printlogo


کد خبر: 214279تاریخ: 1398/10/2 00:00
اخبار

رسیدگی ویژه به پرونده‌های هفت‌سنگان و کلاک
آیت‌الله ابراهیم رئیسی در نشست هم‌اندیشی با موضوع احیای حقوق عامه در برنامه‌ریزی شهری و منطقه‌ای «کمیسیون‌های ماده ۵ و ۱۰۰» با تاکید بر اینکه باید تمام افراد و همه مدیران در حوزه شهری خود را موظف به اجرای قانون بدانند، قانون‌مداری را موضوعی محوری دانست و خاطرنشان کرد: تخلف از قانون باید از ناحیه هرکس و با هر انگیزه‌ای ضد‌ارزش تلقی شود و هزینه‌بر باشد و کسی که تخلف از قانون می‌کند، باید هزینه آن را بپردازد. رئیس قوه‌قضائیه با تاکید بر اینکه نگرش در حوزه مسائل شهری و حفظ حقوق عامه باید مبتنی بر قانون اساسی باشد، هر توسعه اقتصادی را فرع بر حفظ محیط‌زیست و سرمایه‌های اصلی حقوق عامه عنوان کرد. وی در رابطه با پرونده‌های هفت‌سنگان، کلاک و سایر پرونده‌هایی که مورد سوال یکی از حاضران در نشست بود، گفت: این پرونده‌ها به‌صورت ویژه رسیدگی می‌شود و وقتی احکام قطعیت پیدا کرد، مردم را در جریان نتایج قرار می‌دهیم. تمام پرونده‌های زمین‌خواری و تصرفات غیرقانونی و حقوق عامه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. رئیس قوه‌قضائیه با تأکید بر لزوم استناد به طرح‌های جامع و تفصیلی بیان کرد: باید به اینگونه طرح‌ها استناد کنیم؛ مگر اینکه بر اساس قانون، طرح‌های تفصیلی را تغییر دهیم؛ در غیر این صورت این طرح‌ها باید مستند بسیاری از اقدامات قرار گیرد و چنانچه نیاز به بازنگری دارد، طبق قانون مورد بازنگری قرار گیرد. آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه قانون ضعیف بهتر از بی‌قانونی است، تصریح کرد: اگر بخواهیم بی‌مبنا حرکت کنیم، شهر را در معرض آسیب قرار می‌دهیم، بنابراین حرکت‌ها در حوزه مسائل شهری باید حساب‌شده باشد.
***
سردار سلامی با فرمانده ارتش دیدار کرد
به گزارش «وطن امروز» به نقل از روابط عمومی ارتش، در ادامه جلسات مشترک فرماندهان نیروهای مسلح در راستای تعامل و هم‌افزایی بیشتر در حوزه‌های مختلف، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در ستاد ارتش با امیر سرلشکر موسوی، فرمانده کل ارتش دیدار کرد. در این دیدار صمیمی، برنامه‌ها و راهکارهای تقویت تعامل و هم‌افزایی هرچه بیشتر در حوزه‌های مختلف مورد بررسی و گفت‌وگو قرار گرفت.
***
سامانه ارزیابی وعده‌های اقتصادی کاندیداهای مجلس آغاز به‌کار کرد
سامانه «چک لیست 99» با هدف شفاف‌سازی و قابل مطالبه بودن مواضع اقتصادی گروه‌های سیاسی حاضر در عرصه انتخابات آغاز به‌کار کرد. 
به گزارش فارس، این چک لیست که در آدرس Checklist99.COM قابل دسترسی است، در مقدمه آغاز به کار خود اعلام کرده اداره ناکارآمد امور عمومی و بی‌تدبیری در طراحی و اجرای سیاست‌های اقتصادی توسط مجلس و دولت که آخرین نمونه آن در طرح بنزین عیان شد، وضع کشور را در این حوزه به شرایط نامناسب رسانده است و بنابراین، تلف کردن فرصت انتخابات پیش رو با مشغول شدن صرف به چهره‌ها یا شعارها به جای بهبود برنامه‌محور شیوه مدیریت کشور می‌تواند خسارت‌بار باشد.
در همین راستا، این سامانه، هدف از فعالیت خود را شفاف‌سازی و فراهم آوردن قابلیت مقایسه برنامه‌های اقتصادی ائتلاف‌های انتخاباتی و نیز ثبت وعده‌های داده شده جهت امکان مطالبه آنها از سال 1399 اعلام کرده است. 
***
عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان:
طرفداری از دولت در این دوره منتفی است
علی صوفی، عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که «با توجه به عملکرد دولت و انتقادات وارده به آن، نظر شما درباره اینکه اگر لیست کامل شود، این ائتلاف انجام خواهد گرفت یا نه، چیست؟» گفت: این مسأله در دوره قبل موضوعیت داشت و بحث طرفداری از دولت، ملاک بود؛ بنابراین طبعا اصولگرایانی هم بودند که طرفدار دولت بودند و امکان داشت آنها را نیز جزو این لیست قرار داد ولی در این دوره اساسا موضع طرفداری از دولت منتفی است. یعنی اصلاح‌طلبان برای طرفداری از دولت وارد مجلس نمی‌شوند، بلکه وارد می‌شوند تا کار خود را انجام دهند؛ برنامه‌های اصلاح‌طلبانه خود را که احتمالا هم اعلام خواهند کرد، پیش ببرند و موضوع طرفداری از دولت در این دوره منتفی است.
***
دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری هند
سابرامانیام جایشانکار، وزیر خارجه جمهوری هند که برای برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و هند به تهران سفر کرده است ظهر دیروز با دکتر محمدجواد ظریف دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین درباره آخرین تحولات روابط دو‌جانبه، مهم‌ترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

Page Generated in 0/0259 sec