printlogo


کد خبر: 214038تاریخ: 1398/9/27 00:00
شورای‌شهر تهران در روز آلوده پایتخت چه تصویب کرد؟
تصویب تغییر نام معابر به جای حل مشکل آلودگی!

گروه اجتماعی: در روزهایی که آلودگی هوا به اوج رسیده و حتی با بارندگی هم این آلودگی‌ها کاهش نیافته است، اعضای شورای شهر دیروز نامگذاری معابر و خیابان‌های تهران را دستور کار قرار دادند و اعتنایی به آلودگی‌ها نکردند.
به گزارش «وطن‌امروز»، تداوم آلودگی‌ها و اعتراض شهروندان نسبت به آن باعث شد حتی رئیس شورای شهر پایتخت از مدیریت شهری انتقاد کند اما با این حال در جلسه دیروز شورا خبری از تدبیر شهری برای کاهش آلودگی نبود و درعوض شورایی‌ها نام 14 معبر و خیابان تهران را تغییر دادند.
دیروز حتی رئیس شورا با نام برخی معابر شوخی هم کرد، در واقع جلسه دیروز را می‌توان ادامه سیاست‌های شورای پنجم دانست که تغییر نام خیابان‌های تهران از مهم‌ترین و جدی‌ترین اقداماتش است. خبرگزاری‌ها دیروز اعلام کردند در جلسه شورای شهر 2 صورتجلسه درباره نامگذاری‌های خیابان‌های پایتخت اعلام شد و پس از رأی اعضای شورا به نامگذاری‌های جدید 14 خیابان، کوچه و معبر، تغییر نام خیابان طوس به کیارستمی هم مطرح شد. محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران دیروز درباره این موضوع بیان داشت: در جلسه کمیسیون نامگذاری و تغییر نام اماکن عمومی شهر تهران این موضوع بررسی شده تا خیابان 26 ولنجک در منطقه یک شهرداری به نام پیشنهادی شهیدان ابوطالبی و خیابان طوس در محدوده باغ‌فردوس در منطقه یک به نام عباس کیارستمی تغییر کند.
 وی در ادامه افزود: همچنین این موضوع مطرح شده که خیابان تختی در محدوده باغ‌فردوس در منطقه یک شهرداری به نام استاد جلیل شهناز و خیابان بی‌نام در منطقه 2 تهران به نام شهیدان اسفندیاری تغییر کند. همچنین کوچه اخیانی در محدوده توحید به نام پیشنهادی خدایار مطرح شده است. عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: برای خیابان هفتم در محدوده بوستان سعدی در منطقه 6 نیز نام پیشنهادی بهمن کشاورز مطرح است.  سرانجام با نظر موافقان و مخالفان این نامگذاری‌ها همه پیشنهادات به‌صورت یکجا با 14 رأی موافق به تصویب رسید.
 
* شوخی عجیب محسن هاشمی
محمدجواد حق‌شناس همچنین دیروز در جلسه تغییر نام‌های شورا گفت: پیشنهاد شده خیابان بی‌نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به «یشم» نامگذاری شود.
حق‌شناس گفت: کوچه بی‌نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به «یشم۱» و بن‌بست بی‌نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به «یشم ۲» و خیابان بی‌نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به «یشم ۳» و بن‌بست بی‌نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به «یشم ۴» و بن‌بست بی‌نام در محدوده شهرک عقیق واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران به «یشم ۵» نیز پیشنهاد شده است.
بهاره آروین، عضو شورای تهران درباره این نامگذاری اظهار داشت: کلمه یشم 2 سکون دارد و در گفتار راحت نیست.
محسن هاشمی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز به شوخی گفت: ما هم زمانی که مدرسه می‌رفتیم می‌خواندیم «یشمی، خال‌خال پشمی». شوخی هاشمی برای لحظاتی فضای شورا را تغییر داد.
حجت نظری، عضو کمیسیون نامگذاری شورا هم در پاسخ گفت: ما چون با شما هم‌مدرسه‌ای نبودیم و مودب‌تر بودیم، از این شعرها نمی‌خواندیم.

Page Generated in 0/0055 sec