printlogo


کد خبر: 214280تاریخ: 1398/10/2 00:00
دادستان کل کشور : تدبیر یعنی برنامه‌ریزی حساب‌شده و رعایت خطوط قرمز
مذاکره با دستان بسته خفت است

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری ظهر دیروز در مراسم تودیع و معارفه دادستان مرکز استان البرز که در باشگاه فرهنگی میلاد برگزار شد، اظهار کرد: امنیت در جامعه حکم اکسیژن را دارد. وی اضافه کرد: انسان بدون آب و غذا مدتی می‌تواند زندگی کند اما اگر اکسیژن به انسان نرسد، حیاتش از بین می‌رود. دادستان کل کشور با اشاره به اینکه ادامه حیات انسان منوط به اکسیژن است، گفت: امنیت باشد، اقتصاد رشد می‌کند، استاد به تدریس، مدیر به مدیریتش و دانشجو به درسش می‌رسد، اگر امنیت نباشد، استاد نمی‌تواند به درسش برسد، نه کارگر نه مدیر نه هیچ‌کس نمی‌توانند به کارشان برسند.
دادستان کل کشور در بخش دیگری به وضعیت منطقه اشاره کرد و گفت: ببینید که دشمنان با کشورهای افغانستان، یمن، سوریه و عراق چه کرده‌اند، حال این سوال مطرح می‌شود چرا دشمن فقط روی این منطقه تمرکز کرده است؟ حجت‌الاسلام منتظری با تاکید بر اینکه دشمنان در منطقه منتظر ضربه زدن به ما هستند، گفت: آنها در 8 سال جنگ تحمیلی نیز تلاش کردند ایران را از پا درآورند ولی نتوانستند. وی اضافه کرد: دشمنان امروز برای از پا درآوردن ملت مقاوم ایران تلاش می‌کنند، حال این سوال مطرح می‌شود که آیا راه نجات نشستن پای میز مذاکره است؟ آیا دست بسته تعظیم کردن است؟ از ملت ایران بعید به نظر می‌رسد تن به چنین خفتی دهد. دادستان کل کشور با تاکید بر اینکه دشمن کور خوانده که ایران را درهم بشکند، گفت: تدبیر یعنی برنامه‌ریزی حساب‌شده و رعایت خطوط قرمز تا بر دشمنان پیروز شویم.
حجت‌الاسلام منتظری در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه کرج و اطراف این شهر از جمله نقاطی بود که دشمن روی آن سرمایه‌گذاری کرده بود، گفت: دشمنان برای اغتشاشات روی 8 شهر و استان سرمایه‌گذاری کرده بودند. وی با تاکید بر اینکه پیروزی بر دشمن نیازمند تدبیر حکیمانه است، گفت: با حرف و شعار کاری از پیش نمی‌رود، باید تدبیر شود. دادستان کل کشور گفت: تعیین سیاست‌های کلی نظام از سوی رهبری نیازمند اجراست، این سیاست‌ها به مجلس اعلام و ابلاغ می‌شود. حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه راه نجات کشور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور است، باید شاهد کاهش مشکلات اقتصادی باشیم در حالی که اینطور نیست و حتماً جای از کار می‌لنگد. وی با بیان اینکه ملت ایران طی ۴۰ سال گذشته نشان داده هرکجا پای کار ایستاد موفق شده و دولت نیز هرجا پای کار مردم بوده موفق شده است، گفت: در مواقع سیل و زلزله هرکجا مردم پای کار آمدند موضوع ۱۸۰ درجه تغییر کرد؛ مردم می‌توانند هر گره‌ای را بگشایند.
وی با اشاره به اینکه مسأله حقوق عامه مربوط به کل جامعه است و دادستان باید به آن رسیدگی کند، گفت: قانونی جامع در راستای حقوق عامه به لحاظ تعریف، برخورد و تکالیف مربوط به آن نداریم و از مجلس مطالبه می‌کنیم تا از نقیصه بیرون بیاییم. دادستان کل کشور با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن به ما تلاش می‌کند، توسط عوامل نفوذی هزینه می‌کند و منبع پول نیز مشخص است، گفت: دشمنان تلاش می‌کنند این پول‌ها را در راستای ضربه زدن به انقلاب هزینه کنند. حجت‌الاسلام منتظری در بخش دیگری تاکید کرد: تاکید دستگاه قضا این است که مردم باید از توطئه‌های دشمن علیه امنیت کشور و پول‌هایی که خرج می‌شود تا اسلحه به صورت قاچاق وارد کشور شود، آگاه شوند. وی در ادامه با بیان اینکه فقط می‌گویند فردی کشته شده اما نمی‌گویند این اسلحه‌ها چگونه آمده که شهرها را به میدان جنگ تبدیل کرده است، گفت: بیشترین آسیب در حوادث آبان‌ماه متوجه نیروی انتظامی بود.
حجت‌الاسلام منتظری گفت: مبارزه با فساد امری فراقوه‌ای است، از مدیران و همه کسانی که در دستگاه‌های اجرایی کار می‌کنند، انتظار داریم در تحقق این امر دستگاه قضا را یاری کنند. وی گفت: در کنار دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنیم شاهد رفع مشکلات اقتصادی مردم باشیم، باید برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی تلاش و برنامه ارائه کنیم. دادستان کل کشور در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر اینکه واگذاری صنایع به بخش خصوصی پشت پرده‌ای داشت که به کشور ضرر می‌زد، گفت: خود را مکلف و موظف می‌دانیم در کنار دولت به قشر کارگر کمک کنیم.

Page Generated in 0/0645 sec