printlogo


کد خبر: 214056تاریخ: 1398/9/27 00:00
اخبار

دشمن را در مرحله تصمیم‌گیری غافلگیر می‌کنیم
وزیر دفاع با بیان اینکه تحریم‌های دفاعی باعث تغییر نگاه وارداتی جمهوری اسلامی در حوزه نظامی و شکوفایی در این عرصه شد، افزود: با الگوهای جدید علم و فناوری در حوزه دفاعی آسیب‌ها را شناسایی کردیم و امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که نه‌تنها غافلگیر نمی‌شویم بلکه دشمن را در مرحله تصمیم‌گیری دچار غافلگیری کرده و با اراده خود تعیین راهبرد و استراتژی می‌کنیم. به گزارش تسنیم، امیر سرتیپ امیر حاتمی با بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای ارزشمند صنعت دفاعی تصریح کرد: امروز وزارت دفاع مسؤولیت پیش‌برندگی در کشور را بر عهده دارد و از سرریز دانش‌ خود به سازمان‌ها و صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و خصوصی کمک می‌کند.
***
تقویت ویژه یگان فاتحین در دستور کار سپاه تهران
فرمانده سپاه محمد رسول‌الله تهران بزرگ در جریان بازدید از مرکز و پادگان آموزشی یگان ویژه فاتحین گفت: توانمندی خوبی در یگان فاتحین ایجاد شده است که این توانمندی‌ها نتیجه تلاش‌های نیروهای فاتحین است. سردار محمدرضا یزدی ادامه داد: ما باید این ظرفیت ایجاد شده در گردان‌های فاتحین را برای گردان‌های امام علی و امام حسین افزایش دهیم تا آنها هم بتوانند در آموزش مطرح باشند و در مأموریت‌ها خودشان را نشان دهند. سردار یزدی با بیان اینکه کار بسیار خوبی در مرکز آموزش فاتحین انجام شده است، گفت: تا پیش از این بازدید تصور دیگری از فاتحین داشتم اما بعد از این بازدید تصورم نسبت به فاتحین ارتقا پیدا کرد و توانمندی‌های این نیروها فراتر از حد تصور ما بود. سردار یزدی تصریح کرد: البته خود دوستان هم باید در توسعه آموزش‌ها و سازماندهی تلاش بیشتری کنند و ما حتما وظیفه پشتیبانی فاتحین را بر‌عهده داریم و این یگان را به‌صورت ویژه تقویت می‌کنیم.
***
اسپر: ایران در حمله به منافع آمریکا در عراق دست دارد
وزیر دفاع آمریکا ادعاهایی را علیه نقش ایران در حملات به منافع کشورش در عراق مطرح کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌ان، مارک اسپر بار دیگر با مطرح کردن ادعاهایی درباره نقش ایران در عراق و برخی حملات راکتی به پایگاه‌های آمریکایی در این کشور گفت: به گمان من، ایران پشت پرده حملات در عراق است و بیشتر اینطور است که آنها در پشت پرده بسیاری از رفتارها (بدخواهانه) در منطقه قرار دارند. وی در ادامه گفت: با این حال تشخیص آن سخت است. بنابراین، ما باز هم به کمک (عراق) نیاز داریم تا اوضاع امنیتی را به کنترل درآورده به آن ثبات ببخشیم اما همچنین، حق دفاع از خود را حفظ می‌کنیم و آن را به کار خواهیم گرفت. اخیرا برخی پایگاه‌های نظامی آمریکا و حتی سفارت این کشور در عراق هدف حملات راکتی قرار گرفته که این حملات اگر چه به اهداف خود اصابت نکرده اما موجب نگرانی شدید آمریکایی‌ها شده است. ادعای وزیر دفاع آمریکا در حالی مطرح شده است که ایران بارها بر لزوم عدم دخالت در امور دیگر کشورها از جمله عراق تاکید کرده است و روز گذشته سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی عراق را رد می‌کنیم. به آمریکایی‌ها نیز توصیه می‌کنیم در امور داخلی عراق دخالت نکنند. مردم عراق مردمی آگاه و بالغ هستند که می‌توانند درباره سرنوشت خود تصمیم بگیرند. بنابراین بهتر است آمریکایی‌ها خود را از تحولات عراق کنار بکشند.
***
امروز، دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در تهران
دومین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای با حضور دبیران و مشاوران امنیت ملی و مقامات عالی امنیتی کشورهای ایران، روسیه، چین، هند، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان امروز در تهران برگزار می‌شود. به گزارش دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی، نشست یک‌ روزه امسال که با ابتکار و میزبانی دبیرخانه شورای‌عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود؛ بر موضوع افغانستان و مبارزه همه‌جانبه با اشکال مختلف تروریسم در این کشور تمرکز دارد. در حاشیه این نشست دیدار و گفت‌وگوی دوجانبه دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای حاضر نیز برگزار خواهد شد. اولین نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای مهرماه سال گذشته و با حضور کشورهای ایران، روسیه، چین، هند و افغانستان با موضوع افزایش هماهنگی میان کشورهای منطقه در برابر تروریسم تکفیری برگزار شد.
***
احضار سفیر کره‌جنوبی در ایران به‌خاطر بدهی نفتی
یک روزنامه کره‌ای در گزارشی مدعی شد ماه گذشته وزارت امور خارجه ایران، سفیر کره‌جنوبی در تهران را برای شکایت درباره معوقات پول نفت خریداری شده از ایران احضار کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه کره تایمز، کره‌جنوبی با وجود درخواست تهران مبنی بر پرداخت پول نفتی که از ایران خریده، میان آمریکا و ایران، در یک تنگنا قرار گرفته است. این درخواست در حالی مطرح شده است که آمریکا از کره‌جنوبی درخواست کرده به ائتلاف آمریکایی در تنگه هرمز بپیوندد. آمریکا همچنین از کره می‌خواهد به تحریم‌های اقتصادی که فروش بین‌المللی محصولات ایرانی از جمله نفت را محدود می‌کند، پایبند باشد. مقامات دیپلماتیک روز دوشنبه اعلام کردند وزارت امور خارجه ایران، یوجانگ هیان، سفیر کره‌جنوبی در ایران را در ماه نوامبر احضار کرده و درباره معوقات پرداختی سئول در ازای نفت‌خام و نفت سنگین به بهای ۷ تریلیون وون [ارز رایج کره‌جنوبی] (97/5 میلیارد دلار) اعتراض کرده است. پس از این اعتراض ایران، وزارت خارجه کره‌جنوبی، سونگ وونگ یوب، یک عضو آژانس همکاری بین‌المللی کره (KPICA) را به ایران فرستاده تا به این مشکل رسیدگی کند اما این اقدام به رنجش بیشتر ایران منجر شده، چرا که آژانس یاد شده یک سازمان پشتیبانی خارجی بوده و هیچ اختیاری برای حل کردن این مسأله ندارد.

Page Generated in 0/0055 sec