printlogo


کد خبر: 214236تاریخ: 1398/10/2 00:00
روی خط خبر سینمای جهان

ایناریتو برای «انگل» دست به قلم شد

کارگردان سرشناس مکزیکی از فیلم کره‌ای «انگل» یا همان «پارازیت» به عنوان فیلمی یاد کرد که نشان می‌دهد مردم امروز چطور در بی‌رحمی سیستم کاپیتالیستی و جنگ طبقاتی اسیر شده‌اند. ایناریتو که از اعضای هیأت داوران کن امسال بود گفت همه داوران به این فیلم رأی دادند و او هرگز چهره اعضایی را که افتخار تماشای آن برای نخستین‌بار را داشتند فراموش نمی‌کند. این فیلمساز اضافه کرد: فیلم تنها 2 موقعیت یعنی یک خانه ثروتمند و یک خانه فقیر دارد و تقریباً مانند یک نمایش تئاتر است اما بونگ جون هو یک جنگ طبقاتی سهمگین، تأثیرگذار و شرم‌آور بین 2 خانواده مشابه اهل کره‌جنوبی راه می‌اندازد که نمایانگر یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی است که در سراسر جهان، بشر در حال حاضر با آن مواجه است. به گفته او، در «انگل» هیچ فرد خوب و بد یا قهرمان و شخصیت منفی وجود ندارد. فقط شخصیت‌هایی به نمایش کشیده می‌شوند که در بی‌رحمی سیستم کاپیتالیستی کشنده‌ای گیر افتاده‌اند؛ وضعیتی که همه ما در آن قرار گرفته‌ایم و دارد بشریت را می‌بلعد.
***
منتقدان قسمت جدید «جنگ ستارگان» را نپسندیدند
«جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» در میان کم‌امتیازترین سری فیلم‌های «جنگ ستارگان» از نگاه منتقدان سینمایی قرار گرفت. براساس آنچه ورایتی منتشر کرده «جنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر» به کارگردانی «جی. جی. آبرامز» که سومین و آخرین قسمت از سه‌گانه جدید و در کل قسمت نهم از سری اصلی جنگ ستارگان است، تاکنون نمره ۵۸ درصد را از سوی سایت نقد سینمایی راتن تومیتوز کسب کرده است تا پس از فیلم «جنگ ستارگان: تهدید شبح» (۱۹۹۹) با نمره ۵۳ درصد، کم‌امتیازترین فیلم از این مجموعه از نظر منتقدان نام گیرد. بسیاری از منتقدان رسمی سایت راتن تومیتوز، ساخته جدید «آبرامز» را به شکل ناامیدکننده‌ای فاقد تخیل دانسته‌اند. البته در این میان هستند منتقدانی که نظرات نسبتا مثبتی نسبت به این اثر داشتند. این فیلم که از تاریخ ۲۰ دسامبر اکران جهانی خود را آغاز کرده تاکنون نزدیک به ۱۵۰ میلیون دلار فروش داشته است. «آدام درایور»، «دیزی ریدلی»، «جان بویگا»، «اسکار ایزاک» و «لوپیتا نیونگو» از مهم‌ترین بازیگران فیلم «جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر» هستند.
***
رابرت دنیرو: ترامپ هیچ نیت خیری ندارد
بازیگر سرشناس هالیوود در نشستی با مایکل مور از ترامپ گفت و جمهوری‌خواهان مدافع وی را سرزنش کرد. رابرت دنیرو که از مخالفان سرسخت ترامپ است، در تازه‌ترین اظهارات خود علیه رئیس‌جمهور آمریکا گفت یک روز پس از اینکه ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد، سعی کرد تا به او شانسی برای اثبات خودش بدهد اما به این نتیجه رسید که او هیچ ویژگی مثبتی برای ارائه ندارد. به نظر من با این دولت، احساس امنیت نمی‌کنی، رئیس‌جمهور شبیه یک دیوانه است و هیچ کاری نمی‌کند که ما بتوانیم به آن اعتماد کنیم یا حتی فکر کنیم نیت خوبی دارد. او هیچ نیت خوبی ندارد. وظیفه یک نفر به عنوان رئیس‌جمهور این است که کاری کند که مردم حسی خوب و مثبت داشته باشند اما او هیچ‌کدام از اینها را ندارد و همه ما هم می‌دانیم. دنیرو در ادامه یادآور شد که نمی‌تواند جمهوری‌خواهان را درک کند که با ترامپ در یک خط قرار گرفته‌اند و این موقعیت را یک وضعیت ننگ‌آور خواند.
***
فساد اخلاقی هالیوود باز هم جنجالی شد!
روث ویلسن، بازیگر سرشناس هالیوود پس از آنکه با اصرار سازندگان «رابطه» برای بازی در صحنه‌های برهنگی مواجه شد، پس از 4 فصل از ادامه حضور در این سریال انصراف داد. او در حالی از این سریال جدا شده است که برای همین سریال برنده جایزه گلدن‌گلوب بهترین بازیگر زن شد. گفته می‌شود ویلسن حتی پیش از خروج از پروژه «رابطه» هم مدت‌ها با سازندگان آن اختلاف نظر اساسی داشت. ماجرای مربوط به خروج ویلسن از سریال «رابطه» در حالی پس از حدود یک سال آشکار شده که پیش‌تر امیلیا کلارک، بازیگر سریال «بازی تاج و تخت» هم گفته بود برای حضور یافتن در برخی صحنه‌های برهنگی تحت فشار بوده و بسیار احساس آزردگی می‌کرده است. این اتفاقات که تنها بخشی از فساد اخلاقی موجود در سینمای هالیوود است، پس از آن بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت که در یک سال اخیر موجی از رسوایی‌های اخلاقی در سینمای جهان به‌واسطه طرح پرونده «هاروی واینستین» تهیه‌کننده سرشناس هالیوودی مطرح شد و پای نام‌های بزرگی را به دومینوی افشاگری در این زمینه باز کرد.

Page Generated in 0/0064 sec