printlogo


کد خبر: 213483تاریخ: 1398/9/14 00:00
دور دنیا

درخواست سازمان ملل از اسرائیل برای ترک جولان
مجمع عمومی سازمان ملل پس از تصویب قطعنامه‌ مربوط به ارتفاعات اشغالی جولان، رسما از رژیم کودک‌کش صهیونیستی خواست جولان را ترک کند. در مجموع ۹۱ کشور عضو مجمع عمومی سازمان ملل به قطعنامه خروج اسرائیل از جولان رأی مثبت دادند، همچنین ۹ کشور رأی منفی و ۶۵ کشور نیز رأی ممتنع دادند. براساس این قطعنامه، رژیم صهیونیستی باید اراضی اشغالی ارتفاعات جولان را تا خط چهارم ژوئن ۱۹۶۷ ترک کند. مجمع عمومی سازمان ملل تصمیمی را که رژیم صهیونیستی ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ گرفته و بر اساس آن سلطه خود بر این منطقه را گسترش داده و آن را از آن خود دانسته، باطل خواند.
 
دستور آمریکا به 4 کشور عربی
روزنامه فرامنطقه‌ای رای‌الیوم به نقل از شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: دولت آمریکا از 4 کشور عربی امارات، بحرین، عمان و مراکش که روابط دیپلماتیکی با رژیم صهیونیستی ندارند خواسته توافقنامه عدم تجاوز با این رژیم را به امضا برسانند. این شبکه عبری‌زبان گزارش داد، کاخ سفید با سفیران این 4 کشور با هدف دستیابی به توافقنامه‌ای جدید با اسرائیل که زیربنای قابل قبول برای عادی‌سازی کامل روابط با تل‌آویو است، گفت‌وگو کرد، در مقابل دیپلمات‌های این کشورها بدون ارائه پاسخ قطعی خود، اعلام کردند بزودی پاسخ خود را در این زمینه می‌دهند.
 
ترامپ: کیم عاشق پرتاب موشک است
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در لندن گفت: کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی عاشق به هوا پرتاب کردن موشک است، این‌طور نیست؟ به همین خاطر من او را مرد موشکی خطاب می‌کنم. امیدوارم کیم خلع تسلیحات اتمی شود اما باید دید چه پیش می‌آید.
 
نشست حماس و جهاد اسلامی در قاهره
رهبران جنبش حماس و جهاد اسلامی نشستی را در قاهره برگزار و درباره مسائل فلسطین گفت‌وگو کردند. در بیانیه صادره از سوی حماس آمده است: جنبش حماس و جهاد اسلامی سه‌شنبه نشستی را در قاهره برگزار و درباره خطرات علیه مسأله فلسطین در سایه تلاش‌ها برای از بین بردن این مسأله و مقابله با 
«معامله قرن» و تدابیر مربوط به یهودی‌سازی قدس و سیطره بر مسجدالاقصی و تقسیم زمانی و مکانی آن بحث و تبادل نظر کردند. در این نشست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و زیاد نخاله، دبیرکل جهاد اسلامی ریاست 2 هیأت را برعهده داشتند.
 
اسارت بیش از 100 معلول فلسطینی
هیات امور اسیران و آزادگان فلسطین اعلام کرد هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ معلول فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر هستند. این هیأت اشاره کرد که این افراد دچار معلولیت کامل یا  جزئی هستند و برخی از آنها دچار مشکلات ذهنی و جسمی هستند.
 
ترور 2 مسؤول امنیتی در عدن ظرف ۴۸ ساعت
منابع یمنی اعلام کردند: 2 فرد مسلح به سمت سالم لهطل، رئیس بخش پژوهش‌های جنایی در پلیس العریش در منطقه خورمکسر واقع در شرق عدن تیراندازی کردند. این مسؤول در جریان این تیراندازی کشته شد. این دومین عملیات ترور در عدن ظرف ۴۸ ساعت است. پیش از این صلاح الحجیلی، مدیر پژوهش‌های جنایی در منطقه المنصوره به دست افراد مسلح کشته شد. طی 4 سال اخیر عدن شاهد عملیات‌های ترور علیه رهبران ارتش، دستگاه امنیت و مبلغان و ائمه مساجد بوده است.
 
تعیین تکلیف دولت آینده تونس
الحبیب الجملی، نخست‌وزیر مکلف تونس در مصاحبه با خبرگزاری رویترز با بیان اینکه انتظار دارد در روزهای آینده کار تشکیل دولت جدید پایان یابد، گفت: اصلاحات اقتصادی و مبارزه با فساد رایج در ارگان‌های کشور از اولویت‌های دولتم خواهد بود. در انتخابات اخیر تونس که ششم اکتبر گذشته برگزار شد، جنبش النهضه از مجموع ۲۱۷ کرسی پارلمان تنها با کسب ۵۲ کرسی بیشترین تعداد کرسی‌های پارلمانی را از آن خود کرد و به همین دلیل مامور تشکیل دولت ائتلافی شد. این جنبش، الجملی را به عنوان نخست‌وزیر تونس انتخاب کرد.
 

Page Generated in 0/0066 sec