و عاملان این موضوع نیست. 
وی ادامه داد: از سوی دیگر از سازمان بهزیستی درخواست داریم برای حمایت از کودکان تدابیر لازم اتخاذ شود و آنها را مورد حمایت قانونی قرار دهد. عباسی با اشاره به اینکه ساماندهی کودکان کار و خیابان به‌عنوان اولویت مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اعلام شده است، گفت: متاسفانه توفیقی در این زمینه حاصل نشده است، در واقع دستگاه‌ها به وظایف و تکالیف قانونی خود آنگونه که شایسته است، عمل نکرده‌اند.
 
منشأ بوی بد اطراف فرودگاه جنوب تهران مشخص شد
یک پروژه پژوهشی نشان داد ۸۹ مورد منشأ بوی نامطبوع در اطراف فرودگاه امام وجود دارد که ۸۱ نقطه تخلیه فاضلاب و ۲۷ دامداری، بیشترین سهم را در ایجاد بوی نامطبوع در کیلومتر ۳۰ آزادراه تهران- قم دارند. به گزارش مهر، بیشترین سهم آلایندگی و ایجاد بوی بد در کیلومتر ۳۰ آزادراه تهران- قم را مراکز دامپروری منطقه با ۴۸ درصد آلایندگی به خود اختصاص داده‌اند، بویژه که یک عضو شورای شهر تهران نیز معتقد است منشأ این بوی نامطبوع، وجود دپوی زباله آرادکوه در آزادراه تهران- قم بوده و باید تا ۱۰۰کیلومتر دورتر از محل فعلی منتقل شود. در تحقیقات مشترک سازمان حفاظت محیط‌زیست و شهرداری تهران که اخیرا نتایج آن منتشر شده، بیش از ۸۹ کانون برای ایجاد بوی نامطبوع و ۸  کانون نیز به عنوان منبع تولید بو مشخص شده‌اند. بر اساس این تحقیق، تعداد نقاط تخلیه فاضلاب ۸۱ نقطه، ۲۷ واحد دامداری، ۱۳ کشتارگاه، ۶ واحد مرغداری، ۲ مرکز دفن و پردازش پسماند، ۸ تصفیه‌خانه فاضلاب، ۲۵ واحد صنعتی بوزا و پسماندسوزی‌های صنعتی و کشاورزی نیز در سطح محدوده منشأ بو تعیین شده‌اند. در این پژوهش اعلام شده دپوی زباله آرادکوه تنها 2/20 درصد در تولید بوی نامطبوع منطقه جنوب تهران تأثیر دارد؛ فاضلاب‌های منطقه سهم 7/28 درصدی و مجتمع‌های دامپروری نیز ۴۸ درصد در ایجاد بوی نامطبوع تأثیر دارند.

Page Generated in 0/0081 sec