printlogo


کد خبر: 214340تاریخ: 1398/10/4 00:00
سینمای ایران

نظر افخمی درباره مهاجرت مهناز افشار و مزدک میرزایی
بهروز افخمی، کارگردان سینما با حضور در برنامه تلویزیونی عصرانه شبکه افق درباره  مهاجرت مهناز افشار، مزدک میرزایی و عوامل این مهاجرت‌ها سخن گفت. به گزارش «وطن امروز»، بهروز افخمی در گفت‌وگو با برنامه عصرانه اظهار داشت: هنرمندانی که برای کار و آینده بهتر به خارج از کشور می‌روند، اصلا فکر اساسی نمی‌کنند و از سواد بالایی برخوردار نیستند، زیرا اگر کمی تامل می‌کردند متوجه می‌شدند که شرایط کار هنری در خارج از کشور بسیار سخت‌تر است. وی ادامه داد: مزخرفاتی که مهناز افشار در صفحه شخصی‌اش نوشت به‌خاطر هل دادن‌‌های همسرش بود و مشخص است همسرش یک سیاستمدار درجه ۲ بی‌سواده که مهناز افشار رو به‌رغم خواست خودش مجبور به این سفر کرد. افخمی درباره مهاجرت مزدک میرزایی گفت: چون فوتبالی نیستم خیلی میرزایی را نمی‌شناختم اما شنیدم مجری ورزشی خوبی بوده است ولی فکر نمی‌کنم این مجری آینده‌ای بهتر از بقیه هنرمندان مهاجر داشته باشد.
***
مسعود کیمیایی «سریال» می‌سازد
مسعود کیمیایی در اولین حضور در شبکه خانگی سریال «جسدهای شیشه‌ای» را می‌سازد. به گزارش «وطن امروز»، مسعود کیمیایی، کارگردان بزرگ سینمای ایران قصد دارد رمان پرطرفدار دهه هشتادش به نام «جسدهای شیشه‌ای» را در قالب سریالی برای شبکه خانگی جلوی دوربین ببرد. «جسد‌های شیشه‌ای» سال ۸۰ به چاپ رسیده و تا امروز 26 بار تجدید چاپ شده و نقدهای مثبت فراوانی درباره آن نوشته شده است. پیش‌تولید این سریال بزودی با معرفی عوامل و بازیگران آن آغاز خواهد شد.
***
توصیه منتقد سینما به هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر
تحت تأثیر نام‌ هنرمندان بزرگ قرار نگیرید
جواد طوسی، منتقد سینما درباره فرآیند انتخاب آثار برای جشنواره ملی فیلم فجر گفت: ترکیب هیات انتخاب و داوران جشنواره ملی فیلم فجر باید طوری باشد که این اعضا از استقلال عمل بالایی برخوردار باشند و تصمیم‌های گرفته شده در هیات انتخاب و داوران خارج از چارچوب جشنواره اتفاق نیفتد. به گزارش صبا، وی اضافه کرد: برخی مواقع شاهدیم که تعداد قابل توجهی از مدیران دولتی در ترکیب هیات انتخاب یا داوران جشنواره فیلم فجر قرار می‌گیرند که خارج از آسیب‌شناسی این مساله، امیدوارم نگاه محافظه‌کارانه مدیران حاضر در هیات انتخاب تاثیری در نحوه انتخاب فیلم‌ها نداشته باشد. طوسی درباره اینکه طی سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که برخی اعضای هیات انتخاب جشنواره در انتخاب آثار تحت تاثیر نام‌های بزرگ قرار گرفته‌اند، گفت: به نظر من هیات انتخاب جشنواره ملی فیلم فجر ضمن آنکه باید احترام و حرمت فیلمسازان باسابقه و مهم سینمای ایران را حفظ کنند، نباید به هیچ عنوان در انتخاب آثار تحت تاثیر نام‌ هنرمندان بزرگ قرار بگیرد. وی ادامه داد: اعضای هیات انتخاب و داوران جشنواره ملی فیلم فجر فقط باید با معیار زبان سینما آثار را قضاوت و انتخاب کنند و هیچ تفاوتی بین فیلمسازان گمنام و پیشکسوت قائل نشوند و به یک تعادلی بین فرم و محتوا میان آثار انتخاب شده برسند.

Page Generated in 0/0052 sec