printlogo


کد خبر: 214809تاریخ: 1398/10/15 00:00
شهرهای کشور مزین به تصویر شهید سپهبد قاسم سلیمانی شد
ایران آماده استقبال از حاج قاسم

گروه اجتماعی: مردم سراسر کشور در سوگ شهادت حاج قاسم سلیمانی شهرهای ایران را مزین به تصاویر این شهید والامقام کردند و در حرکتی خودجوش محله به محله به عزاداری پرداختند.
به گزارش «وطن‌امروز»، تصاویر دریافتی از شهرهای مختلف کشور نشان می‌دهد مردم بویژه جوانان با تکثیر عکس‌های سپهبد قاسم سلیمانی و برپا کردن حجله‌ به سوگواری پرداختند.
نصب تصاویر فرمانده شهید سپاه قدس کشور روی وسایل نقلیه در کنار پرچم‌های سیاه، حال و هوای شهرهای ایران را تغییر داده است. حرکات خود‌جوش جوانان ایران در کنار نصب بنرهای شهری توسط شهرداری‌ها کشور را یکپارچه عزادار کرده است.
عزاداری‌های خودجوش مردم در اقصی نقاط کشور کم‌سابقه بوده و در این بین عزاداری قومیت‌های مختلف جالب توجه بوده است. هنوز پیکر حاج قاسم به ایران نیامده، مردم و مسؤولان شهری از نامگذاری خیابان‌های شهرهای مختلف به نام سردار سلیمانی می‌گویند. مردم مشهد، تهران و کرمان که قرار است پیکر پاک سردار سلیمانی را تشییع کنند، بی‌صبرانه منتظرند با تشییعی باشکوه تاریخ‌سازی کنند.  
حضور طیف‌های مختلف مردم در عزاداری‌های خیابانی و راه‌اندازی دسته‌های سوگواری و پوشیدن لباس‌های مشکی چهره شهرهای ایران را شبیه ایام محرم کرده است. ایران در سوگ شهادت سردار بزرگ اسلام نشسته و مردم اعتقاد دارند تا زمان انتقام سخت همچنان عزادار حاج قاسم سلیمانی باقی خواهند ماند.
 
* بازار تبریز تعطیل شد
بازار تبریز به احترام شهید حاج قاسم سلیمانی دیروز تعطیل شد. بازاریان تبریزی به دنبال شهادت فرمانده سپاه قدس دیروز شنبه مغازه‌های خود را تعطیل کردند.
همچنین قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران اعلام کرد بازار تهران روز دوشنبه 16 دی ماه همزمان با تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی تعطیل خواهد شد.
 
