printlogo


کد خبر: 213476تاریخ: 1398/9/14 00:00
نظر پیشکسوتان استقلال درباره تقابل این تیم و سپاهان در جام حذفی در گفت و گو با « وطن امروز»
وقت انتقام

زهره فلاح زاده: استقلال و سپاهان درست پس از گذشت 3 روز از رویارویی و انجام یک بازی جنجالی، در قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی هم به یکدیگر خوردند و حالا باید سخت‌ترین دیدار این مرحله را برگزار کنند. آبی‌ها که در بازی لیگ با اشتباهات فاحش زاهدی‌فر- داور میدان- نتوانستند نخستین شکست سپاهان را رقم بزنند، حالا منتظر انتقام از این تیم در دوم دی‌ماه هستند. انتقام از این جهت که تیم استراماچونی می‌توانست با برد سپاهان به صدر جدول لیگ برتر صعود کند اما با گل دقیقه آخر امید نورافکن، بازیکن پرورش یافته استقلال و فعلی سپاهان (که به‌زعم اکثر کارشناسان در آفساید زده شد) این تیم اصفهانی بود که جای پایش را در صدر جدول محکم‌تر کرد و استقلال را از صدر پس زد. اشتباهات داوری جزئی از یک مصاف است اما در این فصل به نظر می‌رسد داوران لیگ برتری نتوانسته‌اند پیشرفتی در کارشان داشته باشند و اشتباهات تأثیرگذاری در بازی‌های متعدد لیگ از خود به جا گذاشته اند. آبی‌ها با حضور استراماچونی هم در لیگ شرایط بسیار خوبی دارند و هم می‌خواهند در جام حذفی با شکست سپاهان نشان دهند برای قهرمان شدن بازی با حریف سخت هم نمی‌تواند مانع رسیدن به این مهم شود. البته تاریخ رویارویی استقلال و سپاهان در جام حذفی با اختلاف فاحشی به سود طلایی پوشان اصفهانی است. به‌طوری که از ۷ مصاف این دو، ۶ پیروزی از آن سپاهان است و آبی‌ها تنها در یک دیدار توانسته‌اند رقیب را شکست دهند و به مرحله بعد صعود کنند. آخرین دیداری که بین این دو تیم در رقابت‌های جام حذفی برگزار شد مربوط می‌شود به فروردین‌ماه سال ۱۳۹۲. این دیدار در مرحله نیمه‌نهایی انجام و تیم سپاهان در ضربات پنالتی موفق به شکست استقلال شد. نکته جالب اینکه سپاهان در هر ۲ دیداری که در فینال مقابل استقلال قرار گرفته پیروز شده و به‌عنوان قهرمانی این رقابت‌ها دست یافته است. استقلال هم در نیمه‌نهایی و در تک‌بازی‌ای که مقابل سپاهان پیروز شده توانسته در فینال با شکست تیم فجر سپاسی به قهرمانی این رقابت‌ها دست پیدا کند.

« وطن امروز» نظر 3 پیشکسوت استقلال را درباره مصاف دوباره 2 تیم این بار در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی جویا شد.
 
نوری: همه از استقلال وحشت دارند
محمد نوری، مدافع سال‌های دور استقلال در این‌باره به «وطن امروز» گفت: تیم‌های حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی از اینکه به استقلال برخورد کنند، ترس داشتند. به هرحال استقلال روزهای درخشانی را سپری می‌کند و در بهترین شرایط قرار دارد. امیدوارم آقای استراماچونی و بازیکنان همین روند را ادامه دهند. فکر می‌کنم امسال بهترین سال استقلال است، البته اگر حاشیه‌سازی نکنند و مشکلی برای این تیم به وجود نیاورند؛ مشکلی مثل اشتباه داوری بازی همین 2 تیم که چند روز پیش رخ داد که همگان دیدند و داور بازی هم محروم شد. اما وقتی حق استقلال خورده شد این محرومیت به درد تیم نخواهد خورد. آقای استراماچونی تیمی ساخته که همه تیم‌ها از رویارویی با آن وحشت دارند. فکر می‌کنم استقلال راحت بتواند سپاهانی را که از مصاف با استقلال وحشت دارد شکست دهد. قرعه سختی است اما تیم ما برنده بازی خواهد شد. آبی‌ها در هر ۳ جام (حذفی، لیگ و آسیا) مدعی قهرمانی هستند و فقط کافی است روی خط دفاع بیشتر کار شود و چند بازیکن در نیم‌فصل به تیم اضافه کنند. نقش آقای استراماچونی در موفقیت‌های این روزهای استقلال با وجود تمام مشکلاتی که تیم اعم از مالی و کمبود بازیکن دارد، پررنگ است. باید قدر او را بدانیم و حفظش کنیم.
 
