printlogo


کد خبر: 213475تاریخ: 1398/9/14 00:00
اخبار

هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال تقابل استقلال و یحیی در آزادی
یکی از دیدارهای حساس هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر، تقابل استقلال و شهر خودرو است؛ دیداری که امروز به میزبانی آبی‌پوشان در ورزشگاه آزادی انجام می‌شود. آبی‌پوشان که در هفته‌های اخیر عملکرد خوبی داشته و توانسته اند امتیازات قابل توجهی کسب کنند تا به صدر جدول نزدیک شوند، این فرصت را دارند با پیروزی در خانه مقابل یک حریف مستقیم، حداقل به رده دوم جدول صعود کنند یا حتی شاید برای نخستین‌بار در این فصل صدرنشین شوند. این دیدار به دلیل شرایط جدول حساسیت‌های زیادی دارد که برخی عوامل بر این حساسیت‌ها اضافه می‌کند. یکی از اصلی‌ترین جذابیت‌های این بازی، تقابل استقلال با تیمی است که وظیفه حراست از دروازه آن بر عهده کاپیتان پیشین‌شان است. بی‌تردید حضور رحمتی در درون دروازه شهر خودرو می‌تواند در کانون توجهات این بازی قرار بگیرد. آنچه این تقابل را دیدنی‌تر می‌کند، در بهترین فرم بودن دروازه‌بان شهر خودرو و مهاجمان استقلال است. استقلال که از خط حمله‌ای بی‌رحم و توانمند بهره می‌برد و با بیشترین گل زده تهاجمی‌ترین تیم در لیگ برتر است، از 2 مهاجم زهرآگین استفاده می‌کند که در رده‌های اول و دوم آقای گلی قرار دارند و رقابتی نیز در این راستا با هم دارند. تقابل یک خط حمله خطرناک متشکل از دیاباته و قائدی (در صورت رفع کامل مصدومیت شیخ) با دروازه‌بانی که دارای عملکرد خوبی است، می‌تواند از دیدنی‌های این بازی باشد. پیش از این استقلالی‌ها در مقابله با تیم‌هایی که از دروازه‌بان‌های خوبی استفاده می‌کردند و تعداد کمی گل خورده بودند، بهترین عملکرد را داشته و توانسته اند به ناصر سالاری، رشید مظاهری و پیام نیازمند در مجموع ۱۱ گل بزنند. حال باید دید خط حمله خطرناک و بی‌رحم استقلال این سناریو را مقابل شهر خودرو با رحمتی تکرار می‌کند یا این سنگربان شهر خودرو است که طلسم مهاجمان استقلال را می‌شکند.
 
اعتراف مسی درباره رونالدو
مهاجم بارسلونا نسبت به پنجمین توپ طلای ستاره پرتغالی بی‌تفاوت نبود و از این اتفاق ناراحت شده بود. فرانس فوتبال در پی تصاحب ششمین توپ طلا توسط لیونل مسی با این بازیکن مصاحبه کرد. مهاجم بارسلونا دوشنبه‌شب برنده توپ طلای ۲۰۱۹ شد و از کریستیانو رونالدو که 5 توپ طلا داشت پیشی گرفت. رونالدو در سال ۲۰۱۷ توانست به مسی برسد. این اتفاق مهاجم بارسلونا را تحت تاثیر قرار داد.
او در این رابطه به مجله فرانسوی گفت: دوست داشتم 5 توپ طلا داشته باشم و در این زمینه منحصربه‌فرد باشم. زمانی که رونالدو با من برابر شد کمی ناراحت شدم. دیگر به تنهایی در رأس نبودم. با این حال او آن زمان شایسته کسب توپ طلا بود و من نمی‌توانستم کاری انجام دهم.
 
فدراسیون جهانی جودو: ملایی با پرچم مغولستان مبارزه می‌کند
بنا بر اعلام فدراسیون جهانی جودو سعید ملایی، دارنده مدال طلای جهان و جودوکار سابق ایران با دریافت تابعیت مغولستان، از این پس با نام این کشور در رویدادهای بین‌المللی حاضر خواهد شد. به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد سعید ملایی، جودوکار سابق ایران پس از دیدار با رئیس‌جمهور مغولستان و دریافت شهروندی این کشور، در رقابت‌های مسترز چین و دیگر رویدادهای بین‌المللی زیر پرچم مغولستان برای گرفتن سهمیه المپیک توکیو‌ تلاش خواهد کرد. فدراسیون جهانی تاکید کرده سعید ملایی از این ‌پس عضو تیم پناهندگان IJF نبوده و یک هفته دیگر در مسابقات مسترز «چینگ دائو» و همچنین دیگر رویدادهای جهانی جودو با هدف کسب سهمیه المپیک، زیر پرچم مغولستان مبارزه می‌کند.
 
انصراف 2 قهرمان جام‌جهانی شطرنج از حضور در سرزمین‌های اشغالی
2 قهرمان اخیر جام‌جهانی شطرنج از حضور در رقابت‌های گرندپری که به میزبانی رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد، انصراف دادند. سایت فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) اعلام کرد دو قهرمان اخیر جام جهانی، تیمور رجبوف آذربایجانی و لوون آرونیان ارمنستانی از مرحله نهایی مسابقات گرندپری انصراف دادند. این دو شطرنج‌باز برای نرفتن به مسابقات گرندپری بیماری‌ را بهانه کرده‌اند. این مسابقات در مرحله آخر به میزبانی فلسطین اشغالی از ۱۱ تا ۲۳ دسامبر پیگیری خواهد شد. سایت فدراسیون جهانی شطرنج هم در این باره نوشت: درباره بیماری‌های این دو شطرنج‌باز تحقیقات لازم انجام شده است اما به دلیل احترام به حریم خصوصی این دو شطرنج‌باز، فیده در این‌باره اظهارنظری نخواهد کرد. 

Page Generated in 0/0066 sec