printlogo


کد خبر: 213994تاریخ: 1398/9/26 00:00
جامعه

12 هزار تن مواد‌مخدر در 4 دهه گذشته کشف شده است
دبیر ستاد مبارزه با مواد‌مخدر کشور گفت: در 4 دهه گذشته بیش از 12 هزار تن انواع مواد‌مخدر کشف و ضبط شده است. به گزارش فارس، اسکندر مومنی در سومین نشست تخصصی معاونان، مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر اظهار داشت: در طول 4  دهه گذشته 50 هزار باند و گروه توزیع موادمخدر نابود شده است. همچنین یکصد هزار خودرو توقیف شده و 12 هزار تن مواد‌مخدر کشف و ضبط شده است. وی گفت:‌ با همه اقدامات انجام شده در 4 دهه گذشته ولی روند شیوع اعتیاد رو به افزایش بوده است. فقط در دهه 60 کاهش شیوع اعتیاد در کشور را داشته‌ایم و مابقی دهه‌ها شاهد افزایش مصرف مواد‌مخدر بوده‌ایم. دبیر ستاد مبارزه با مواد‌مخدر کشور افزود:‌ یکی از رویکردهای اصلی ما در گام دوم انقلاب و دوران پیش رو هماهنگ کردن بسترهای لازم برای ورود نخبگان و جوانان در کاهش عرضه مواد‌مخدر است.
***
معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد
تولید داروی جدید ترک اعتیاد
معاون علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری گفت: تا سال آینده داروی جدیدی برای ترک اعتیاد تولید می‌شود. به گزارش فارس، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری بیان کرد: در حوزه مبارزه با مواد‌مخدر نیز شرکت‌های ما می‌توانند اقدامات گسترده‌ای انجام دهند و شاید دیگر احتیاجی به ایجاد دیوار فیزیکی در مرزها نیست و می‌شود هر کسی را که از این خطوط عبور می‌کند شناسایی کرد. وی خاطرنشان کرد: در حوزه دارویی ترک اعتیاد نیز در 12 سال گذشته توسط شرکت‌های دانش‌بنیان اتفاق‌های خوبی رخ داده است که تا سال آینده داروی جدیدی را برای ترک اعتیاد که توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ساخته شده است رونمایی و تولید خواهیم کرد.
***
مبلغ «یارانه حمایت معیشتی» فقط به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود
ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه اعلام کرد: مبلغ «یارانه حمایت معیشتی» فقط به حساب بانکی سرپرستان خانوار واریز می‌شود.
به گزارش تسنیم، ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اطلاعیه‌ای درباره واریز مبلغ بسته معیشتی به حساب سرپرستان خانوار توضیحاتی ارائه کرد.
بر همین اساس این ستاد در اطلاعیه شماره دهم خود تاکید کرد: به دنبال انتشار اخباری در برخی رسانه‌ها مبنی بر عدم دریافت بسته حمایت معیشتی از سوی سازمان‌ها و نهادهای حمایتی، به اطلاع می‌رساند همان‌گونه که پیش از این نیز اطلاع‌رسانی شده، مبلغ بسته حمایت معیشتی به حساب بانکی سرپرست خانوارها واریز می‌شود و قرار نیست هیچ سازمان، موسسه و نهاد واسطه‌ای این مبلغ را دریافت و سپس در اختیار مشمولان قرار دهد.
در اطلاعیه‌ها و اخبار منتشره از سوی ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به طور شفاف این موضوع اطلاع رسانی شده است، بنابراین با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع، انتظار می‌رود رسانه‌ها در درج اخباری از این دست نهایت دقت و توجه لازم را به عمل آورند.
***
دبیر انجمن رادیو‌تراپی انکولوژی ایران:
سرطان سالانه جان 35 هزار نفر را در کشور می‌گیرد
دبیر انجمن رادیو‌تراپی انکولوژی ایران، سهم شیمی‌درمانی در بهبود سرطان‌ها را حدود ۱۰ الی ۲۰ درصد عنوان کرد و گفت: دو‌سوم سرطان‌ها در کشور درمان قطعی می‌شود. این در حالی است که هر سال حدود 35 هزار نفر بر اثر سرطان جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش «وطن امروز»، حسین فودازی در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی و چهاردهمین کنگره سالانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران با عنوان این مطلب که ۴۰ درصد سرطان‌ها با جراحی بهبود می‌یابد، گفت: شیمی‌درمانی می‌تواند ۱۰ الی ۲۰ درصد سرطان‌ها را بهبود ببخشد. دو‌سوم سرطان‌ها در کشور، درمان قطعی می‌شود و یک‌سوم بیماران مبتلا به سرطان فوت می‌کنند. فودازی با عنوان این مطلب که هر سال ۱۱۰ هزار مورد جدید سرطان در کشور تشخیص داده می‌شود، افزود: سالانه بین ۳۰ تا ۳۵ هزار مبتلا به سرطان در کشور فوت می‌کنند. 
رئیس انجمن رادیوتراپرانکولوژی ایران نیز در ادامه به مهم‌ترین محورهای کنگره امسال اشاره کرد و افزود: بهینه‌سازی وضعیت بیماران مرهون پیشرفت علم و دانش پزشکی در سال‌های اخیر است. محمد‌رضا قوام‌نصیری به موضوع بررسی وضعیت ژنتیکی بیماران مبتلا به سرطان اشاره کرد و گفت: در بعضی از سرطان‌های شایع مثل سرطان سینه، پروستات، روده بزرگ و...، با استفاده از بررسی‌های ژنتیکی، می‌توان جواب بهتری گرفت. وی ادامه داد: با استفاده از بررسی‌های ژنتیکی، می‌توان پیش‌بینی کرد افراد به ظاهر سالم، در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند یا خیر. چهارمین کنگره بین‌المللی کلینیکال انکولوژی 27 تا 29 آذر در هتل المپیک برگزار می‌شود. در این کنگره اساتید مجرب از کشورهای اروپا، آمریکا و استرلیا حضور دارند. همچنین در این کنگره 150 مقاله برگزیده شده است.

Page Generated in 0/0062 sec