نوازی: کار سپاهان سخت است
محمد نوازی، دیگر پیشکسوت استقلال درباره این قرعه و تقابل دوباره آبی‌های پایتخت و زردپوشان اصفهان به «وطن امروز» گفت: به هرحال قرعه‌کشی شانسی است. استقلال در بازی‌ای که چند روز گذشته مقابل سپاهان در رقابت‌های لیگ برتر انجام داد، توپ و میدان را در اختیار داشت و یک بازی ایده‌آل انجام داد اما متأسفانه اشتباهات داوری باعث شد استقلال گل تساوی را در لحظات پایانی دریافت کند و ۳ امتیاز شیرین را از دست بدهد. به هرحال اتفاقات فوتبال است و نمی‌توان خرده‌ای هم گرفت. این ۲ امتیاز از دست رفته هم به کارنامه تیم اضافه نمی‌شود. اما جام حذفی شرایط خاص خودش را دارد. با توجه به اینکه این دیدار در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد، قطعاً حضور پرتعداد هواداران کار را برای سپاهان سخت خواهد کرد. امیدوارم استقلال مثل دیداری که در لیگ مقابل این تیم برگزار کرد، در جام حذفی بازی کند و اشتباهات داوری هم نتواند در نتیجه بازی تأثیر بگذارد. امیدوارم فدراسیون فوتبال به فکر بیفتد و ما کمتر شاهد اشتباهات تأثیرگذار داوران باشیم. استراماچونی مربی جوان و باانگیزه‌ای است. او توانسته انگیزه و آرامش را به بازیکنانش منتقل کند. نقش استراماچونی در موفقیت استقلال، یکدل و متحد کردن تیمش است. امیدوارم هیات‌مدیره باشگاه مشکلات مالی را برطرف کند، چرا که تنها مشکل تیم استقلال در حال حاضر مسائل مالی است و اگر این مشکل رفع شود تیم می‌تواند قهرمان شود.
 
اکبرپور: ما انگیزه داریم
اما علیرضا اکبرپور، مهاجم سابق آبی‌ها هم حرف‌هایی درباره این مصاف دارد. او درباره تکرار بازی استقلال و سپاهان در جام حذفی گفت: در وهله اول برای فوتبال خوشحالم که باید بار دیگر شاهد یک بازی زیبا با بار فنی بسیار بالا باشد. با تکرار این بازی در جام حذفی، فوتبال ایران و هواداران فوتبال برد کردند. قواعد جام حذفی با لیگ فرق دارد. بازی نقش جهان تمام شد و شاگردان استراماچونی و هواداران باید فراموش کنند در آن بازی اشتباهات داوری ترمزشان را کشید. اینکه پنالتی استقلال را نگرفتند و گل آفساید سپاهان را قبول کردند تا این بازی مساوی شود، تمام شد و نباید فکر کنیم ضمانتی برای پیروزی در تهران است. قرار نیست در این بازی یک داور بیاید اشتباه داور بازی قبلی را جبران کند یا سپاهان دست‌ها را بالا ببرد و تسلیم شود. مربی تیم جوانان استقلال تاکید کرد: البته ما هم انتظار نداریم که داوری بیاید و بخواهد اشتباه زاهدی‌فر در اصفهان را در تهران جبران کند اما امیدوارم در این بازی هم شاهد یکسری اشتباهات دیگر داوری نباشیم، چون این بازی در جام حذفی است و هرگونه ضایع شدن حقی بلافاصله شانس کسب جام را از یک تیم سلب می‌کند. تنها ویژگی این بازی این است که شاید اتفاقات بازی قبلی انگیزه‌های مضاعفی برای بازیکنان استقلال ایجاد کند که این انگیزه‌ها تبدیل به انرژی مثبتی شده و این انرژی در زمین عرصه را بر سپاهان تنگ کند، البته حتما این اتفاق روی سکوها هم خواهد افتاد و هواداران استقلال با انگیزه‌های بیشتری سکوها را پر می‌کنند.
 

Page Generated in 0/0049 sec