printlogo


کد خبر: 214249تاریخ: 1398/10/2 00:00
اخبار

سلطانی‌فر: پرداخت حقوق مربیان خارجی از محل منابع فیفاست
وزیر ورزش و جوانان گفت: به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، فدراسیون فوتبال برای پرداخت حقوق ویلموتس ناچار شد از شرکت‌های داخلی استقراض کند. به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، در حاشیه دیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس از نمایشگاه دستاوردهای ورزش در محل مجلس، وزیر ورزش و جوانان توضیحاتی را درباره حضور مربیان خارجی در فوتبال ایران ارائه کرد. سلطانی‌فر اظهار داشت: ریشه مشکلات پرداخت‌های مالی به ویلموتس و استراماچونی تحریم‌های ناعادلانه و ظالمانه آمریکای جنایتکار است و این بار جوانان و فوتبال را هدف گرفته است. وزیر ورزش  افزود: از زمان حضور کی‌روش تا‌کنون محل تامین و پرداخت‌ حقوق و مطالبات مربیان خارجی از منبع کمک‌ها و عواید فیفا به فدراسیون فوتبال بوده و هیچگاه از منابع داخلی و بودجه ورزش کشور این پرداخت‌ها تامین نشده است. وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با فشارهای ناشی از تحریم ظالمانه، فیفا نمی‌تواند بدون مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا حقوق حقه و مطالبات فوتبال ایران را بپردازد و فدراسیون فوتبال ناچار شد با استقراض از یکی از شرکت‌های داخلی که با مصوبه ستاد مقابله با تحریم‌ها انجام شد حقوق سرمربی تیم ملی را پرداخت کند. البته قرار شد فدراسیون فروردین‌ماه سال آینده قرض خود را پس دهد.
***
مشاجره بیرانوند با کالدرون
در آخرین تمرین تیم فوتبال پرسپولیس پیش از سفر به آبادان، دروازه‌بان این تیم پس از مشاجره با سرمربی، اردو را ترک کرد تا به باشگاه برود و برای دریافت رضایتنامه خود اقدام کند. به گزارش ایسنا، علیرضا بیرانوند که مدتی است به خاطر مصدومیت و در ادامه مسائل فنی، نیمکت‌نشین شده است، صبح دیروز پس از آخرین تمرین تیم پرسپولیس قبل از سفر به آبادان، در صدد گفت‌وگو با کالدرون بود تا دلیل نیمکت‌نشینی خود را جویا شود. صحبت‌های آنها به مشاجره دو طرفه ختم شد و در نهایت بیرانوند اردوی سرخپوشان را ترک کرد. پیش از این قرار بر این بود بیرانوند در لیست ۱۸ نفره تیم باشد و به آبادان سفر کند اما پس از اتفاق دیروز، کالدرون نام او را از لیست ۱۸ بازیکن نهایی خط زد. پس از این موضوع، بیرانوند از ورزشگاه درفشی‌فر راهی محل باشگاه پرسپولیس شد تا با محمدحسن انصاری‌فرد گفت‌وگو کند. این احتمال وجود دارد که دروازه‌بان ملی‌پوش پرسپولیس درخواست دریافت رضایتنامه برای جدایی از این تیم را مطرح کند.
***
«بمب» حریف پرسپولیس وارد قطر شد
ستاره فوتبال دنیا برای حضور در تست پزشکی باشگاه الدحیل وارد کشور قطر شد. فوتبال قطر بار دیگر با جذب ستاره‌های دنیا قصد تقویت باشگاه‌های خود برای حضور قدرتمندانه در لیگ قهرمانان آسیا را دارد. باشگاه الدحیل قطر در جدیدترین تصمیم خود اقدام به جذب ماریو مانژوکیچ گرفت تا مهاجم سابق بایرن مونیخ و یوونتوس ایتالیا را جذب کند. الدحیل قطر که در گروه C این مسابقات با پرسپولیس، الشارجه امارات و التعاون عربستان هم گروه است با جذب ستاره‌های اینچنینی نشان داد عزم خود را بار دیگر برای حضور در تیم‌های برتر باشگاهی قاره کهن در لیگ قهرمانان جزم کرده است. مانژوکیچ یکشنبه وارد قطر شد تا در تست پزشکی شرکت کند. صحبت‌های زیادی راجع به احتمال حضور این ستاره در باشگاه الدحیل قطر به گوش می‌رسد. ضمن اینکه باشگاه الریان قطر حریف استقلال تهران در مرحله پلی‌آف راهیابی به دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا نیز از مشتریان پر و پا قرص این بازیکن محسوب می‌شود.
***
پرداخت مطالبات دیاباته و میلیچ بزودی
نشست هیأت‌مدیره باشگاه استقلال با حضور تمام اعضا برگزار شد. به گزارش فارس، نشست اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال در شرایطی برگزار شد که تمام اعضا در این جلسه حضور داشتند. اسماعیل ‌خلیل‌زاده، علی فتح‌الله‌زاده، امیر‌حسین فتحی، میرشاد ماجدی و کامران منزوی نفرات حاضر در نشست هیأت‌مدیره استقلال بودند که پیرامون مسائل مختلف به صحبت پرداختند. در نشست روز یکشنبه مقرر شد باشگاه استقلال در اولین اقدام مطالبات شیخ دیاباته و هروویه میلیچ را پرداخت کند. این بازیکنان هنوز بخشی از مطالبات خود را دریافت نکرده‌اند که قرار است طی 48 ساعت آینده مطالبات هر 2 پرداخت شود. میلیچ روز شنبه تهران را به مقصد کشورش ترک کرد و دیاباته نیز یکشنبه‌شب تهران را ترک کرد.

Page Generated in 0/0380 sec