printlogo


کد خبر: 214827تاریخ: 1398/10/15 00:00
مردم و مسؤولان بر مجازات شدید عاملان جنایت تروریستی شهادت سپهبد سلیمانی تأکید کردند
یکصدا انتقام

آمیزه‌ای از عزای عمومی و مطالبه انتقام ملی؛ این را می‌توان خلاصه وضعیت این روزهای کشور دانست. خبرها همگی حول محور یک شخصیت است و خیل جمعیت که در اقصی نقاط کشور با نام و یاد فردی به دور همدیگر جمع می‌شوند. از دانشجویانی که فصل سرد تعطیلات دانشگاهی را با برگزاری شلوغ‌ترین تجمعات و راهپیمایی‌ها گرم می‌کنند تا مردمی که با هر فراخوان در نقطه‌ای از شهر جمع می‌شوند و مانوری برای برگزاری باشکوه تشییع قهرمان شهیدشان برگزار می‌کنند. اما این خشم محدود به مردم نمی‌شود و عمده مسؤولان کشوری و لشکری را به موضعی واحد مبنی بر لزوم انتقامی سخت و قاطع رسانده است تا بلکه بتوانند ذره‌ای از خشم فوران کرده این روزهای مردم را فرو‌کاسته و غم‌شان را التیام بخشند.
 
* سپاه به ‌محض دریافت دستور، انتقام سخت می‌گیرد
دانشجویان دانشگاه‌های تهران ظهر دیروز با برگزاری تجمعی در مسجد دانشگاه تهران آمادگی خود را برای گرفتن انتقام سخت از آمریکا به حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای فرمانده کل قوا اعلام کردند. دانشجویان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردها و تصاویری از سپهبد سلیمانی تاکید کردند مسیر شهدای انقلاب را با قدرت تمام ادامه می‌دهند. تجمع‌کنندگان همچنین با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» انزجار خود را از سیاست‌های خصمانه و اقدامات جنایتکارانه این رژیم‌ها نشان دادند. سردار علی فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اجتماع دانشجویی با اشاره به پیام رهبر حکیم انقلاب در پی شهادت سردار قاسم سلیمانی، گفت: ان‌شاءالله به محض اینکه دستور برسد و زمانی که خداوند مقرر کرده باشد، سپاه با قدرت تمام می‌تواند وعده رهبر انقلاب را محقق کند. وی با اشاره به ضربات سپاه به آمریکا افزود: سپاه بارها ضرباتی به آمریکا زده است، مانند دستگیری تفنگداران آمریکایی که مقابل نیروهای ایرانی زانو زدند و تمام تلویزیون‌های دنیا اقتدار ایران را نشان دادند. سردار فدوی گفت: اینکه آمریکا در تاریکی شب ناجوانمردانه خودروی عزیزان ما را هدف قرار داد، حرکت بزدلانه‌ای بود و حتما پاسخ سختی خواهد گرفت. جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: انتقام از آمریکا تنها مختص شهید ایران نیست و موکول به کل جغرافیای جبهه مقاومت است. در انتهای این برنامه نیز دانشجویان در قالب دسته‌های عزاداری از دانشگاه تهران به سمت میدان فلسطین حرکت کردند.
 
* انتقام خون شهید سلیمانی حتمی است
حسن روحانی صبح شنبه با حضور در منزل سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در دیدار با اعضای خانواده شهید، شهادت آن سردار سرافراز و شجاع اسلام را به خانواده وی تبریک و تسلیت گفت. رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز نه‌تنها ملت ایران، بلکه همه مردم مسلمان و آزادی‌خواه جهان داغدار از دست دادن این شهید بزرگوار هستند، اظهار داشت: با اینکه مردم ابعاد جهاد و فداکاری‌های او را می‌شناسند اما باید اقدامات و کارهای عظیم او برای همگان روشن شود. روحانی تاکید کرد: آمریکایی‌ها نفهمیدند که چه خطای بزرگی را مرتکب شده‌اند؛ آنها آثار این اقدام جنایتکارانه را نه فقط امروز، بلکه در طول سال‌های آینده هم خواهند دید. رئیس‌جمهور ادامه داد: بی‌تردید آمریکا امروز به مراتب در میان مردم ایران و عراق منفورتر شده است. رئیس‌جمهور حق ملت ایران در خونخواهی و انتقام خون سردار سلیمانی را حقی بجا و حتمی دانست و اظهار داشت: انتقام خون شهید سلیمانی آن روزی ستانده می‌شود که ببینیم با ادامه مجاهدت‌ها، دست خبیث آمریکا برای همیشه از منطقه کوتاه شده است. همچنین مقتدا صدر، رهبر جریان صدر عراق روز گذشته به منظور عرض تسلیت به خانواده سردار سلیمانی در منزل این شهید حاضر شد.
 
