printlogo


کد خبر: 214810تاریخ: 1398/10/15 00:00
فرهنگیان یاد حاج قاسم را در مدارس زنده نگه می‌دارند
#قاسم - سلیمانی‌-‌ پروری

گروه اجتماعی: اعضای جامعه فرهنگی اعلام کردند تمام سعی و تلاش خود را خواهند کرد تا علاوه بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی، سردار سلیمانی‌های آینده را تربیت کنند.
معلمان و فرهنگیان در شبکه‌های اجتماعی در واکنش به شهادت سپهبد قاسم سلیمانی اعلام کردند شاگردان خود را مانند این شهید والامقام تربیت می‌کنند.
معلمان با هشتگ‌هایی همچون «هزاران قاسم سلیمانی تربیت می‌کنیم» این اقدام تروریستی دولت آمریکا را محکوم کردند.
معلمی در این رابطه نوشت: امروز در کلاس به احترام شهید سلیمانی، «امید» پسر کلاسم با صدای بلند سوره فلق را خواند و 2 بار صلوات فرستادیم و در ادامه مطالبی را توضیح دادم و نکته دیگر اینکه بچه‌های کلاسم چه خوب از شخصیت ایشان می‌دانستند.
معلم دیگری هم کلاس درس دیروز خود را اینگونه روایت کرد:‌ امروز با اندوه و غم سنگینی وارد کلاس شدم، از رشادت‌های حاج قاسم گفتم که ناگهان با شنیدن صدای هق‌هق دانش‌آموزانم نتوانستم بغضم را کنترل کنم... .
همچنین محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش نیز در پیامی نوشت: «مجاهدت‌های بی‌نظیر حاج  قاسم سلیمانی که در طول تاریخ ایران فقط با اسطوره‌ها و افسانه‌ها قابل قیاس بود و مجد و عظمتی باشکوه را برای ایران به همراه آورد و دشمن را ذلیل کرد، در نهایت او را به آرزوی دیرینه‌اش رساند و شهادت را نصیبش ساخت.
شهادت انسان‌های بزرگ همچون زندگی‌شان اثراتی عظیم خواهد داشت و ایران را متحدتر خواهد کرد. سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان نماد عزت، غیرت و هوش ایرانی و زندگی سراسر افتخار او که گفتمان مقاومت اسلامی بود و بخش پرغروری از تاریخ ایران است در برنامه درسی قرار می‌گیرد. راهش پررهرو باد».
همچنین معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌هایی را برای گرامیداشت و نکوداشت یاد او به ادارات ‌کل آموزش‌وپرورش استان‌ها ابلاغ کرد که می‌توان به مواردی همچون نیمه‌افراشته کردن پرچم مقدس جمهوری اسلامی در مدارس، ادارات و فضاهای پرورشی و برنامه‌ریزی برای سخنرانی و آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به جنایات و دسیسه‌های دشمنان این کشور توسط معلمان و افراد آگاه و تحلیلگر و اجرای مراسم صبحگاه با طنین صدای مرگ بر آمریکا اشاره کرد.
 
* عهد و پیمان با سردار سلیمانی
کانون تربیت اسلامی هم اعلام کرد: جامعه فرهنگیان با شهید قاسم سلیمانی عهد و پیمان می‌بندد که راه او را ادامه دهد و یاد و خاطره این اسطوره مقاومت را در مدارس زنده نگه می‌دارد.
کانون تربیت اسلامی به مناسبت پرواز آسمانی شهید قاسم سلیمانی بیانیه‌ای را صادر کرد و گفت: جامعه فرهنگیان ضمن عرض تبریک و تسلیت به مقام معظم رهبری، همراه با تمام ملت‌های آزاده دنیا با سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی عهد و پیمان می‌بندد که راه او را ادامه دهد و یاد و خاطره این اسطوره مقاومت را در مدارس زنده نگه می‌دارد.
در این بیانیه آمده است: شهادت سردار سلیمانی برگ زرین دیگری در کتاب تاریخ ظلم‌ستیزی بشر به ثبت رسانید و نسل‌های آینده از حماسه مجاهدت‌های این قهرمان مبارزه با ظلم و به ستوه آورنده آمریکا و ایادی‌اش، درس‌ها خواهند آموخت و این حماسه‌ها سرمشق قیام مستضعفان جهان علیه سلطه‌گران خواهد شد.
آمریکا و همپیمانانش نمی‌توانند پیامدهای زیانبار جنایت‌های خویش را پیش‌بینی کنند و بر همین اساس در گام نخست با به شهادت رساندن عده‌ای از نیروهای حشدالشعبی موجب وحدت بیشتر ملت عراق علیه آمریکا شدند و اینک در گام ‌دوم ‌با شهادت سردار سلیمانی و سردار ابومهدی المهندس، فرمانده حشدالشعبی و تعداد دیگری از نیروهای انقلابی خون 2 مظلوم‌ را درهم‌ آمیختند و خشم ملت‌های منطقه را درهم ریختند و نقطه عطفی را در مسیر مبارزات ملت‌های منطقه علیه آمریکا رقم زدند و مبارزات جبهه مقاومت برای سرنگونی استکبار جهانی را شتاب بخشیدند. اینک آمریکا آخرین بقایای پایبندی و احترام به قوانین بین‌المللی را در ارتباط با خود از بین برده و نیروهای آمریکا و همدستانش نه‌تنها در منطقه، بلکه در هر نقطه دنیا باید بدانند که رئیس‌جمهور جنایتکار آنها با این اقدام، تمام نیروهای آزادیخواه جهان‌ را بشدت خشمگین ساخته است و هر لحظه در هر نقطه جهان باید منتظر انتقام‌های پی‌درپی ملت‌های تحت ستم باشند.
جامعه فرهنگیان ضمن عرض تبریک و تسلیت به مقام معظم رهبری، همراه با تمام ملت‌های آزاده دنیا با سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی عهد و پیمان می‌بندد که راه او را ادامه دهد و یاد و خاطره این اسطوره مقاومت را در مدارس زنده نگه می‌دارد و دانش‌آموزان را با دلیرمردی‌ها و ظلم‌ستیزی‌های آن سردار جهان اسلام و قهرمان ایستادگی در برابر آمریکا و نظام سلطه جهانی آشنا کند.

Page Generated in 0/0055 sec