printlogo


کد خبر: 214829تاریخ: 1398/10/15 00:00
یادداشت

یک امت در مقابل آمریکا
واکنش به اقدام آمریکایی‌ها در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی یک واکنش اداری و دولتی صرف نخواهد بود و اینکه صرفا جمهوری اسلامی ایران یک واکنشی را نشان دهد. تمام مجموعه‌های مقاومت که در میان امت اسلامی پراکنده و مشغول فعالیت هستند و با مدیریت‌های مستقلی که بر آن مجموعه‌ها اعمال می‌شود، قطعا با توجه به علاقه‌ای که به حاج قاسم سلیمانی داشتند، عکس‌العمل خواهند داشت و این عکس‌العمل‌ها قطعا از محاسبه ما نیز خارج خواهد بود، چه برسد به محاسبات آمریکایی‌ها. ترور حاج قاسم سلیمانی حماقت بزرگی بود که آمریکایی‌ها مرتکب شدند و خودشان را با یک امت بزرگی مواجه و رودررو کردند امتی که در هر گوشه‌ای از دنیا حضور فعال دارند و در هر نقطه نیز بر اساس تصمیم‌های خودشان واکنش نشان خواهند داد. قطعا تبعات این حادثه برای آمریکا به اندازه‌ای بزرگ خواهد بود که خود آنها بزودی از جنایت اخیر خود اظهار پشیمانی خواهند کرد.  قطعا خون شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی آثارش در منطقه بیشتر از حاج قاسم سلیمانی خواهد بود و بزودی این آثار و برکات آن را خواهید دید. شهادت حاج قاسم ان‌شاء‌الله تحولات بزرگی را در منطقه ما رقم خواهد زد. یکی از اولین این تحولات نیز این خواهد بود که تمام پایگاه‌های نظامی آمریکا در منطقه برچیده خواهد شد. هر چند واکنش جمهوری اسلامی به این اقدام جنایتکارانه آمریکایی‌ها شدید خواهد بود اما ضربه دردناک‌تر را خود نیروهای مقاومت بر آمریکایی‌ها وارد خواهند کرد.
***
حاج اسماعیل بهترین بدیل حاج قاسم
 
«هر پرچمی از دست توانای سرداری بیفتد سردار دیگری آن را برداشته و به میدان آید و با قدرت بیشتر در حفظ پرچم اسلامی به کوشش برخیزد». (حضرت امام خمینی‌(ره))
سردار اسماعیل قاآنی یکی از یادگاران ارزشمند دوران دفاع‌مقدس است که رهروی در خط جهاد و شهادت را لحظه‌ای فرو ننهاده و با همسنگری و هم‌رکابی با شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی برگ‌های زرینی را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زده است و امروز با اعتمادی که رهبر حکیم انقلاب اسلامی بدیشان داشته‌اند، پرچمدار حرکت جهادی در جبهه مقاومت شده ‌است تا نشان دهد راه حاج قاسم پایان‌پذیر نیست و خط خون و حماسه ادامه دارد.
خط سرخی که سرداران جان برکف آن نشان داده‌اند برای تأمین امنیت و سرافرازی ملت ایران و سایر ملت‌های منطقه سر از پا نمی‌شناسند و عاشقانه و پروانه‌وار در این مسیر  بال و پر می‌سوزانند تا آتش کین دشمن فرونشیند و هیاهوی آنها غبار غم بر چهره ملت ننشاند.
سردار قاآنی چه در دوران دفاع‌مقدس و چه پس از آن در مسؤولیت‌های مختلف بویژه 2 دهه جانشینی شهید حاج قاسم سلیمانی همواره به صفاتی چون تقوا، سلوک معنوی، عرفان، حسن خلق و جذابیت، تواضع، بصیرت و دشمن‌شناسی، هوشمندی و ذکاوت، تدین و غیرت دینی، قدرت مدیریت و فرماندهی شهره بوده ‌است. مجموع این خصوصیات وی را به چهره‌ای محبوب در میان فرماندهان دوران دفاع‌مقدس و رهبران جبهه مقاومت تبدیل کرده است. او همچون حاج قاسم مرد میدان نبرد است و از جمله فرماندهانی است که نیروهای رزمنده او را همپا و همرزم و همیشه در کنار خود حس کرده‌اند. سابقه ممتد همرزمی وی با حاج قاسم باعث شده است وی تسلط، اشراف و شناخت عمیقی از مسائل پیچیده منطقه و محور مقاومت داشته باشد و این اطمینان خاطر را در دل‌ها ایجاد کند که راه حاج قاسم استمرار و تداوم خواهد یافت و خون مطهر وی و یارانش و پرچمداری سردار قاآنی، آینده پراقتدار و روشنی را برای جبهه مقاومت رقم خواهد زد. این امید و اطمینان است که باعث شده همه فرماندهان ارشد سپاه و نیروهای مسلح از حسن انتخاب فرماندهی کل قوا استقبال کرده و عاشقانه و مؤمنانه تمام قد به یاری این ذخیره ارزشمند بشتابند تا خداوند به دست توانای ایشان، پیروزی‌های درخشان‌تری را در ادامه راه پرافتخار شهید حاج قاسم سلیمانی برای جبهه مقاومت رقم بزند.

 


Page Generated in 0/0052 sec