printlogo


کد خبر: 214385تاریخ: 1398/10/4 00:00
توسط ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خوزستان کلید خورد
آغاز ساخت کارخانه کاغذ سبز

گروه اجتماعی: پروژه ساخت کارخانه تولید کاغذ در خوزستان توسط ستاد اجرایی فرمان امام با امضای موافقتنامه تأمین مالی ازسوی 4 بانک دولتی و خصوصی، آغاز شد.
به گزارش «وطن‌امروز»، در مراسم امضای موافقتنامه ساخت کارخانه تولید کاغذ که با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران عامل بانک‌های ملی، سپه، صنعت و معدن و پارسیان برگزار شد، محمد مخبر گفت: کشور سال‌هاست درگیر بحث واردات کاغذ بوده است و ما گاهی ناچار شدیم از محموله‌های در حال حمل روی آب اقدام به خریداری کاغذ کنیم، در حالی که همسایه ما ترکیه از بزرگ‌ترین صادرکنندگان کاغذ است.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام افزود: با سرمایه‌گذاری ۴۶۷ میلیون دلاری و اجرای این پروژه، ضمن جلوگیری از خروج سالانه 285 میلیون دلار ارز، از قطع شدن 6 میلیون اصله درخت تنومند در سال جلوگیری می‌شود، چرا که این مجموعه از تکنولوژی نوین دوستدار محیط‌زیست بهره‌ می‌برد و با راه‌اندازی آن دانش فنی کشور در حوزه کاغذسازی توسعه خواهد یافت.
وی با بیان این نکته که بیکاری امروز واقعیتی است که کشور ما دچار آن شده، افزود: با اجرای طرح تولید کاغذ، حدود 2000 شغل جدید مستقیم و غیرمستقیم در منطقه محروم شادگان استان خوزستان طی 3 سال ایجاد خواهد شد.
مخبر افزود: ما امروز در یک جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار داریم و دوستان ما در حوزه‌های اقتصادی باید کمر همت ببندند تا مشکلات در حوزه بانکی را برطرف کنند.
در ادامه این‌ مراسم، کورش پرویزیان، مدیرعامل بانک پارسیان اظهار داشت: این پروژه جنبه‌های مهمی دارد و از لحاظ اقتصادی و اشتغال‌زایی برای خوزستان و از نظر جلوگیری از خروج ارز و فواید زیست‌محیطی برای کل کشور بسیار مهم است. ستاد اجرایی فرمان امام مثل همیشه ریسک بزرگی کرد و رقابت بین بانک‌ها را به همکاری مشترک تبدیل کرد. برای تولید این مقدار کاغذ در حالت عادی باید ۶ میلیون اصله درخت از بین رفته و سالانه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای واردات کاغذ هزینه می‌شد اما این طرح این رقم را جبران خواهد کرد.
همچنین محمدرضا حسین‌زاده، مدیرعامل بانک ملی در این مراسم گفت: ما نباید در حوزه کاغذ دچار وابستگی به خارج باشیم، اجرای این طرح تولید ثروت و اشتغال برای کشور را در پی خواهد داشت. ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون کارنامه بسیار درخشانی در کمک به توسعه کشور داشته و قطعا با مشارکت ستاد، شاهد موفقیت این طرح ملی خواهیم بود.

Page Generated in 0/0057 sec