printlogo


کد خبر: 214893تاریخ: 1398/10/17 00:00
حضور پرشور جامعه ورزش در وداع با سردار عشق و حماسه
پرچمی که بر زمین نخواهد افتاد

جامعه بزرگ ورزش استان تهران همگام با سایر اقشار مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی حاضر شد. مراسم تشییع و بدرقه پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در تهران در حالی برگزار شد که جامعه بزرگ ورزش تهران همگام با سایر اقشار مردم در این مراسم حاضر شدند تا با پیکر سردار سپهبد قاسم سلیمانی وداع کنند. در این مراسم مسؤولان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، روسای فدراسیون‌ها  و جمعی از قهرمانان ملی حضور داشتند. مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک، کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و همگانی وزارت ورزش، محمد شروین اسبقیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا و شیرجه، محمد انصاری و مهدی ترابی بازیکنان پرسپولیس، وحید شمسایی بازیکن سابق فوتسال، شهرام هروی سرمربی تیم‌ ملی کاراته و مهرزاد خلیلیان سرپرست فدراسیون پزشکی ورزشی از جمله چهره‌های ورزشی حاضر در این مراسم بودند. قرار بود بر اساس اعلام قبلی اهالی ورزش در ضلع شرقی دانشگاه تهران تقاطع خیابان طالقانی و خیابان قدس مستقر شوند که به دلیل ازدحام زیاد و عدم امکان تردد عادی عزاداران، شرایط برای تجمع جامعه ورزش در مکان اعلامی فراهم نشد.
 
* صالحی‌امیری: این حضور یعنی چراغ فروزان انقلاب هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: حضور پرشور مردم در مراسم وداع با سردار عشق و حماسه یعنی چراغ فروزان انقلاب و نظام هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. رضا صالحی‌امیری با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: آن چیزی که انسان را در بهت و حیرت فرو می‌برد و به انسان شوک وارد می‌کند، دریای انسان‌هایی است که برای تجلیل از این شهید آمده‌اند. این حرکت شبیه حرکت تشییع پیکر حضرت امام(ره) و احیای دوباره ارزش‌های انقلاب، وفاق و همدلی و همنوایی یک ملت است. او ادامه داد: این یعنی چراغ فروزان این انقلاب و نظام هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود. همه ملت یکصدا می‌گویند ما حاج قاسم هستیم و این پیام روشنی دارد. صالحی‌امیری ادامه داد: امیدوارم همه ما و کسانی که درد انقلاب دارند از پیروان حقیقی انقلاب باشیم. جامعه ورزش هم عضوی از این  ملت بزرگ است و آنها هم همدلی و همنوایی با ملت بزرگ ایران دارند و نمی‌توانیم جدا از دردهای مشترک این جامعه باشیم. وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم همه از رهروان حقیقی این شهید عزیز باشیم.
 
* شمسایی: سردار شهید سلیمانی امضای حرفش، عملش بود
بازیکن سابق تیم‌ ملی فوتسال می‌گوید شجاعت شهید قاسم سلیمانی مثال‌زدنی‌ بود و پای حرفش می‌ایستاد. وحید شمسایی، کاپیتان سابق تیم‌ ملی فوتسال ایران در مراسم تشییع پیکر سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی حاضر شد و اظهار کرد: ایشان صادقانه و با دل پاک به گونه‌ای رفتار کرد که این همه آدم را توانست به اینجا بکشاند. وی ادامه داد: همه به او اعتماد داشتند. او حرف می‌زد و عمل می‌کرد و در مقابل دشمن شجاعانه می‌ایستاد. سادگی، شهامت و ایثار باعث شده تشییع پیکرش با این استقبال همراه شود. حضور امثال ما هم در این مراسم وظیفه بوده و این کمترین کاری است که می‌توانستیم انجام دهیم.
 