* تهران آماده استقبال از سردار سلیمانی و یارانش
تهران آماده برگزاری یکی از باشکوه‌ترین مراسم‌های تشییع است؛ در اکثر محلات پایتخت حجله‌های عزاداری برپا شده و مانند سایر کشورها جای‌جای شهر مزین به تصویر حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس یار با‌وفای وی است. شهرداری تهران با توجه به حال و هوای پایتخت‌نشینان، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای برگزاری مراسم تشییع انجام داده است.
برزین ضرغامی‌، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این باره گفت: طرح‌های مربوط به شهادت حاج قاسم سلیمانی با استفاده از سخنان و پیام‌های مقام معظم رهبری درباره شهادت این سردار آماده شدند. از ظهر دیروز و بعد از اتمام طراحی، اکران این طرح‌ها به صورت گسترده در سطح شهر تهران آغاز شد. امیدواریم شهرداری تهران بتواند وظیفه‌اش را در قبال این مردم بزرگ انجام دهد.
وی تصریح کرد: اکران طرح‌ها به صورت گسترده و در سازه‌های فرهنگی و تجاری در کل تهران انجام شده است و 100 درصد مجموع سازه‌های عرشه، بیلبورد و پرتابل فرهنگی به این موضوع اختصاص یافته است.
ضرغامی ‌افزود: سازه‌های مناطق و تجاری در حوزه‌های خود و تلویزیون‌های شهری به پوشش حداکثری این موضوع پرداختند و حال و هوای شهر روی استقبال از پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی متمرکز شده است. 
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: قریب به 1500 سازه با بیش از 30 هزار مترمربع فضا در سطح شهر تهران میزبان این اکران است، در کنار این اتفاق  همچنین پرچم‌های سیاه به اهتزاز در آمده و ریسه‌های مشکی در سطح شهر تهران نصب شده است. وی با اشاره به اینکه شهادت 4 تن از همرزمان حاج قاسم سلیمانی نیز مورد توجه بوده است، ادامه داد: در طراحی‌ها علاوه بر شهادت حاج قاسم سلیمانی، شهادت شهیدان ابومهدی المهندس مجاهد بزرگ جهان اسلام، وحید زمانی‌نیا، شهروز مظفرنیا، ‌هادی طارمی‌ و حسین پورجعفری نیز مورد توجه قرار گرفته است. 
ضرغامی‌ تصریح کرد: این اکران‌ها در خطوط یک تا 4 مترو نیز با تقریبا بیش از 2 هزار مترمربع و 150 لایت باکس نیز انجام شده است. همچنین دیروز سازمان زیباسازی شهرداری تهران طی فراخوانی برای ارسال آثار هنری و گرافیکی از همه هنرمندان سراسر کشور به منظور ساماندهی فضای شهری متناسب با موضوع شهادت حاج قاسم سلیمانی دعوت کرد.
***
[نامگذاری ایستگاه مترو و پایانه اتوبوس به نام شهید سردار سلیمانی]
سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران از نامگذاری ایستگاه مترو و پایانه اتوبوس به نام شهید سردار قاسم سلیمانی خبر داد. یوسف حجت در گفت‌وگو با فارس،‌ درباره درخواست شهروندان مبنی بر نامگذاری خیابان و ایستگاه مترو به نام شهید سردار قاسم سلیمانی اظهار داشت: برنامه‌هایی برای نامگذاری ایستگاه مترو و اتوبوس، همچنین پایانه تاکسیرانی به نام شهید سردار قاسم سلیمانی در دستور کار داریم و بزودی پیشنهادات را به شورای شهر اعلام و ارسال می‌کنیم. وی افزود: البته تصمیم نهایی بر عهده شورای شهر است ولی قطعا نامگذاری ایستگاه مترو و اتوبوس، همچنین پایانه تاکسیرانی به نام شهید سردار قاسم سلیمانی را در برنامه داریم.
 
* بزرگراه آزادگان به نام شهید «قاسم سلیمانی» نامگذاری شود
عضو هیأت‌علمی دانشگاه امیرکبیر به شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد بزرگراه آزادگان به نام شهید «قاسم سلیمانی» نامگذاری شود. به گزارش تسنیم، اقبال شاکری، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در پی حمله تروریستی آمریکا، اظهار کرد: به پاس قدردانی از مجاهدت‌ها و ارج نهادن به چند دهه فداکاری شهید عالی‌مقام سردار حاج قاسم سلیمانی، به شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد می‌کنم بزرگراه آزادگان به نام وی نامگذاری شود. به گفته شاکری، این بزرگراه مناسب‌ترین گزینه برای تغییر نام است که هم در شأن شهید سلیمانی است و هم نام شهید دیگری روی آن وجود ندارد. به گزارش تسنیم، فرزند شهید همت نیز دیروز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با مادر و برادرم صحبت کردم، بزودی طی یک نامه رسمی از اعضای محترم شورای شهر تقاضا خواهیم کرد تا نام بزرگراه شهید محمد‌ابراهیم همت را به بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی تغییر دهند. امروز تمام شهدا قاسم سلیمانی‌اند.

Page Generated in 0/0055 sec