printlogo


کد خبر: 214592تاریخ: 1398/10/9 00:00
اخبار

جزئیات برگزاری مراسم ۹ دی در تهران و سراسر کشور
مراسم بزرگداشت حماسه ۹ دی در تهران همزمان با سراسر کشور، ساعت ۱۴ در میدان امام حسین(ع) با سخنرانی نماینده ولی‌فقیه در سپاه برگزار می‌شود. به گزارش آنا، مراسم یوم‌الله ۹ دی امسال در روز دوشنبه با تجمع و راهپیمایی مردم سراسر ایران در همه استان‌ها و بیش از هزار شهر و شهرستان برگزار خواهد شد. این مراسم در تهران ساعت ۱۴ در میدان امام حسین(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران برگزار می‌شود. سخنران مراسم ۹ دی در قم نیز آیت‌الله مصباح‌یزدی خواهد بود. آیت‌الله سید‌احمد خاتمی در بوشهر، حجت‌الاسلام سعیدی در کرج، رئیس عقیدتی- سیاسی ناجا در بندرعباس، سردار فدوی جانشین فرمانده سپاه در کرمان، سردار سپهر در کرمانشاه، عزت‌الله ضرغامی در تبریز، حجت‌الاسلام مصلحی در زاهدان، حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اردبیل و حاجی‌بابایی در سنندج به‌عنوان سخنران‌های مراسم ۹ دی حضور خواهند داشت.
***
علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌قضائیه شد
سخنگوی دستگاه قضا از انتصاب علی باقری‌کنی به عنوان معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌قضائیه خبر داد. به گزارش میزان، غلامحسین اسماعیلی اعلام کرد: علی باقری‌کنی با حکم رئیس قوه‌قضائیه به عنوان معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه‌قضائیه منصوب شد. بنا بر این گزارش، دکتر علی باقری‌کنی دانش‌آموخته و استاد دانشگاه امام صادق(ع) است. وی همچنین معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و مدیرکل سابق اروپای وزارت امور خارجه است. پیش از این جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه‌قضائیه بود.
***
پیکر شهید سرتیپ دوم خلبان رحمانی تشییع شد
پیکر شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی با حضور جمعی از فرماندهان نظامی در ستاد نیروی هوایی ارتش تشییع شد. به گزارش آنا، مراسم تشییع پیکر شهید سرتیپ دوم خلبان محمدرضا رحمانی صبح یکشنبه با حضور خانواده و همرزمان او در ستاد فرماندهی نیروی هوایی ارتش برگزار شد. در این مراسم، امیر سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده پیشین ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ‌ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، امیر محمود موسوی معاون عملیات ارتش، امیر سرتیپ علی جهانشاهی معاون هماهنگ‌کننده نیروی‌زمینی ارتش، امیر ‌مهدی هادیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی هوایی ارتش، امیر دریادار حمزه‌علی کاویانی، حجت‌الاسلام احمد جلیلی‌صفت جانشین سازمان عقیدتی - سیاسی ارتش و امیر‌شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش حضور داشتند. روز چهارشنبه ۴ دی هواپیمای میگ‌۲۹ که شهید رحمانی هدایت آن را بر عهده داشت، در ارتفاعات سبلان دچار سانحه هوایی شد و در پی آن سرتیپ دوم خلبان شهید رحمانی به شهادت رسید.
***
واکنش ایران به بیانیه مداخله‌جویانه فرانسه
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره یک تبعه ایرانی، اقدامی مداخله‌جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم، زیرا فرد مورد نظر به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است. به گزارش میزان، سیدعباس موسوی در پاسخ به پرسشی درباره اقدام وزارت خارجه فرانسه در فراخواندن سفیر کشورمان در پاریس و بیانیه آنها گفت: بیانیه وزارت خارجه فرانسه درباره یک تبعه ایرانی اقدامی مداخله‌جویانه بوده و درخواست فرانسه را فاقد مبنای حقوقی می‌دانیم، زیرا فرد مورد نظر (خانم عادلخواه) تبعه ایران است و به اتهام «ارتکاب اعمال جاسوسی» بازداشت شده است. سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین درباره سفر احتمالی وزیر امور خارجه به نیویورک برای شرکت در نشست شورای امنیت گفت: وزیر امور خارجه قصد شرکت در این نشست را دارد، البته اگر برای او تمهیدات لازم فراهم شود و روادید برایش صادر شود. گفتنی است ظریف شب گذشته تهران را به مقصد مسکو ترک کرد.
***
کاردار کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد
در پی ملاقات نماینده یکی از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب با برخی مقامات کویتی و برگزاری نشست ضد‌ایرانی در کویت، عصر دیروز کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید ایران به وی ابلاغ شد. به گزارش فارس، در پی ملاقات نماینده یکی از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب با برخی مقامات کویتی و برگزاری نشست ضدایرانی در کویت، عصر روز شنبه کاردار سفارت کویت در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.  در این جلسه، دستیار وزیر و مدیرکل خلیج‌فارس وزارت امور خارجه با اشاره به ضرورت احترام متقابل در روابط فی‌مابین، اقدامات انجام شده در کویت را محکوم کرد و اظهار داشت: اینگونه اقدامات دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران و نقض اصل حسن همجواری و اظهارات دوستانه مقامات کویتی بوده و در تضاد با اصل احترام به تمامیت ارضی و حاکمیت سرزمینی ایران است. گفتنی است «مرزوق الغانم» رئیس پارلمان کویت با گروهک تجزیه‌طلب ضدایرانی الاحوازیه در این کشور ملاقات کرده است.

Page Generated in 0/0039 sec