* اسبقیان: از آمریکا انتقام خواهیم گرفت
مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی گفت: قول می‌دهیم راه سردار شهید سلیمانی را ادامه ‌دهیم و انتقام سختی را از آمریکا خواهیم گرفت. محمدشروین اسبقیان، مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی گفت: جامعه ورزش ایران روز یکشنبه هم در وزارت ورزش و جوانان مراسم باشکوهی با حضور وزیر ورزش، رئیس کمیته ملی المپیک، مسؤولان کمیته ملی پارالمپیک، روسای فدراسیون‌های ورزشی و همه پیشکسوتان و مربیان برگزار کرد تا به مقام معظم رهبری و خانواده بزرگوار آن شهید سرافراز و قهرمان تسلیت بگوید. او در ادامه افزود: جامعه ورزش در این مراسم حضور پیدا کرد تا به حضرت آقا بگویند راه این شهید و تمام شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای جنگ تحمیلی را ادامه خواهیم داد و راه این  شهید هم قطعا پررهرو است. این صدای ملت ایران است که ترامپ قمارباز به فرموده سردار شهید قاسم سلیمانی باید بداند و بفهمد مردم ایران پشت مقام معظم رهبری هستند و فریاد «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» سر خواهند داد و انتقام سختی را از ترامپ، ایادی و عوامل استکبار جهانی خواهند گرفت. همه در غم از دست دادن سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی هستیم. به این شهید بزرگ و یارانش قول می‌دهیم و پیمان می‌بندیم راهش را  ادامه خواهیم داد و به فرموده رهبر انقلاب انتقام سختی را خواهیم گرفت.
 
* سرمربی تیم‌ ملی کاراته: سردار سلیمانی خواب را بر دشمنان حرام کرده بود
سرمربی تیم‌ ملی کاراته گفت: سردار سلیمانی حامی مستضعفان بود و با جهاد در راه خدا خواب را بر دشمنان اسلام و این مرز و بوم حرام کرده بود. سیدشهرام هروی در مراسم تشییع سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی براستی که برازنده لقب سردار دل‌ها بود. مرد بزرگی که حامی مستضعفان بود و با جهاد در راه خدا، خواب را بر دشمنان اسلام و این مرز و بوم حرام کرده بود. سرمربی تیم‌ملی کاراته افزود: ترس دشمن از سردار حاج قاسم سلیمانی به حدی بود که حتی جرأت مبارزه رو در رو در مقابل ایشان را نداشتند و در یک اقدام ناجوانمردانه و بزدلانه تصمیم به ترور فرمانده بزرگ ایرانی گرفتند. هروی تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم فکر کردند با ترور سپهبد سلیمانی نفس راحتی خواهند کشید، در حالی که سلیمانی یک فرد نبود و با مرام خود مکتب سلیمانی را در ایران بنا نهاده است که از بین رفتنی نیست.
 
* سعیدی: حاج قاسم الگویی برای ورزشکاران خواهد بود
دبیرکل کمیته ملی المپیک هم در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: حاج قاسم نماد جوانمردی و غیرت بود. این شهید و شهیدان دیگر الگوی جوانان ما و ورزشکاران خواهند بود. کیکاووس سعیدی با حضور در مراسم تشییع پیکر شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: امروز در بین همکاران عزیزمان در وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های ورزشی و به نیابت از جامعه ورزشی کشور همپای سایر اقشار ملت بزرگ ایران آمده‌ایم تا مقام این شهیدان را گرامی بداریم. او افزود: یاد و خاطره سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، کسی که عمر شریف خود را در راه جهاد و مبارزه با استکبار جهانی گذراند گرامی می‌داریم. ما آمده‌ایم بگوییم سردار عزیز راهت ادامه دارد و ان‌شاءالله بتوانیم راه این شهید و شهیدان بزرگوار را ادامه دهیم. سعیدی خاطرنشان کرد: سلیمانی‌های زیادی در ایران هستند و خواهند بود. این شهیدان نماد جوانمردی، غیرت، ایثار و جهاد هستند. این شهیدان الگویی برای جوانان عزیز ایران، ورزشکاران و قهرمانان ایران خواهند بود و ان‌شاءالله این راه نورانی را با تمام توان و قدرت و به تأسی رهبر عظیم‌الشأن ادامه خواهیم داد. او در پایان افزود: اینجانب به نیابت از جامعه ورزش کشور این شهادت را به محضر مقام معظم رهبری، مردم عزیز، جامعه ورزش کشور و خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنم.
***
[تصاویری از حضور 2 بازیکن پرسپولیس در مراسم تشییع پیکر سردار سلیمانی]
 2 بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در مراسم تشییع پیکر سردار شهید قاسم سلیمانی حضور پیدا کردند. مراسم تشییع پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در حالی صبح روز دوشنبه در تهران برگزار شد که جامعه ورزش نیز همگام با سایر آحاد و اقشار مردم حضوری پررنگ در این مراسم داشتند. مهدی ترابی و محمد انصاری 2 بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس از جمله شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند. در این میان محمد انصاری با فرزند خردسالش در این مراسم حضور پیدا کرده بود.

Page Generated in 0/0058 sec