* اردوغان: از فقدان شهید سلیمانی عمیقاً متأثرم
رئیس‌جمهور ترکیه نیز در تماس تلفنی با حجت‌الاسلام روحانی، با تسلیت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی به رهبری، دولت و مردم ایران تاکید کرد: از فقدان شهید سلیمانی عمیقا متاسف و متاثرم و متوجه انزجار و خشم ملت ایران، رهبری و جنابعالی هستم. اردغان با بیان اینکه مراسم پرشکوه تشییع شهید سلیمانی را از تلویزیون عراق دیده است، افزود: همه این تصاویر به وضوح نشانگر علاقه و توجه مردم عراق به سپهبد سلیمانی بود و اینجانب به سهم خود از خداوند برای ایشان طلب رحمت و غفران دارم. وی با اشاره به ضرورت ایجاد ثبات و امنیت در منطقه تاکید کرد: مداخلات خارجی و درگیری‌های منطقه‌ای مانع رسیدن منطقه به آرامش و ثبات می‌شود و نباید اجازه دهیم چنین اقداماتی صلح و ثبات منطقه را به خطر اندازد. رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: یقین دارم ساختار حکومتی و فرهنگی ایران که ریشه در تاریخ دارد، این مقطع زمانی را با اتکا به خرد، رهبری خواهد کرد. 
 
* انتقام راهبردی ما حضور آمریکا در منطقه را پایان خواهد داد
سرلشکر حسین سلامی در گفت‌وگو با صدا و سیما، با بیان اینکه ترور سردار شهید قاسم سلیمانی یک انتقام‌گیری راهبردی را در پی دارد که مطمئنا به حضور آمریکا در منطقه پایان خواهد داد، گفت: این ترور، باعث شکل‌گیری یک انرژی جدید در جغرافیای وسیع به صورت خود‌جوش، آتش به اختیار و مصمم برای یک انتقام‌گیری سخت می‌شود. وی افزود: این انتقام‌گیری در جغرافیای وسیع در طول زمان و با تاثیر‌های تعیین‌کننده خواهد بود. فرمانده کل سپاه گفت: آمریکایی‌ها با ایجاد اقدام خود، آغازی برای پایان حضور خود ساختند و ترور سردار سلیمانی نقطه آغازی برای پایان حضور آمریکا در منطقه است. سردار سلامی افزود: این عبارت ثبت شود، زیرا بعد‌ها همه تحقق آن را خواهند دید.
 
* زمان و مکان مقابله با آمریکا را ما تعیین می‌کنیم
سردار ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح در گفت‌وگو با صداوسیما با اشاره به ابعاد جنایت رژیم تروریست آمریکا در ترور سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس و همراهان ایشان در اطراف فرودگاه بغداد با بیان اینکه آمریکا به دلیل آنکه سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس را منشأ مخالفت با داعش می‌دانست دست به این جنایت زد، اظهار داشت: با جایگزینی مناسبی که مقام معظم رهبری انجام دادند و سردار قاآنی که کوهی از تجربه در کنار سردار سلیمانی است را به فرماندهی نیروی قدس منصوب کردند، خواهند دید که این اندیشه حتما استمرار پیدا خواهد کرد و از گذشته قوی‌تر نیز خواهد شد.
سخنگوی ارشد ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند ایران در پاسخگویی حتما عجله نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: ما حتما فکر می‌کنیم و یک برنامه‌ریزی خواهیم کرد که با حوصله پاسخ این اقدام تروریستی را در آینده به شکل کوبنده و پرقدرت بدهیم. این مسأله را آمریکا بداند که جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در برابر این جنایت تروریستی کوتاه نخواهند آمد. وی ادامه داد: ما هستیم که مکان و زمان و چگونگی اقدام و مقابله به مثل را تعیین خواهیم کرد و ضرب‌شست جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را نشان خواهیم داد. جمهوری اسلامی با صراحت اعلام می‌کند که از جبهه مقاومت با تمام توان دفاع خواهد کرد و در مقابل نظام سلطه و در رأس آن در برابر آمریکای جنایتکار و تروریست نه فقط دفاع و ایستادگی، بلکه از راهبردهای هجومی استفاده خواهد کرد. سردار شکارچی با بیان اینکه نکته‌ای که مهم است این است که مردم ما باید صبوری کنند و بدانند که ما با شهادت شهید سلیمانی تضعیف نشده‌ایم و ان‌شاءالله قوی‌تر خواهیم شد، تصریح کرد: خون شهید سلیمانی در رگ‌های این ملت و جبهه مقاومت خواهد جوشید. خون شهید ابومهدی در ملت قهرمان عراق و حشدالشعبی خواهد جوشید و آمریکایی‌ها باید بساط خود را جمع کرده و از منطقه خارج شوند اگر نه باید خسارات زیان‌باری را به جان بخرند.
 
