printlogo


کد خبر: 213988تاریخ: 1398/9/26 00:00
اخبار

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا
سخت‌ترین قرعه برای سیتی و رئال‌
قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا انجام شد و در سخت‌ترین قرعه شاگردان زیدان و گوآردیولا باید به مصاف هم بروند. قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در نیون سوییس برگزار شد و ۱۶ تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند. تیم‌های راه‌یافته به این مرحله نمی‌توانند برابر تیم‌های هموطن‌شان قرار بگیرند. همچنین تیم‌های یک گروه مقدماتی در مرحله بعد برابر هم بازی نخواهند کرد. برای نخستین‌بار در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا همه تیم‌های راه‌یافته به مرحله حذفی از 5 لیگ معتبر اروپایی یعنی لالیگا، بوندسلیگا، لیگ جزیره، سری آ و لیگ فرانسه هستند.
بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان به شرح زیر است:
بوروسیادورتموند- پاری‌سن‌ژرمن
رئال‌مادرید- منچسترسیتی
آتالانتا- والنسیا
اتلتیکومادرید- لیورپول
چلسی- بایرن‌مونیخ
لیون- یوونتوس
تاتنهام- لایپزیش
ناپولی- بارسلونا
بازی‌های مرحله رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا ۱۸، ۱۹، ۲۵ و ۲۶ فوریه (۲۹ و ۳۰ بهمن، ۶ و ۷ اسفند ۹۸) و دیدارهای برگشت ۱۰، ۱۱، ۱۷ و ۱۸ مارس (۲۰، ۲۱، ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۸) برگزار می‌شود. فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز قرار است در ورزشگاه آتاتورک ترکیه برگزار شود.
***
میراسماعیلی با رئیس فدراسیون جهانی قزاق کورس دیدار کرد
رئیس فدراسیون جودوی ایران دیروز با رئیس فدراسیون جهانی قزاق کورس و وزیر نیروی قزاقستان دیدار و گفت‌وگو گرد. مسابقات قهرمانی جهان در رشته قزاق کورس با حضور 250 شرکت‌کننده از 49 کشور جهان از روز یکشنبه 24 آذرماه به میزبانی قزاقستان آغاز شده و تیم‌ملی ایران با 5 نماینده در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است. آرش میراسماعیلی روز دوشنبه در حاشیه رقابت‌های قهرمانی قزاق کورس جهان با بازوم بایوف، رئیس و دبیرکل فدراسیون قزاق کورس جهانی و وزیر نیروی قزاقستان دیدار و گفت‌‌وگو کرد. 
***
خداحافظی فاطمه چالاکی از دنیای قهرمانی
ملی‌پوش کاراته‌کای ایران پس از تصادفی که ۶ ماه پیش داشت در نهایت به‌دلیل از دست دادن بینایی چشم راست، از دنیای قهرمانی خداحافظی کرد. فاطمه چالاکی، ملی‌پوش قائمشهری کاراته ایران که ۲ مدال برنز بازی‌های آسیایی، ۷ مدال آسیایی و جام باشگاه‌های آسیا، برنز دانشجویان جهان و ۲ طلا، یک نقره و یک برنز رقابت‌های لیگ جهانی را در کارنامه خود دارد، خردادماه سال جاری به‌دلیل سانحه تصادف رانندگی از ناحیه چشم راست دچار آسیب‌دیدگی شدید شد و تحت ۲ عمل جراحی سنگین ۷ ساعته نیز قرار گرفت. متاسفانه در نهایت تلاش پزشکان برای درمان چشم این کاراته‌کای ایران به سرانجام نرسید و وی به‌طور کامل بینایی چشم راست خود را از دست داد و در نهایت مجبور به خداحافظی از دنیای قهرمانی شد. فاطمه چالاکی پس از خداحافظی اجباری از دنیای قهرمانی در ۳۰ سالگی، وارد عرصه مربیگری شده و به عنوان مربی تیم دانشگاه آزاد در سوپرلیگ کاراته مشغول به فعالیت شده است. وی در حالی که برای کسب سهمیه المپیک تلاش می‌کرد در آخرین حضور خود در رقابت‌های کاراته وان دوبی موفق به کسب مدال برنز شد و قرار بود عازم لیگ جهانی در چین شود که بر اثر سانحه تصادف، رویدادهای بین‌المللی را از دست داد.
***
قهرمان شطرنج دنیا در صدر فوتبال فانتزی لیگ برتر!
مگنوس کارلسن در صدر رده بندی بازی فوتبال فانتزی لیگ برتر انگلیس در جهان است. به نقل از اکسپرس، برنامه فوتبال فانتزی لیگ برتر انگلیس از کاربران خود می‌خواهد قبل از بازی‌های هر هفته بهترین ترکیب ممکن خود را انتخاب کنند و بر مبنای نتایج و عملکردی که این افراد دارند، بعد از پایان هر بازی امتیازی به هر بازیکن تعلق می‌گیرد تا بین افراد حاضر رتبه‌بندی انجام شود. بیش از ۷ میلیون نفر فوتبال فانتزی لیگ برتر را در فصل جاری انجام می‌دهند و در صدر این رده‌بندی یک نام آشنا وجود دارد که او مگنوس کارلسن قهرمان فعلی شطرنج دنیاست. کارلسن نروژی اکنون ۱۱۵۹ امتیاز دارد و صدرنشین این رده‌بندی است. او دلیل این جایگاه خود را آمار و حس ششم خود دانست و نشان داد در این زمینه هم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

Page Generated in 0/0051 sec