printlogo


کد خبر: 214336تاریخ: 1398/10/3 00:00
اخبار

تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله «سیدمهدی خلخالی»
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی رحلت عالم جلیل آیت‌الله حاج سیدمهدی خلخالی را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
رحلت عالم جلیل مرحوم آیت‌الله آقای حاج سیدمهدی خلخالی رضوان‌الله‌علیه را به بیت محترم و همه‌ ارادتمندان و شاگردان ایشان در تهران و مشهد تسلیت عرض می‌کنم. ایشان فقیهی عالیقدر و مدرسی بزرگ بودند و خدمات دینی و علمی با ارزشی به حوزه‌های علمیه و به محیط دینی کشور ارائه کردند. نوشته‌ای متین در باب حکومت اسلامی مانند دیگر نوشتجات فقهی و اصولی از یادگارهای برجسته ایشان است.
از خداوند متعال رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را مسألت می‌کنم.
***
گره‌گشایی از معیشت مردم راه مقابله با دشمن
آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قوه‌قضائیه بر لزوم توجه به معیشت مردم تاکید کرد و گفت: مهم‌ترین اقدام و راه حقیقی برخورد با توطئه‌های دشمن، رسیدگی به خواسته‌های مشروع مردم، گره‌گشایی از معیشت آنان و ایجاد آرامش در جامعه است. بر این اساس باید کاملا چشم بر وعده‌های توخالی غرب بست و به توان داخلی توجه کرد. بی‌تردید توان داخلی می‌تواند گره‌گشای مشکلات مردم باشد و به هیچ عنوان نباید به وعده‌هایی که غرب همیشه داده و ممکن است باز هم از این وعده‌ها بدهد، امید بست. به گزارش روابط عمومی قوه‌قضائیه، رئیس قوه‌قضائیه در ادامه ضمن تاکید بر لزوم توجه همگان به فرمایش مقام معظم رهبری درباره رعایت رافت اسلامی در رسیدگی به پرونده‌های حوادث اخیر در کشور، خاطرنشان کرد: قطعا رافت اسلامی نسبت به آحاد جامعه باید جاری و ساری باشد اما هیچ یک از دلسوزان نظام، مردم و امنیت کشور به کسانی که بخواهند جان، مال و معیشت مردم را تهدید کنند و آن را مورد تعرض قرار دهند، اجازه کوچک‌ترین اقدامی نخواهند داد؛ لذا کسانی که فکر می‌کنند از برخی زمینه‌ها و سوژه‌ها می‌توانند برای ایجاد ناامنی استفاده کنند، بدانند که سخت در اشتباهند زیرا امروز مهم‌ترین مساله ما پاسداری از امنیت به عنوان یک موهبت الهی است. بر همین مبنا همه در این قضیه باید با هوشیاری عمل کنند به نحوی که اجازه کوچک‌ترین ناامنی به کسی ندهند زیرا توسعه‌یافتگی کشور و رفع مشکلات معیشتی مردم، در گرو امنیت است.
***
سرکشی به تمام خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث آبان‌ماه
سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره چگونگی رسیدگی دولت به خانواده‌های آسیب‌دیده در حوادث آبان‌ماه، اظهار کرد: هیأت بررسی که برای این موضوع تشکیل داده‌ایم تاکنون جلسات گوناگونی داشته است. البته مشکل این بوده که اطلاع‌رسانی درباره کار این هیأت انجام نشده ولی یکی از کارهای این هیات استفاده از معتمدان محلی در رسیدگی به خانواده‌های آسیب‌دیده بوده که طی آن به همه خانواده‌های آسیب‌دیده در این حوادث سرکشی شده و حمایت‌های لازم هم از آنها انجام شده که لازم نیست اینجا به آن اشاره شود. به گزارش ایسنا، علی ربیعی افزود: مهم‌ترین کار هیأت بررسی، رسیدگی به ابعاد حقوقی و اجتماعی و اقتصادی این حوادث است. سخنگوی دولت ادامه داد: هیأت بررسی باید حساب افراد بیگناه و حتی جوانان هیجان‌زده که از خانواده‌ها و فرزندان همین سرزمین هستند را از گروه‌های دیگر جدا کند و به نحوی باید با ایجاد همدلی از آنها دلجویی شود.   
***
خبر شهادت فرمانده نیروی هوافضای سپاه تکذیب شد
به دنبال حمله شنبه‌شب رژیم صهیونیستی به برخی نقاط در خاک سوریه برخی رسانه‌های عربی شایعه شهادت سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه را مطرح کردند که این خبر تکذیب شد. به گزارش فارس، بنا بر اطلاعات کسب‌شده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در سلامت کامل به سر می‌برد.
***
نماینده ولی‌فقیه در سپاه‌:
دولت پیگیر شرایط شیخ زکزاکی باشد
نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به لزوم حمایت از شیخ زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه گفت: دولتمردان و وزارت امور خارجه کشورمان هر اقدامی که می‌توانند باید انجام دهند و این موضوع وظیفه و رسالت است. به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام‌ حاجی‌صادقی با اشاره به نقش و جایگاه شیخ زکزاکی بیان کرد: رهبر شیعیان نیجریه در عمر بابرکتش اقدامات بزرگی انجام داده است و 6 فرزندش شهید شدند، این عالم باتقوا عاقبت خود را ساخته و دشمنان بدانند با اذیت و آزار ایشان نمی‌توانند نوری را که ایجاد کرده خاموش کنند. نماینده ولی‌فقیه در سپاه ادامه داد: شیخ ابراهیم زکزاکی به‌عنوان هادی عمل کرده است، علما وارث انبیای الهی در ادای وظیفه هستند و ایشان ازجمله افراد برجسته‌ای است که این مأموریت را بخوبی انجام داده و از پس مسؤولیت برآمده است و همه شیعیان نسبت به ایشان مدیون هستند.

Page Generated in 0/0049 sec