printlogo


کد خبر: 214006تاریخ: 1398/9/26 00:00
اخبار

سردار ایزدی:
دشمن دنبال ایجاد جنگ نیابتی داخلی است
فرمانده قرارگاه جنگ‌های نوین ستادکل نیروهای مسلح گفت: استعمار نو با به‌وجود آوردن داعش، جنگ نیابتی خارجی را برای ما ایجاد کرد اما انقلاب اسلامی در آن پیروز شد و حالا دشمن نسبت به ایجاد جنگ نیابتی داخلی اقدام کرده است. سرلشکر مصطفی ایزدی با اشاره به حوادث اخیر در کشور گفت: رئیس‌جمهور ترکیه و سیستم اطلاعاتی این کشور به‌صورت غیرمستقیم به جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند دشمنان در ایران برنامه دارند و حتی رئیس‌جمهور ترکیه این موضوع را در سخنرانی‌های خود اعلام کرد و روسیه، حزب‌الله لبنان و حشدالشعبی عراق هم این موضوع را تذکر دادند. وی گفت: دشمن از فضای مجازی و رسانه‌ها استفاده حداکثری کرده و فعالیت‌های خود را به‌صورت جهانی اداره می‌کند و در این راستا در آمریکا کمیته‌ای نیز تشکیل داده‌اند که در آن کشورهای مرتجع عرب، رژیم صهیونیستی و انگلیس تلاش می‌کنند و ضدانقلاب نیز در متن کار حضور دارد.
***
سرلشکر سلامی: کشور را در همه زمینه‌ها از بیگانه بی‌نیاز می‌کنیم
سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه تحریم جهانی علیه کشور ما تنها در عرصه اقتصادی نیست بلکه تحریم‌های علمی، صنعتی و فناوری نیز علیه ما وجود دارد، عنوان کرد: ما یک تجربه‌ ارزشمندی داریم و آن تجربه این است که در عرصه‌هایی که تحت فشارهای جهانی قرار می‌گیریم بیشتر پیشرفت می‌کنیم. دلیل آن هم این است که ما مجبور شویم به ظرفیت‌های داخلی خودمان رجوع و استعدادهای نهفته در ذهن جوانان‌مان را شکوفا کنیم و الگوها و مدل‌های پیشرفت را خودمان طراحی کنیم.
***
شکایت وزارت اطلاعات و وزیر نفت از نمایندگان مجلس
سخنگوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان از شکایت وزارت اطلاعات از محمود صادقی و شکایت وزیر نفت از نماینده مردم اراک خبر داد. به گزارش مهر، محمدجواد جمالی در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران، به جزئیات جلسه این هیأت پرداخت و گفت:  در این جلسه شکایت آقای کریمی‌قدوسی، نماینده مشهد از جلیل رحیمی جهان‌آبادی، نماینده تربت جام به دلیل نطقش بررسی شد. رحیمی در نطق خود اشاره به موضوع تابعیت کریمی قدوسی داشت. قرار شد از آقای رحیمی برای حضور در هیأت جهت رسیدگی به این موضوع دعوت شود. وی اظهار داشت: تعدادی از دانشجویان از علی  مطهری به دلیل اظهاراتش در یکی از دانشگاه‌ها در ۱۳ آبان شکایت کرده بودند؛ اظهاراتی که باعث بحث و مجادله شد. قرار شد او در این رابطه به هیأت آمده و توضیح دهد. جمالی اظهار داشت: وزارت اطلاعات از محمود صادقی شکایتی را مطرح کرد، مبنی بر اینکه به‌رغم توضیحات وزیر اطلاعات درباره پرونده ترور دانشمندان هسته‌ای او جلساتی با مظنونان قبلی این پرونده داشته و به آنها قول‌های خلاف واقع داده است. همچنین برخی مطالب طبقه‌بندی شده درباره ترور دانشمندان هسته‌ای را بیان کرده است. این نماینده مجلس با بیان اینکه زنگنه هم شکایتی از آقای کریمی نماینده اراک داشت، افزود: هیأت نظارت بنده را مأمور صحبت با آقای زنگنه کرد. صحبتی داشتم که گزارش آن را به هیأت ارائه دادم. قرار شد هیأت مجددا برای تصمیم‌گیری نهایی جلسه‌ای داشته باشد.
***
آمریکا مشتری آب سنگین ایران را به تحریم تهدید کرد
مقامات آمریکایی خبر داده‌اند آمریکا ممکن است برای مشتری آب سنگین ایران که هویت آن مشخص نشده است، تحریم‌هایی در نظر بگیرد. مقامات دولتی آمریکا به روزنامه واشنگتن فری بیکن گفته‌اند دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهد برای یک خریدار بین‌المللی آب سنگین ایران که هنوز مشخص نیست، تحریم‌هایی را در نظر بگیرد. آمریکا مدعی است که تهران آب سنگین تولیدی خود را حداقل 4 بار از ماه مه به یک خریدار اعلام‌نشده بین‌المللی فروخته است. آمریکا می‌گوید نگران است ایران به یک فروشنده بین‌المللی آب سنگین تبدیل شود که می‌تواند برایش میلیون‌ها دلار سود داشته باشد. یک مقام ارشد دولت ترامپ که خواست نامش فاش نشود، به واشنگتن فری بیکن گفته است مقامات، نگران اخبار معاملات هسته‌ای ایران هستند و در راستای مسؤول دانستن کسانی که ناقض تحریم‌ها باشند، اقدام خواهند کرد. به گزارش ایسنا، دولت فعلی آمریکا که از ابتدای روی کار آمدن با ناقص تلقی کردن توافق هسته‌ای از آن خارج شد، از آن پس با مطرح کردن ادعاهایی همچون وجود اهداف نظامی، در برنامه هسته‌ای ایران تحریم‌های متعددی از جمله تحریم فروش آب سنگین را بر ایران اعمال کرده است.
***
تأکید وزیر دفاع قطر بر ضرورت گفت‌وگو با ایران
وزیر مشاور دولت قطر در امور دفاعی بر ضرورت گفت‌وگو با ایران تأکید کرد و آن را تنها راه برقراری ثبات در منطقه برشمرد. به گزارش فارس، «خالد بن محمد العطیه» در جلسه مشترک با «خلوصی آکار» همتای ترکیه‌ای خود در سمینار دوحه ۲۰۱۹، درباره روابط با ایران گفت: از دیدگاه قطر تنها راه ترسیم چارچوب قانونی برای تحقق ثبات منطقه، اجرای گفت‌وگو و مذاکره مستقیم با همسایگان و تمام طرف‌های ذی‌نفع درباره امنیت منطقه و مسائل آن است. او افزود: «نمی‌توان برای دستیابی به انسجام داخلی، دشمن‌تراشی کرد، ما چیزی از ملت پنهان نمی‌کنیم زیرا تکنولوژی این امر را غیرممکن کرده است، همچنانکه برای مقابله با بحران‌های داخلی باید با دیگران تعامل کرد و گفت‌وگوی شفاف با همسایگان ضروری است و اگر ما با همسایگان تعامل نکنیم در آن صورت چالش و خطری برای نسل‌‌های آینده به وجود خواهد آمد».

Page Generated in 0/0106 sec