printlogo


کد خبر: 214569تاریخ: 1398/10/9 00:00
اخبار

مارک ویلموتس از ایران به فیفا شکایت کرد
سرمربی تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از فسخ قراردادش به فیفا شکایت کرده و به دنبال گرفتن غرامت از ایران است. فدراسیون فوتبال هم متقابلا این شکایت را از مارک ویلموتس انجام داده است. در حالی که فدراسیون در هفته‌های گذشته تاکید کرده پروسه فسخ قرارداد با ویلموتس ادامه دارد و طرفین به دنبال یک راهکار برای رسیدن به توافق هستند، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با مهر، به صورت رسمی خبر از شکایت ویلموتس به فیفا و اقدام مشابه فدراسیون فوتبال خبر داد. جعفرپور در این‌باره  گفت: آقای ویلموتس از ایران به فیفا شکایت کرده است. فدراسیون فوتبال هم از ایشان شکایت کرده و باید دید فدراسیون جهانی چه حکمی را در این ارتباط صادر خواهد کرد. این خبر در حالی از سوی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس اعلام شده که پس از اتفاقات اخیر در فدراسیون فوتبال و ابهاماتی که درباره مفاد قرارداد ویلموتس وجود داشت، نمایندگان خواستار در اختیار قرار دادن متن قرارداد سرمربی بلژیکی تیم‌ملی شدند که به گفته مسؤولان فدراسیون این قرارداد در اختیار آنها قرار گرفت.
***
3 بازیکن لیگ برتری در سبد خرید  کالدرون
باشگاه پرسپولیس طبق خواسته سرمربی خود به 3 باشگاه لیگ برتری نامه رسمی زد. به گزارش فارس، شهریار مغانلو از تیم پیکان، دانیال اسماعیلی‌فر از ذوب‌آهن و عیسی آل‌کثیر از نفت آبادان 3 بازیکنی هستند که با وجود داشتن قرارداد با تیم‌های خود از سوی کالدرون مورد توجه قرار گرفته‌اند. باشگاه پرسپولیس هم با وجود کار سختی که برای جلب رضایت 3 باشگاه دارد اقدامات لازم را انجام داده است. هر 3 بازیکن در شرایطی مورد توجه کالدرون هستند که باشگاه‌های آنها تاکنون پالس مثبتی به پرسپولیس نشان نداده‌اند و حتی در قبال این خواسته از این باشگاه ناراحت هم شده‌اند. کاظمی، مدیر برنامه‌های کالدرون که در نشست هیات‌مدیره پرسپولیس حضور داشته، اعلام کرده بزودی از طریق وکیل این مربی، لیست بازیکنان مازاد را در اختیار باشگاه قرار می‌دهد. البته گمانه‌زنی‌ها درباره لیست مازاد سرخپوشان مدت‌هاست مطرح است اما همه چیز بستگی به چگونگی عملکرد باشگاه در نقل‌وانتقالات هم دارد. 
***
فیروزجا تغییر تابعیت را تأیید کرد
علیرضا فیروزجا موفق به کسب مدال نقره مسابقات سریع شطرنج قهرمانی جهان شد. او پس از این رقابت‌ها با بیان اینکه قدردان زحماتی که در ایران برایم کشیده شده هستم، گفت از این پس برای فرانسه بازی خواهد کرد. به گزارش ایسنا، فیروزجا با درخشش در روز پایانی پس از ماگنوس کارلسن از نروژ در رده دوم مسابقات سریع شطرنج قهرمانی جهان ایستاد. ۵۰ هزار دلار جایزه نقدی نایب‌قهرمان این بخش از رقابت‌ها بود. او در این مسابقات سرگئی کاریاکین، سوپر استاد بزرگ روسیه و نایب‌قهرمان جهان در سال ۲۰۱۶ را که قهرمان سابق شطرنج برق‌آسای دنیاست شکست داد. دیگر پیروزی ارزشمند او در دور پایانی مقابل شهریار ممدیاروف از جمهوری آذربایجان (نفر هفتم حال حاضر جهان) رقم خورد. فیروزجا پس از پایان این رقابت‌ها در پاسخ به اینکه آیا انتظار کسب مدال در این رقابت‌ها را داشته است؟ گفت: در روز دوم خیلی بد بازی کردم و نیاز داشتم روز سوم خیلی خوب بازی کنم. خوشحالم که توانستم این کار را انجام دهم. این با ارزش‌ترین موفقیتی است که به دست آورده‌ام. او درباره احساسش از اینکه دیگر با پرچم ایران بازی نخواهد کرد، گفت: مشکلاتی بر سر راهم قرار داشت اما قدردان زحماتی هستم که در ایران برایم کشیده شد. اولین سوپر استاد بزرگ ایران در پاسخ به اینکه کدام کشور را برای ادامه فعالیت‌های شطرنج خود انتخاب کرده است؟ گفت: احتمالاً برای فرانسه بازی خواهم کرد زیرا اکنون آنجا زندگی می‌کنم.

Page Generated in 0/0038 sec