* برای انتقام بزرگ لحظه‌شماری می‌کنیم
دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز با انتشار پیامی نسبت به شهادت سردار سلیمانی واکنش نشان داد. در بخشی از این پیام آمده است: ضمن اعلام آمادگی همه‌جانبه رزمندگان نیروی دریایی سپاه برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در هماهنگی و همدلی با همه ملت داغدار ایران اسلامی که در غم از دست دادن یکی از بهترین فرزندان و مجاهدان و قهرمانانش خشمگین و اندوهگین و در عین حال سوگوار است و در هماهنگی با همه قوا و ظرفیت‌های جبهه مقاومت اسلامی، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز برای تداوم و استمرار آرمان‌ها و اهدافی که حاج قاسم، جان خود را در این راه تقدیم کرد و برای انتقام بزرگ از جانیان و عاملان و حامیان این جنایت و اعمال خشم انقلابی جهان اسلام علیه جریان صهیونیستی و آمریکایی، آماده است و لحظه‌شماری می‌کند و برای اجرای منویات و تدابیر مقام معظم رهبری گوش به فرمان است.
***
[تشییع در جغرافیای ملی]
روز گذشته پس از تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی توسط مردم عراق در کاظمین و کربلا، سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه نیز در نشست خبری به تشریح جزئیات آیین استقبال، وداع، تشییع و تدفین پیکر این شهید والا مقام پرداخت، وی در این‌باره اظهار داشت: امروز مراسم تشییع ایشان بحمدالله با شکوه قابل توجهی در عراق برگزار شد. وی افزود: یکشنبه صبح پیکر ایشان ساعت ۷:۳۰ تا ۹:۳۰ در اهواز خواهد بود. مردم و عشایر خوزستان به جهت سابقه حضور ایشان در دوران دفاع‌مقدس و اینکه این استان نماد دفاع‌مقدس است درخواست حضور پیکر ایشان را داشتند که مورد موافقت فرمانده کل سپاه قرار گرفت. سردار شریف ادامه داد: پس از آن در ساعت ۱۳ پیکر ایشان به مشهد مقدس منتقل خواهد شد که جزئیات و محل این مراسم توسط فرمانده سپاه استانی اعلام خواهد شد. سخنگوی سپاه با اشاره به جزئیات مراسم در تهران، اظهار داشت: پس از اتمام مراسم در مشهد مقدس، یکشنبه بعدازظهر پیکر ایشان به تهران منتقل می‌شود و ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۲:۳۰ مراسم وداع با پیکر این شهید بزرگوار در مصلای تهران برگزار می‌شود. وی گفت: مراسم تشییع جنازه و نماز بر پیکر این شهید عزیز از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر ایشان از مسجد دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تشییع خواهد شد. سردار شریف خاطرنشان کرد: پس از تشییع در تهران، مراسم کوتاهی از ساعت ۱۴ تا ۱۶ در حرم حضرت معصومه برگزار و پس از آن پیکر ایشان به کرمان منتقل خواهد شد.

Page Generated in 0/0061 sec