printlogo


کد خبر: 214416تاریخ: 1398/10/5 00:00
اخبار

پایان خریدهای نجومی لیگ چین
فدراسیون فوتبال چین برای بازیکنان خارجی لیگ این کشور سقف قرارداد تعیین کرد. به نقل از تیتان اسپورتس، بعد از آنکه اعتراضات زیادی نسبت به خریدهای نجومی در لیگ فوتبال چین شد، فدراسیون فوتبال این کشور قانونی را تصویب کرد که به موجب آن نهایت پرداختی به بازیکن خارجی در لیگ فوتبال این کشور نباید بیش از ۳ میلیون یورو در یک سال باشد؛ یعنی دیگر بازیکنان بزرگی از جمله گرت بیل نمی‌توانند در لیگ چین بازی کنند. در چند سال اخیر پرداخت‌های غیرمعقول و نجومی باعث شد بازیکنانی نظیر کارلوس توس، اسکار، رامیرس، پائولینیو و لاوتزی حاضر به حضور در لیگ چین شوند. اعتراضات زیادی در این کشور نسبت به این خریدها وجود داشت که با تصویب قانون جدید، امکان جذب بازیکنان بزرگ از طرف تیم‌های چینی از بین رفت. با این روند اکنون قطر جزو کشورهایی است که رقم‌های کلانی را برای بازیکنان پا به سن گذاشته پرداخت می‌کند. ماریو مانژوکیچ، مهاجم کروات اخیرا با قراردادی که سالانه ۵ میلیون یورو برای او خواهد داشت راهی الدحیل قطر شد.
***
اتمام محرومیت ۴ ساله وزنه‌برداری که رکورد رضازاده را شکست
وزنه‌بردار فوق‌سنگین روسیه پس از 4 سال محرومیت دوباره به عرصه مسابقات بازگشت. به گزارش ایسنا، الکسی لوچف، وزنه‌بردار فوق‌سنگین روسیه اولین نفری بود که توانست به رکوردهای رضازاده حمله کند و آنها را بشکند. این وزنه‌بردار در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ رکورد ۲۶۴ در دوضرب و ۴۷۵ کیلوگرم را در مجموع ثبت کرد و رکوردهای رضازاده را شکست. در حالی که تصور همه بر این بود ستاره جدید فوق‌سنگین از روسیه است اما ناگهان تست دوپینگ این وزنه‌بردار مثبت و او 4 سال محروم شد و رکوردهایی که شکسته بود نیز پاک شد. محرومیت 4 ساله او 3 روز پیش به اتمام رسید و لوچف بلافاصله در یک مسابقه در خود روسیه شرکت کرد. لوچف در اولین حضورش در مسابقات پس از محرومیت 4 ساله رکورد ۱۹۰ یک‌ضرب، ۲۳۰ دوضرب و مجموع ۴۲۰ کیلوگرم را به ثبت رساند.
***
پیشنهاد وسوسه‌کننده باشگاه قطری به استراماچونی
باشگاه متمول قطری که از چندی قبل پیشنهادات مالی خوبی به سرمربی آبی‌ها داده بود، جدی‌تر از گذشته خواهان به خدمت گرفتن او شد. به گزارش مهر، در روزهایی که استقلال با استراماچونی خیلی خوب نتیجه می‌گرفت و پیروزی‌های متوالی و پر گلی به دست می‌آورد، چشم برخی باشگاه‌های متمول عربی مربی ایتالیایی آبی‌ها را گرفته بود و بی‌میل نبودند او را به خدمت بگیرند. یکی از این باشگاه‌ها، الریان قطر بود که گفته می‌شد بعد از آنکه استراماچونی تهران را ترک کرد، به وی پیشنهاد وسوسه‌انگیزی داده بود. در حالی که دعوای رسانه‌ای باشگاه استقلال و استراماچونی به اوج رسیده، باشگاه قطری شانس بیشتری برای خودش جهت جذب استراماچونی قائل شده و شنیده می‌شود پیشنهاد آنها جدی‌تر از گذشته به جریان افتاده است. این در حالی است که به‌رغم بالا گرفتن دعوای رسانه‌ای بین استقلال و استراماچونی، هم مدیران استقلال همچنان استرا را سرمربی تیم خود دانسته و از ابراز علاقه‌شان برای بازگشت او صحبت می‌کنند و هم استراماچونی خودش را سرمربی استقلال می‌داند و از علاقه‌اش برای بازگشت به ایران می‌گوید.
***
مفقود شدن ۷ فوتبالیست در اوگاندا یک مقام مسؤول در کشور اوگاندا تایید کرد
۷ فوتبالیست با ملیت اریتره بعد از یک تورنمنت محلی در کشور اوگاندا مفقود شده‌اند. به نقل از ساکرنت، راجرز موگاندلا، سخنگوی سازمان امور ورزشی در اوگاندا گفت بعد از یک دوره رقابت چلنچ کاپ در این کشور، 7 فوتبالیست اریتره‌ای مفقود شدند و تلاش پلیس برای به دست آوردن ردی از این فوتبالیست‌ها آغاز شده است. این 7 فوتبالیست آخرین افرادی بودند که از کشور اریتره با ریاست‌جمهوری ایسائیس آفبرکی جدا شدند و گروه‌های حقوق بشر نیز کشور اریتره را در وضعیت نامناسبی توصیف کردند. ماه اکتبر نیز 4 فوتبالیست زیر ۲۰ ساله کشور اریتره از کشور اوگاندا درخواست پناهندگی کرده بودند. 

Page Generated in 0/0053 sec